Režie:
Asghar FarhadiScénář:
Asghar FarhadiKamera:
Mahmoud KalariHudba:
Jevgenij GalperinHrají:
Bérénice Bejo, Ali Mosaffa, Tahar Rahim, Pauline Burlet, Sabrina Ouazani, Bábak Karímí, Valeria Cavalli, Elyes Aguis, Jeanne Jestin, Jonathan Devred (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ahmad se vrací z Teheránu do Paříže, aby dořešil rozvod se svou francouzskou manželkou Marií. Během svého pobytu odhalí, jak konfliktní je vztah Marie s jejich dcerou, a záhy vyplouvá na povrch i tajemství z minulosti.
Ahmad přijíždí po čtyřech letech z Teheránu do Paříže, aby dořešil formality k rozvodu se svou francouzskou manželkou Marií. Během svého krátkého pobytu Ahmad odhalí, jak konfliktní je Mariin vztah se starší dcerou Lucií. Ahmadova snaha vztah vylepšit odhalí tajemství z minulosti.
(HBO Europe)
Diskuze
Tak nakonec aspoň v rámci Festivalu francouzských filmů...
Již od léta, ale použitelné anglické titulky se objevily až v těchto dnech; navíc stále doufám, že se tady toho někdo ujme. spoň v rámci nějakého festivalu či tak...
Za Francii je Renoir, protože Život Adele nesplnil podmínky, a za Irán vážně Le Passé, což se nelíbí tamním konzervativcům (http://filmserver.cz/clanek/6223/o-oscara-se-budou-uchazet-i-egyptsky-a-iransky-film/). Na druhou stranu, jak vůbec určit, k jaké zemi film přísluší? Farhadi je íránský režisér, jenže se natáčelo ve Francii, mezinárodní distributor má pobočku v Paříži a finance taktéž pocházejí většinou z francouzských - evropských - zdrojů. Docela trefné mi přišla zmínka na serveru Deadline, kde v souvislosti s nesnadným přisouzením jednoho národa naráželi na Henekeho Lásku.
Tak film je na Oscary přece jen poslán, nikoli však Francií, ale Íránem. Jsem fakt zvědav, co na to Akademie, protože Írán nemá s produkcí nic společného:)
Ehm, prijde mi jaksi trapne, ze to nejde hodnotit. Jakoby existovala jen distribuce v Ceske republice a na Slovensku. To by se pak ale nemely hodnotit zadne filmy ktere ji neprosly. ze...
Ehm, prijde mi jaksi trapne, ze to nejde hodnotit. Jakoby existovala jen distribuce v Ceske republice a na Slovensku. To by se pak ale nemely hodnotit zadne filmy ktere ji neprosly. ze...
Jasné, na to již je divák po všech těch reakcí z Benátek, Sundance, Cannes či Berlína celkem i zvyklí... Nejvíce do popředí se proderu ty vyhraněné adorující/odpuzovací názory a "těm běžným" se nedostává mediálního prostoru. Já četl dvě recenze, obě v zásadě pochválili/vychválili to, co bych na tom sám (zřejmě) ocenil.
To je klasickej syndrom festivalových ohlasů, člověk narazí na dvě tři oslavné recenze od známějších kritiků, filmových webů, které vyjdou hned po projekci a má dojem, že se to líbilo všem. S časovým odstupem se to pak ale často mění. Navíc každej si snaží přihřát polívčičku u těch mediálně známých/očekávaných filmů a hned vyprsknout názor, často tak zapadnou filmy, který jsou lepší, ale není kolem nich tolik humbuku, třeba i proto, že nejsou uvedený v hlavní soutěži, která má nejvíc pozornosti
no, tak ja myslim, ze prvni reakce zdaleka jenom nadsene nebyly. sam jsem mluvil alespon s deseti lidma, kteri byli spise vlazni. ani potlesk po projekci nijak zasadni nebyl. ten bijak trosku postrada emoce a nejaky vyruseni.
První reakce ze soutěžní sekce v Cannes více než-li nadšené, ale to není zase až tak nic překvapivého; tam se vše maximálně líbí či naopak a nic mezitím...
na příspěvěk reagoval panchovo