Reklama

Reklama

Tři bratři

Trailer 2
Pohádka / Rodinný / Hudební
Česko / Dánsko, 2014, 87 min

Režie:

Jan Svěrák

Scénář:

Zdeněk Svěrák

Hrají:

Tomáš Klus, Vojtěch Dyk, Zdeněk Piškula, Kateřina Kosová, Sabina Rojková, Gabriela Míčová, Oldřich Kaiser, Zuzana Norisová, Kamil Halbich, Zdeněk Svěrák (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Tři bratři (Vojtěch Dyk, Tomáš Klus, Zdeněk Piškula) se vydávají do světa na zkušenou, aby si našli nevěsty a rodiče jim mohli předat hospodářství. Sourozenci při svém putování jako kouzlem vstupují do slavných pohádek, ve kterých je čeká mnoho nástrah, nečekaných příhod a možná také láska... Filmová pohádka Tři bratři nabízí spoustu dobrodružství, překvapivých situací, ale také laskavého humoru. Děj filmu, včetně známých a oblíbených písniček, které ve filmu zazní, pochází z pera Zdeňka Svěráka a Jaroslava Uhlíře. (Bioscop)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (1 356)

Phobia

všechny recenze uživatele

Nesnáším pohádky, kde se víc zpívá než mluví, takže jsem třem bratrům dala sbohem rychlostí průjmu. Tentokrát si odpustím hodnocení, ale jestli se někdy na tyhle odrhovačky přinutím dívat (a poslouchat) pod pohrůžkou ještě horšího mučení, nejspíš tady průměr nezvednu. Možná sem i nazvracím. Komentář vkládám, abych se před "Třemi bratry" do budoucna varovala. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tak takhle to bohužel nejde, Svěráci. Oceňuji sice řadu režijních a řemeslných nápadů typu vlk, či nějaký ten záchvěv typického svěrákovského humoru. Po scenáristické stránce to však větší bída snad ani být nemohla. Trojice příběhů totiž nejen, že k vykrádaným klasikám nepřidává zhola nic nového, ona je navíc převádí snad tím nejlínějším způsobem. Všechno je tu divně zkrácené a vlastně tu nefungují ani základní pohádkové propriety a zákonitosti. Proboha, dyť ty tři bráchové zde vlastně ani nic neudělali a ten šťastný konec dostali bez toho, aniž by se napravili či nedej bože něco udělali! První brácha je tak jen ve správný čas na správném místě, tomu druhému ke štěstí stačí, když přijde jako vůl třikrát k tomu samému baráku a o pedofilní lince se raději ani zmiňovat nebudu. Prostě slušné wtf, které ještě více kazí nepovedené a překvapivě i nemelodické písničky. Dost možná nejslabší Svěrák ever. 50% ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Už jsem si zvykl, že to, co rodina Svěráků připraví, většinou nemůže být špatný. Jen něco občas bývá ne úplně tak dokonalé, jako všechno ostatní. Tři bratři jsou třeba hrozně fajn. Líbí se mi herci, líbí se mi písničky, ze kterých je Uhlíř cítit na tisíc honů a líbí se mi i příběh, ze kterého v rámci možností asi nic lepšího vymáčknout nešlo. Ono se těžko vymačkává víc ze tří pohádek, které jsem už viděl tisíckrát jinak a tady je to po tisícáté první jinak akorát proto, že je Zdeněk Svěrák smíchal do jedné. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Svěrák je proste inde.Áno, má to svoje chyby ( hlavne Karkulka je over the top a navyše vyznie hrozne pedofilne) ale ani ma počas filmu nenapadlo sa v tom vŕtať, pretože som bol v tom svete a tešil som sa na kždú ďalšiu scénu.už strašne, strašne dlho som nemal z nejakého nášho filmu pri pozeraní takú radosť a žiadny ma tak veľmi nebavilo pozerať a užívať si až ma mrzelo že hrdinovia nemali navyše jedného alebo kľudne aj dvoch súrodencov. A rád si to dám opäť.na české pomery nemám problém tomu napáliť devinu P.S. Nájde sa niekto kto priaviaže Solčanskú o stoličku a bude jej to púšťať dokolenčka aby vedela ako sa robí rozprávka? ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Divák jako ve Svěráku a ten ne a ne povolit. Ke vší škodě. Vyšel z toho rozpačitý slepenec s (téměř) osobitým puncem (cirkusové manéže). Tři mladíci kompenzují momentální nedostatek princů na trhu českých (filmových) pohádek. A nutno podotknout, že trio bratří Dick-Hnus-Pičula, ve vtipně rozpustilém triku, docela šlape a jejich obsazení tolik nerozlítí i jejich naprosté odpůrce. Ale jo, rozlítí, ale jdeme dál. Jejich pohádkové osudy jsou rozvrstveny do tří minipříběhů na motivy klasických pohádek: "Šípková děvka", "O Červené Karkulce, která měla vlka" a "O dvanácti ženských periodách". Nejhůře z těchto tří příběhů vychází ten prostřední. Karkulka je totiž hnusná a z nepovedeného vlka promlouvajícího hlasem Karla Effy, se budu vzpamatovávat až do příštího Svěrákovic projektu. To bylo úděsné s čím přišli výtvarní designéři. Dost dobře si neumím představit situaci, kdy šéf design triků přijde za Svěrákem na schvalovačku a předloží mu takový výtvarný návrh vlka. Nic horšího jsem ve filmu "áčkové" kategorie dlouho neviděl. Tohle nemělo nic společného s nadhledem. Jdeme dál. Dva ostatní pohádkové příběhy jsou už preciznější. Není to nic bombastického, ale sympatie si rozhodně získají, přičemž "Šípková děvka" působí nejvyzrálejším dojmem, co do okázalého a barvitého výrazového sladění i zpracování. Jistá námitka jde na vrub Jirky Lábuse, u kterého se mně nepodařilo zjistit, jaké pohlaví měla jeho zlá Jedubaba. On totiž tak mazácky skřehotá, že to v podstatě múže být oboupohlavní pohádková bytost, což je v podstatě originální prvek. Když už jsme u té originality, je film natočen poměrně neotřelou, v určitých intencích až novátorskou formou. Ke vší škodě se tam často mísí právě ty rozpačité tvůrčí nedostatky, občas i ty technické. Svěrák doposud nemá zkušenosti s filmem, který by z 80% procent sestával z písniček a veršovaných textů. Za sebe můžu prohlásit, že to nebylo znát, ale co ty texty?! Zdeněk Svěrák dodal veršovánky, za které by se v určitých úsecích nemuselo stydět předškolní dítě. Osobně ztvárnil figuru spisovatele pohádek komunikujícího s dětským publikem. Jednalo se o originální a v jistém ohledu o dost zvláštní prvek ve vyprávění, který nijak výrazně celkovému dojmu nepřidal a spíše zdůraznil převládajcí rozpačilost. Ta postupně zdatně prostoupila do celého nevybalancovaného rázu vyprávění, které se střídalo s povedenými a vyzrálými momenty, kterým nechyběl režijní nadhled, ale hned vzápětí přišlo něco, co připomínalo cirkusovou estrádní rozjuchanost, na čemž bych rozhodně ubral, nebot to snižovalo divácký dojem. Ráz vyprávění moc plynulosti nepobral. Časté nevyrovnané střihové pasáže ubíraly na tempu. Film se při své skromnější stopáži (cca 80. minut bez titulek) jevil občas až mírně rozvleklým. A to se jednalo o přímočaré vyprávění jen s minimem odboček. Na hudební složce se s Jaroslavem Uhlířem podílel I méně známý Michal Novinski. Předpokládám, že ty kvalitnější a dobře vystavěné melodie, dodal mistr Uhlíř. Jeho rukopis byl ve větším procentu nezaměnitelně znatelný, ale nutno jedním dechem dodat, že originalita mu také nechyběla a ke slyšení byly i chytlavé songy. V souvislosti se sehraným duem pánů Svěráků nejednoho potencionálního diváka napadne, jestli do svého nejnovějšího filmu také zakomponovali nějaký prvek navíc, jak u jejich tvorby bývá zvykem. Inu, zvyk je železná košile, v tomto případě spíše inkriminovaný Svěrák, z jehož sevření se divák téměř nedostane, a nějaký extra prvek tentokrát k neradosti absentuje, pomineme-li ten naznačený výchovný podtext. Někdy to sevření už prostě bolelo, hlavně ta předávkovaná infantilnost. A je tady i jistá paralela, na kterou bych nerad zapomněl. Chalupník v tomhle pohádkovém muzikálu měl tři syny, Svěrák má jednoho. Chalupník je všechny tři v přátelském duchu poslal do světa na zkušenou, Svěrák (snad také v přátelském duchu) poslal svého syna na zkušenou na FAMU. Po jeho absolutoriu začali spolu točit dobré filmy. Tenhle jejich nejnovější počin extra kvalitu postrádá, ale ani v pohádkách není nic zadarmo, a zkušenost s pohádkovým muzikálem je nad zlato, jako ta sůl. Tuhle pohádku však Svěráci neoživili (ještěže tak!), a nejen proto tenhle film zlatem nevyvážím, budu ho brát jaký je. Přehnaná očekávání jsou tentokrát na škodu. Na "věčný" televizní evergreen to (zatím) až tak nevidím, i když kdo ví. Veskrze sympatický počin, i svým způsobem odvážný z tvůrčího hlediska, to je určitě. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

