Reklama

Reklama

Michael Kohlhaas

  • Francie Michael Kohlhaas (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

16. století. Michael Kohihaas, obchodník s koňmi, vede šťastný rodinný život. Když tento bezúhonný muž na vlastní kůži okusí nespravedlnost, dá dohromady armádu, aby očistil své jméno a znovu nastolil pořádek. V 16. století pomalu končí feudalismus a Evropa se ocitá na pomyslně tenké hranici mezi starým a novým světem. Vážený obchodník s koňmi Michael Kohihaas je milující otec a mírumilovný občan. Alespoň do té doby, než na vlastní kůži okusí bezpráví bohatého lorda, který ho okrade o koně, čímž odstartuje řetězec nezvratných událostí. Kohihaas přišel o živobytí a víru v právo, a tak se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou. (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (134)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mikkelsena mám rád. Je to pan herec a u filmů s ním jen člověk těžko šlápne vedle.. no i když.... naposled jsem úpěl u amerického spektáklu remake to slavného Souboje Titánů, kam produkce narvala současné hvězdy a kde nechyběl ani Mads. On se podle mně ale spíše hodí pro komorní role, jemu šité na míru, kde on je hlavním hrdinou. Proto když mi kamarád Indy (až to budeš číst - tak zdravím!) tenhle film už před časem doporučoval, těšil jsem se... Jenže. Tohle drama z období severské renesance (datově) i když tady to byl ještě spíš pozdní středověk se vleklo jak zchromlá mula... Na namakaného dumajícího Mikkelsena se sice dobře koukalo i na severskou krajinu, ale když to máte před očima 2 hodiny, žačnete mít té ostřice a mlh už rozostřeno a zamlženo s náběhem na dřímotu... Film má dle mého názoru jen takové 3 významnější momenty, přičemž v závěru graduje, ale i to finále je takové pomalé a mdlé... Jedná se opravdu spíše o umělecký film s důrazem na kameru než na děj a nějaké větší akce k čemuž příběh i samo období děje vybízí.... Mne osobně mrzelo, že kromě dvou oprýskaných stavení (opravdu i v tom šestnáctém lidé bydleli ve zříceninách a neudržovaných sídlech tak jak je známe dnes jako památky? jistě, že ne) se prakticky vše odehrává někde na louce a jednou v lese... Nerad tak částečně musím dát za pravdu verbalovi v jeho komentu. Příběh je jednoduchý. Obchodník je při průjezdu jednou cestou zadržen lidmi místního hraběte a požádán o povolení k průjezdu (které vrchnost samozřejmě zpoplatňuje). On jej nemá a tak musí na místě zástavou nechat dva krásné koně ze skupinky krásných šlechtěných zvířat určených k prodeji na trh. Nechá s nimi i svého pomocníka a vydá se do města. Po návratu z města, kde zjistil, že žádné povolení nepotřeboval - koně najde zubožené, sedřené těžkou prací v lese a sluhu potrhaného od hraběcích psů. Hraběcí čeládka tvrdí, že sluha utekl a koně si v lese vydělávali na ustájení. Nevěří tomu a začne se tedy se šlechticem soudit. Chce jen koně vrátit zdravé a finančně odškodnit sluhu za jizvy po celém těle. Místní pán má ale u soudu bratrance a soud tedy podjatě a logicky straní šlechtě než nějakému koňákovi byť poctivému. Poté co dojde v jeho rodině díky tomuto incidentu k tragédii - bohabojný obchodník vezme zákon do svých rukou a snaží se domoci práva silou. Ačkoliv mu byla spáchána jasná křivda, z hlediska víry má problém s tím co činí, což mu nijak neulehčuje jeho konání. Jak známe z různých dob a různých zemí, málokdy se stalo, že by chudák byť by mu byla spáchána jakákoliv křivda dosáhl silou u panovníka práva... To už musel mít sakra armádu a pak mu byl panovník co by jej omilostnil šumák. často také skočil na lep slibu, že když složí zbraně, případ bude po právu vyšetřen... V souhrnu však dotyčný vždycky skončil velmi špatně a to i s rodinou a včetně těch co jej následovali... Tohle je tak trochu jiný film z konce středověku. Jeho příběh je vyprávěn zvolna, pomocí obrazů. je to příběh o jednotlivci, který se pokusil domoci práva a je to příběh aktuální. I my musíme dnes vážit, zda než jít do nějakého sporu není lepší spolknout křivdu jako hořkou pilulku. Protože pravda a právo někdy přeci jen zvítězí, ale za strašnou cenu. Přesto nepřestanu obdivovat všechny ty, kteří se za pravdu a právo i přes všechna rizika prali, perou a budou prát. Tři šípy do kuše. * * * () (méně) (více)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Nejednoznačné, realistické, vyprávěné spíše skrz samostatně stojící obrazy než propojený příběh, ve kterém každá následující scéna navazuje na tu předchozí. Očekávala jsem větší emocionální rezonanci, nicméně za Lavantova výborného Martina Luthera a Mikkelsenův pohled v závěru musím přihodit hvězdičku navíc. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ryze evropský umělecky laděný historický film zpracovávající již poněkolikáté klasický německý příběh sedlácké rebelie, která je ovšem pro potřeby koprodukčního snímku transponována do středověké Francie. Není úplně jisté, zda má Kohlhaasův příběh skutečně historický rozměr, anebo je spíš ahistorický, tedy jakási univerzální evropská historka s rozměry legendy o rebelovi, který se vzbouřil proti vrchnosti, každopádně pojetí tvůrců tohoto filmu se jednoznačně přiklání na stranu legendy. Popis života hrdiny/světce na základě obecných motivů, které byly univerzálně platné, motiv bezpráví a následné pomsty, příběh srozumitelný napříč kontinentem. Život konkrétního hrdiny tak je do velké míry zastřen a vlastně není vůbec důležité, jestli Kohihaas skutečně žil či nežil. Zajímavá je určitá nejednoznačnost, divák zůstává mnohdy na pochybách a sled scén mnohé spíše zatajuje, než ozřejmuje, což osobně hodnotím jako velký klad snímku. Stejně jako důraz položený ne na samotný příběh, ale na sílu jednotlivých obrazů, na atmosféru, náladu, zvuky...připomnělo mi to mnohé naše tak silné historické filmy 60. let. Nebo Bergmanův Pramen panny. Max von Sydow i Mads Mikkelsen oba opravdu mistrně dávají prostor psychice a motivaci člověka mstícího se z absolutní bolesti... Michael Kohlhaas je snímek monotónně melancholický, což ne každému může sedět, jeho pozvolné plynutí ocení především vnímavý divák hledající v dnes v trochu jednostranně se vyvíjejícím žánru vážný umělecký film... ()

