Režie:
Michael MannScénář:
Morgan Davis FoehlKamera:
Stuart DryburghHrají:
Chris Hemsworth, Leehom Wang, Wei Tang, Viola Davis, Holt McCallany, Andy On, Ritchie Coster, Christian Borle, John Ortiz, Yorick van Wageningen (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jakmile jste online, tak vás mají. Hackeři, kterým stačí pár kliknutí k tomu, aby vám zničili život. Ještě horší jsou ti s ambicemi. Ti, kteří mají v plánu ochromit celý svět. Zatím neznámý počítačový machr si s námi rozhodl hrát a zdá se, že neexistuje nikdo, kdo by ho zastavil. Protože zoufalí lidé rádi dělají zoufalé věci, vytáhnou tajné služby z vězení hackera Hathawaye (Chris Hemsworth), který v něm kroutí patnáct let za podobné aktivity. Přestože se nechal chytit, je to absolutní špička v oboru, teď navíc se speciální motivací. Nabídka, kterou dostal, je lákavá. Když vystopuje hackera, který právě zlikvidoval jaderný reaktor v nejmenované elektrárně, bude volný. Hathaway se okamžitě pustí do pronásledování, brzy však zjistí, že proti němu stojí člověk se skutečně mimořádnými schopnostmi a že by pro jeho budoucnost bylo určitě lepší, kdyby zůstal sedět za mřížemi. Jeho soupeř mezitím chystá další úder. Kde? Kdekoliv. (Cinemart)
(více)Videa (43)
Recenze (444)
Tak pro začátek, Hacker není vůbec špatný. Ano, příběh je jednoduchý, IT je zjednodušeno na únosnou míru a někdo si při vizualizaci pohybu dat na úrovni tranzistorů v (mikro)procesoru. Přesto Michael Mann dokáže do filmu vložit dostatek svých starých známých zbraní. Mezi nimi je silný důraz na postavy, odcizení hlavních postav od okolního světa (přestože se v něm neustále pohybují, ale je to jako kdyby procházely měnícími se kulisami, které žijí svým životem) a v neposlední řadě důraz na kameru a zvuky potažmo hudbu. Tempo filmu chvílemi kolísá, ale režisér drží diváka i přes průhledné a až diskutabilní zvraty příběhu (auto), v napětí. Možným problém také je, že sledujeme hon za virtuálním nepřítelem, který v podstatě dlouho nemá tvář, ani hlas. Možná, že Mann zkusil svého záporáka vytáhnout z děje, aby působil stejně virtuálně jako dnešní hackeři a všechno okolo internetu... nebo možná stále nedokázal přes své kvality zvládat vykreslit a obohatit svůj film i o jiné postavy než ty hlavní, které sleduje od začátku až do konce... ()
Som z toho síce sklamaný ale za prúser by som to nepovažoval.Problém Hackera je jeho scenár a hlavne pekelne nudný rozjazd, ktroý držia nad vodou akurát sympatickí herci a chémia medzi nimi. Ten film asi 40 minút cúva aby nakoniec zastal, prehodil rýchlosť (a možno až príliš pozde) chytil to správne tempo a vzápätí predvedie v rýchlom slede 2 z najpôsobivejších scén tohto roku. A aj potom sa to síce najlepšie Mannove filmy nechytá ale už som mal aspoň pocit, že aj napriek blbému scenáru pozerám dobrý film, ktorý občas necháva spomenúť, že je vlastne od režisérskeho majstra. Za posledných 23 rokov som (s výnimkou Aliho)3* filmu Michaela Manna nedal a dúfam, že už viackrát nebudem musieť, pretože tieto sklamania aj napriek svojej kvalite bolia. 7/10 ()
Mann to má i po šesti letech pořád v ruce a sledovat, jak umně ovládá vypravěčský jazyk, kde se v důležitých momentech jde zkratkou a zároveň získává čas rozvíjet osobní roviny hrdinů, je prostě radost. Škoda, že scénář patří k těm, kde tvůrce buďto někdo přitlačil ke zdi, anebo sám proflákal vlastní potenciál. Překvapivá civilnost a uměřenost, kde se hackování neprovádí tak, že kolem hrdiny visí deset monitorů (zamávejme Swordfish), dojíždí na totálně rozbředlou druhou polovinu, v níž opadne zájem o cokoliv (a přitom ten náběh na tvrdé finále je). Nic na tom nespraví ani nekompromisní zlom (Mann se vždy uměl zachovat k vedlejším postavám dost nelidsky) a fakt, že i když jsme takové „chodící“ finále od Manna už viděli, pořád ho dovede natočit tak, aby mělo řádné grády. [Hemsworth je sympaťák, snaží se fest, ale typově je tohle zásadní castingový fail roku, nežral jsem mu to ani vteřinu.] ()
Thor vzal do rukou místo kladiva výpočetní techniku a absolutně mu to nesluší. Navíc byl chudák hrozně šerednej. Jediné, co bych na snímku ocenil je to, že se v rámci možností dovede udržet v mezích reálnosti. Bohužel je mu to hovno platné, neboť je tento film strašně nezáživná píčovina s kurevsky nudným dějem. Michael Mann je šulin. Všechny jeho filmy stojí za píču. To, že jsou hlavní tři postavy negr, běloušek a rákosník, považuji za dosti ubohý způsob, kterým si chtěl u diváctva šplhnout. Neustále jsem se během sledování potýkal se ztrátou pozornosti. Krajně nevydařená záležitost. ()
Přijde mi docela vtipné, že český distribuční název je v jistém smyslu příhodnější než ten anglický - hlavní hrdina totiž hackuje nejen počítače na druhé straně zeměkoule, ale taky najaté žoldáky, kteří se mu připletou do cesty (to hack - sekat, řezat, krájet). Chris Hemsworth je navíc samozřejmě Sekáč, který slušnou část filmu pózuje s rozhalenou košilí. Co se týče filmu samotného, Mann v sobě holt nezapře romantika a milovníka akce, takže co by jiný režisér pojal jako intelektuální souboj myslí dvou cybergéniů, končí u maestra jako vždy v souboji tělo na tělo. Problémem filmu pro mě tentokrát byl poněkud kostrbatý scénář (plný menších až středně velkých logických dírek) a z něj pramenící podprůměrně prokreslené postavy (nedokázal jsem se vžít do Nicka, natož do jeho jednodimenzního protivníka), což mi přijde u autora scénáře Heatu škoda. Všechno ostatní (formální stránka filmu, akce, dialogy) byly však na jedničku, takže jsem z kina odcházel jen lehounce zklamaný - a to jen proto, že jsem šel na film s hodně vysokým očekáváním. 70% P.S.: Taky vám někomu přišlo divné, že Hathaway, jakožto špičkový hacker světové úrovně, neuměl psát všemi deseti? :-) ()
Galerie (29)
Zajímavosti (10)
- Len druhý film Michaela Manna, ktorý bol natočený technikou Anamorphic, ktorá umožňuje nakrúcať širokouhlý obraz na štandardný 35 mm film. Prvý bol Neľútostný súboj (1995). (Hudakfilms)
- Režisér Michael Mann daroval 300 000 hongkongských dolarů (asi 38,5 tisíce dolarů) hongkongské neziskové organizaci jako poděkování za to, že mohl natáčet v bance Hang Seng. (Epistemolog)
- Rok po vydaní filmu prezentoval Michael Mann svoj režisérsky zostrih počas Brooklyn Academy of Music. Pre verejnosť bol dostupný ešte o rok neskôr, v roku 2017 na stanici FX. (Real Tom Hardy)
Reklama