Režie:
Victor LevinScénář:
Victor LevinKamera:
Arnaud PotierHrají:
Anton Yelchin, Bérénice Marlohe, Olivia Thirlby, Lambert Wilson, Frank Langella, Glenn Close, Eric Stoltz, Dov Tiefenbach, Joe D'Onofrio, Amina Robinson (více)Obsahy(2)
Náhodné setkání nadějného spisovatele Briana s okouzlující Francouzkou přeroste ve vášnivý milostný vztah. Má to ale háček. Ona je vdaná a může se s ním scházet jen na dostaveníčka v hotelu mezi pátou a sedmou hodinou večer. Před hotelem St. Regis na Manhattanu se nadějný mladý spisovatel Brian (Anton Yelchin) poprvé setká s Arielle (Bérénice Marloheová), kultivovanou manželkou francouzského diplomata. Přestože je Arielle starší, vdaná a má dvě děti, Brian jí zcela podlehne a oba se spolu začnou scházet na odpolední dostaveníčka. Brian se tím dostane do rozporu nejen se svými tradičními hodnotami, ale i s rodiči (Frank Langella a Glenn Closeová), kteří se s touto zprávou jen těžko vyrovnávají. Jenže Brian je v tom až po uši. Čím hlubší je jejich vzájemná láska, tím víc Brian touží po tom, aby spolu začali trávit delší čas, než jen mezi pátou a sedmou hodinou večer. Oba milenci jsou záhy postaveni před nejdůležitější rozhodnutí svého života. Emocionálně silný debut scenáristy a režiséra Victora Levina ukazuje, jak těžké je bojovat za lásku, když se všechno staví proti vám. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (95)
To, co se mi tolik líbilo v La La Landu, dovádí Od pěti do sedmi k dokonalosti. Samotný průběh filmu je normální romanťárna se sympatickými postavami, s hřejivými slovy a ne úplně běžnými vztahy. Všechno to funguje tak, jak by v ideálním případě mělo, a bezmračný průběh děje krásně koresponduje s jeho závěrem. A chválím i vydařenou vedlejší dějovou linku rodičů. ()
"V New Yorku nikdy nejste dál než šest metrů od někoho, koho znáte nebo máte poznat." A tak Brian přešel ulici, zakouřil s Arielle a já jsem mu to trošku záviděl. Arielle totiž byla krásná, úžasná a jedinečná, takže by mi nevadilo, kdyby na mě měla čas jen od pěti do čtvrt na šest. Samozřejmě troubovi Brianovi rozumím, že se mu splašily hormony a chtěl všechno, jenže já jsem toužil do sebe vstřebat víc jejich štěstí. Ale oni na můj vkus příliš mrhali svým omezeným časem a rozhodně to neroztočili tak, jak bych to dokázal já s Arielle a penězi jejího manžela. ()
Sice hodně předvídatelné, ale kouzelné, jednoduché, smyslné, určitým způsobem volnomyšlenkářské a zamilované...a do toho v NY. Trošku patosu a kýče, oki :) Marlohe má pro mě obrovské charisma - já v ní prostě vidím Bellucci ;) A nemůžu si pomoci - vývoj, jak se tento vztah postupně posouval - ohromně se mi to líbilo, jelikož to bylo tak něžné, tak vášnivé a chtivé a přitom - s určitým, poměrně velikým omezením...Jsem s tím naprosto ok - když to takto mají některé páry nastavené - ale - když přijde láska - tak je to již horší. Závěr se mi líbil a když si sundala tu rukavici (pardon), a ona tam měla ten prstýnek - husinu jsem měla po celém těle. To prostě nešlo. Je mi líto, že s Yelchinem neuvidíme něco dalšího, jelikož jsem ho měla ráda už od Nezapomenutelného dětství a tady byl táááák kouzelný :) ()
Pařížanka v Americe. Uhlazená romance s francouzským šarmem a velmi příjemnou úspornou kamerou. Levin dovedně míchá tragedii vztahové konstelace se zabroušenými dialogy, za které by měl Woody Allen dostat tantiémy. Anton Yelchin v některých scénách dokonce chodí a mluví jako Woody, když v souboji kulturních partnerských konceptů zastupuje americkou koncepci lásky proti francouzským konstruktům pravidel pro volné city. Škoda vrstvení pěti latentních konců: toho hlubokého poučení a katarze chtěl film vygenerovat víc, než kolik uvěřitelnosti dokázal v první hodině vybudovat. ()
Tak trochu jiný romantický film postavený hlavně na zajímavých dialozích. Hlavní ženská postava měla opravdu kouzlo. Sympatický, milý film, u kterého to už už vypadá, že zase směřuje ke klasickému filmovému klišé a happy endu, ale nabere nakonec úplně jiný směr a o to víc je to pak celé uvěřitelnější a realističtější. Trochu sentimentální, trochu smutné, ale zůstane v konečném výsledku dobrý pocit. Bod k dobru i za soundtrack. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (7)
- Režisérovi trvalo 27 let, než natočil tento film. V roce 1987 se setkal se dvojicí, které měla otevřený mimomanželský vztah, ale až o 13 let později ho napadlo, jak by se mohl podle jejich příběhu odehrávat film. Scénář napsal v roce 2007 a v roce 2013 se začalo natáčet. (Tonula)
- O příběhu říká jeho režisér, že by ho nikdy nenatočil, kdyby se mu nenarodily děti. Teprve potom pochopil, že je možné dát přednost vztahu s dětmi před životní láskou. (Tonula)
- Hlavního hrdinu Antona Yelchina si vybral režisér poté, co ho viděl hrát ve filmu Like Crazy (2011). Poslal mu písemnou nabídku, aby hrál v jeho připravovaném filmu, ale dopis nebyl doručen. Vše se ale nakonec vysvětlilo a herec s účinkováním souhlasil. (Tonula)
Reklama