Galerie (58)

Zajímavosti (36)

  • Karkulka (Lucie Maria Šťouračová) říká vlkovi, že babička bydlí v chaloupce pod velkým smrkem, ale u chaloupky jsou pouze samé modříny. (mavin)
  • Vlk nebyl vyroben digitálně kvůli vysokým nákladům. Místo toho byl vyroben velký kostým, do kterého se vešel jeden člověk, přičemž byl ohnutý a měl prodloužené zápěstí, aby byl napodoben efekt předních pacek. Hlava vlka byla natolik těžká, že musela být zavěšená na kladce. Mimiku pak ovládá série servo motrů. (DexMASTER094)
  • Při natáčení herci zpívali živě, hudbu měli totiž v malých sluchátkách v uších. (ČSFD)

Související novinky

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

22. Český lev - výsledky

22. Český lev - výsledky

22.02.2015

22. ročník cen Český lev má za sebou vyhlášení vítězů. Za favorita bylo považováno Fair Play Andrey Sedláčkové, jež šlo do boje s patnácti nominacemi, nakonec ale neproměnilo ani jednu a získalo… (více)

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

22. Český lev a Cena filmových fanoušků

14.01.2015

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 22. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 32 celovečerních hraných filmů a 23 dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2014. Nejvíce… (více)

Best Film Fest 2014

Best Film Fest 2014

09.12.2014

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 11. do 17. prosince tohoto roku Best Film Fest, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Reklama

Reklama