NinonL 

všechny recenze uživatele

Pozitivní na filmu bylo, že ukazoval zákeřnou úlohu církve ve středověku. Pokud člověk odmítl pokořit se církvi a panovníkovi, byl zatracen a proklet. Pokořený, ponížený, ve strachu ze zatracení a prokletí musel žít celý život. Nevěřím, že by právě toto hlásal a chtěl Kristus, mám za to, že chtěl pravý opak. Příběh je lehce zmatený, občas jsem nestíhala, kdo je kdo, kdo proti komu a proč bojuje. Ale průměr si film určitě zaslouží. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

V dějinách existuje nepřeberné množství dechberoucích příběhů. Kolhasův příběh by klidně mohl být jeden z nich, to by si ale rejža nesměl umanout, že z toho udělá intelektuální masturbaci. Takže dlouhé záběry, pokud možno beze slov, děj který vydá na 15 minut roztažený na hodinu a půl, a zcela nevěrohodné postavy, které svým chováním a uvažováním nemají v 16. století co dělat. Víc už říkat netřeba, vypnul jsem vysílen po devadesáti minutách, kdy jsem zcela ztratil chuť do života a pointa filmu mi zůstala naprosto lhostejná. 45% ()

Galerie (15)

Zajímavosti (2)

  • Obchodník s koňmi Michael Kohlhaas (Mads Mikkelsen) je inspirován skutečnou postavou, a to Hansem Kohlhaasem, který vedl spor s německým šlechticem jménem Günter von Zaschwitz. Ve své době byl Hans Kohlhaas velmi hledaným a nebezpečným, protože na protest vůči nespravedlivému zabavení majetku oním šlechticem shromáždil jiné zločince a společně okrádali lidi, vypalovali domy a plenili vesnice i města. (ČSFD)
  • Natáčanie filmu prebiehalo na mnohých miestach po celom Francúzsku. (MikaelSVK)

Související novinky

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

Reklama

Reklama