Reklama

Reklama

Tři bratři

Trailer 1
Pohádka / Rodinný / Hudební
Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska... Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (1 355)

kingik 

všechny recenze uživatele

Divák jako ve Svěráku a ten ne a ne povolit. Ke vší škodě. Vyšel z toho rozpačitý slepenec s (téměř) osobitým puncem (cirkusové manéže). Tři mladíci kompenzují momentální nedostatek princů na trhu českých (filmových) pohádek. A nutno podotknout, že trio bratří Dick-Hnus-Pičula, ve vtipně rozpustilém triku, docela šlape a jejich obsazení tolik nerozlítí i jejich naprosté odpůrce. Ale jo, rozlítí, ale jdeme dál. Jejich pohádkové osudy jsou rozvrstveny do tří minipříběhů na motivy klasických pohádek: "Šípková děvka", "O Červené Karkulce, která měla vlka" a "O dvanácti ženských periodách". Nejhůře z těchto tří příběhů vychází ten prostřední. Karkulka je totiž hnusná a z nepovedeného vlka promlouvajícího hlasem Karla Effy, se budu vzpamatovávat až do příštího Svěrákovic projektu. To bylo úděsné s čím přišli výtvarní designéři. Dost dobře si neumím představit situaci, kdy šéf design triků přijde za Svěrákem na schvalovačku a předloží mu takový výtvarný návrh vlka. Nic horšího jsem ve filmu "áčkové" kategorie dlouho neviděl. Tohle nemělo nic společného s nadhledem. Jdeme dál. Dva ostatní pohádkové příběhy jsou už preciznější. Není to nic bombastického, ale sympatie si rozhodně získají, přičemž "Šípková děvka" působí nejvyzrálejším dojmem, co do okázalého a barvitého výrazového sladění i zpracování. Jistá námitka jde na vrub Jirky Lábuse, u kterého se mně nepodařilo zjistit, jaké pohlaví měla jeho zlá Jedubaba. On totiž tak mazácky skřehotá, že to v podstatě múže být oboupohlavní pohádková bytost, což je v podstatě originální prvek. Když už jsme u té originality, je film natočen poměrně neotřelou, v určitých intencích až novátorskou formou. Ke vší škodě se tam často mísí právě ty rozpačité tvůrčí nedostatky, občas i ty technické. Svěrák doposud nemá zkušenosti s filmem, který by z 80% procent sestával z písniček a veršovaných textů. Za sebe můžu prohlásit, že to nebylo znát, ale co ty texty?! Zdeněk Svěrák dodal veršovánky, za které by se v určitých úsecích nemuselo stydět předškolní dítě. Osobně ztvárnil figuru spisovatele pohádek komunikujícího s dětským publikem. Jednalo se o originální a v jistém ohledu o dost zvláštní prvek ve vyprávění, který nijak výrazně celkovému dojmu nepřidal a spíše zdůraznil převládajcí rozpačilost. Ta postupně zdatně prostoupila do celého nevybalancovaného rázu vyprávění, které se střídalo s povedenými a vyzrálými momenty, kterým nechyběl režijní nadhled, ale hned vzápětí přišlo něco, co připomínalo cirkusovou estrádní rozjuchanost, na čemž bych rozhodně ubral, nebot to snižovalo divácký dojem. Ráz vyprávění moc plynulosti nepobral. Časté nevyrovnané střihové pasáže ubíraly na tempu. Film se při své skromnější stopáži (cca 80. minut bez titulek) jevil občas až mírně rozvleklým. A to se jednalo o přímočaré vyprávění jen s minimem odboček. Na hudební složce se s Jaroslavem Uhlířem podílel I méně známý Michal Novinski. Předpokládám, že ty kvalitnější a dobře vystavěné melodie, dodal mistr Uhlíř. Jeho rukopis byl ve větším procentu nezaměnitelně znatelný, ale nutno jedním dechem dodat, že originalita mu také nechyběla a ke slyšení byly i chytlavé songy. V souvislosti se sehraným duem pánů Svěráků nejednoho potencionálního diváka napadne, jestli do svého nejnovějšího filmu také zakomponovali nějaký prvek navíc, jak u jejich tvorby bývá zvykem. Inu, zvyk je železná košile, v tomto případě spíše inkriminovaný Svěrák, z jehož sevření se divák téměř nedostane, a nějaký extra prvek tentokrát k neradosti absentuje, pomineme-li ten naznačený výchovný podtext. Někdy to sevření už prostě bolelo, hlavně ta předávkovaná infantilnost. A je tady i jistá paralela, na kterou bych nerad zapomněl. Chalupník v tomhle pohádkovém muzikálu měl tři syny, Svěrák má jednoho. Chalupník je všechny tři v přátelském duchu poslal do světa na zkušenou, Svěrák (snad také v přátelském duchu) poslal svého syna na zkušenou na FAMU. Po jeho absolutoriu začali spolu točit dobré filmy. Tenhle jejich nejnovější počin extra kvalitu postrádá, ale ani v pohádkách není nic zadarmo, a zkušenost s pohádkovým muzikálem je nad zlato, jako ta sůl. Tuhle pohádku však Svěráci neoživili (ještěže tak!), a nejen proto tenhle film zlatem nevyvážím, budu ho brát jaký je. Přehnaná očekávání jsou tentokrát na škodu. Na "věčný" televizní evergreen to (zatím) až tak nevidím, i když kdo ví. Veskrze sympatický počin, i svým způsobem odvážný z tvůrčího hlediska, to je určitě. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Povedená záležitost, kdy je většina muzikálových písniček buď dobrých (Růženka si zpívá s Babicí), vtipných (Liška co je Holub), nebo dokonce neskutečně atmosferických (jakmile dvanáct měsíčků začne zpívat "jsme čas," tak mám vždycky dojem, že okamžitě probudí Satana a začnou svou démonickou hrůzovládu. Spojení tří pohádek do jedné funguje výborně a nic díky tomu nestihne nudit. Písničky převzaté ze Svěrákovské hodiny zpěvu prostě fungují a mínusem je hlavně to, že některým písničkám nebylo moc rozumět (při zpívání vlka jsem si na férovku zapnul titulky), škoda je, že se nikam nepodařilo propašovat nějaký šermířský souboj a vyloženě divně působí pre-pedofilní myslívec, co zpívá o tom, jak potají myslí na desetiletou karkulku. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Jízda, Obecná škola, Kolja a lehce i Tmavomodrý svět, který už však pohořel na mizerné milostné zápletce. Pak už to nešlo. Respektive Vratné lahve mě doslova otrávily, Kuky nezaujaly. Plácaly všechno dohromady, diváka však toho oslovilo pramálo. Tři bratři jsou v mnohém podobní. Dramaturg šel zřejmě na pivo, pravděpodobně každý den a při každém důležitém momentě natáčení, a my tak musíme sledovat slepenec Šípkové Růženky, Červené Karkulky a Dvanácti měsíčků. Tři bratři si v každé pohádce najdou svou vyvolenou, i když třeba takové Karkulce je zhruba devět let. Docela velká sázka na jistotu. Přitom režisér Svěrák je v nejlepších letech, je sice poměrně hravý, nijak víc s tím však nepracuje, jeho příliš didaktický otec spíš obtěžuje. Hudební duo Svěrák-Uhlíř mám rád, tady neselhává tolik, jak jsem se podle některých názorů obával. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Já bych zase tolik přísný k Třem bratrům nebyl. Ano, Zdeněk má svá nejlepší scénaristická léta za sebou a i Honza natočil v minulosti lepší kousky. Ale Tři bratři mají na české poměry zajímavě spletitý příběh, povedené songy, kupu hereckého charismatu (Bolek Polívka jednoznačně vládne!) a vlastně moc lepších pohádkových příběhů v posledních letech ani u nás nevzniklo. Škoda zbytečně hororového vlka, kvůli němu bych pohádku měl problém i pustit 10letému dítěti. 60% ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Splácanina tří pohádek s podivnou propojeností, která místy docela dobře pobaví, ale některé momenty jsou tak stupidní, že i ty děti nad tím musí kroutit hlavou. První pohádka celkem fajn, ale takhle rychle odvyprávět to prostě nejde. Třetí naopak hrozně zdlouhavá, ale to bylo spíš nezajímavostí pohádky, neustálým zpěvem a tím, že už jsem prostě doufal v konec a on stále nepřicházel a nepřicházel. Druhá pohádka byla zase naprostá šílenost, ale aspoň docela zábavná. V celkovém pohledu se mi to moc nelíbilo, prostě takovýmto způsobem naňahňat tři pohádky do jedné asi nebyl dobrý nápad. I když podle některých ohlasů zřejmě byl, nechápu... 55% ()

Galerie (58)

Zajímavosti (36)

  • Během natáčení bylo vydáno 12 850 porcí obědů. (MTHRFCKR)
  • Vizuální ztvárnění vlka vycházelo z reálné podoby režisérova psa Filipa, kterého našel zatoulaného 2 roky před natáčením Tří bratrů v okolí Třebíče. (MTHRFCKR)
  • Mnoho scén se točilo na zámku Hluboká nedaleko Českých Budějovic, dále se filmovalo na zámku Žleby, ve skanzenu Řepora a na stolové hoře Děčínský Sněžník. Některé scény byly natočeny i v exteriérech zámku Velhratice. (A.MacGyver)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

22. Český lev - výsledky

22. Český lev - výsledky

22.02.2015

22. ročník cen Český lev má za sebou vyhlášení vítězů. Za favorita bylo považováno Fair Play Andrey Sedláčkové, jež šlo do boje s patnácti nominacemi, nakonec ale neproměnilo ani jednu a získalo… (více)

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

14.01.2015

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 22. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 32 celovečerních hraných filmů a 23 dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2014. Nejvíce… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama