Reklama

Reklama

Babovřesky 3

Trailer 1

Obsahy(1)

Příběh začíná tam, kde druhý díl skončil: Horáčková vybíhá z domu naproti mladé dámě, která přijela do Babovřesek. Místní drbny, které se sběhly na náves, v ní poznaly sestru Glorii. Ta se (po vzoru faráře Petra) rozhodla vystoupit z řádu a zůstat v Babovřeskách. Zápletka se točí okolo pomsty starosty Stehlíka a místních chasníků Horáčkové... do vesnice se vrací kontrolor Dodo. Není sám, přijíždí s ním jeho manželka, která Stehlíkovi zajistí dotaci, díky níž starosta může poslat všech sedm místních drben k moři... Akce „likvidace bab" začíná. A nad tím vší bdí nový farář, který přijel do vesnice nahradit páter Petra.... (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (332)

psychous3 odpad!

všechny recenze uživatele

Dokonale splněné očekávání (čekal jsem průser), Troška naplnil to co předeslal (průser) a dokonce i divácká oblast se nezměnila (průser). Takže ve finále mě nic nepřekvapilo (snad jen tahle trojkombinace, za kterou má troška 5*) a dokonce mě nepřekvapilo ani nic ve filmu. Totální nuda, humor totálně mimo, děj je takový "Troškovský" standard a ono nakonec není co hodnotit. Problém je, že spousta lidí, tohle vidí jako dobrý film a neváhá dát 4*+. Hodnocení co totálně degraduje celkovou objektivitu hodnocení a tahá 'podprůměr' na úroveň průměru a 'průměr' na úroveň filmové "špičky". Jenže onen filmový "TOP" je často touhle skupinou nepochopen a zavrhován a tady nastává zlom. Pro někoho super, pro někoho odpad, záleží na divákovi, jiné hodnocení snad ani neexistuje, jiného diváka neznám (s jedním konzumentem Ulice, Ordinace, Cest domů, Babovřesek, Kameňáků etc. bydlím, takže i tohohle mám dost). Nikdy víc u mě Troška šanci nemá, tohle byl poslední hřeb. ()

Magika82 

všechny recenze uživatele

Plivání na osobu ad persona pana Trošky, zde okomentuji jednou větou z Bible: "Třísku v oku bližního vidíte, ale trám ve vlastním oku nikoli." Že pan Troška v zahraničí získává za pohádky, komedie i filmy ocenění, o tom tady média drží tlamu. Že jen při zaslechnutí jeho jména, se představenstvo pro financování a podporu České kinematografie dá téměř zapírat, je svatá pravda! Co film Bota jménem Melichar? Pohádky jako O princezně Jasněnce a létajícím ševci, či Princezna ze mlejna? Co nesmrtelná trilogie Sluce, seno,... . Krátkou paměť máte, a je mi za to za vs stydno. Nicméně, pravdou je, že až na pár "seků" Babovřevsky jsou točeny a psány poněkud z donucení. A proč tomu tak je, na to se ptejte již zmíněného představenstva a České televize... Z úcty k panu Troškovi, a částečného vědění, jak se věci skutečně mají, hodnotím se skřípajícími zuby a zavřenýma očima 99%. ()

Reklama

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Trochu mi přijde, že zdejší hodnocení je opravdu o náklonnosti či nesnášenlivosti vůči režiséru Troškovi. Já mám pana Trošku a jeho filmy rád, nicméně musím konstatovat, že třetí Babovřesky jsou ještě více (pokud to vůbec lze) o ničem, než první a druhý film. Humor by člověk pohledal, vtip žádný a rádoby k smíchu mají asi být především žvatlavé babky. Ty jsou sice milé, ale film, i když to má být komedie, na nich prostě postavit nelze. Ani na nesnášenlivosti vůči církvi (nechápu, farář Otík byl milá postavička a teď jsou "flanďáci" ten největší hnůj) a Bruselu a náklonnosti ke sponzorům. Dále fakt, že se jezdí kvůli několika minutám filmu "pracovat" k teplému moři, je v našich končinách jev již téměř obvyklý. Navíc podle závěrečných scén a naprosto dementní pointě lze již i pochybovat o příčetnosti tvůrců. Kde je komedie (byť lidová - Slunce, seno, natož skvosty jako Vesničko má...atd.) z českého venkova? Hvězdička je pro mě, že jsem film dokoukal... ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Zde(něk) generovaný Troška se potřetí vrací se svojí ódou na léto, vesnici a babky z návsi, co tak Trošku plní kina. A co hůř, (nebo líp?), tahle trilogie je jediným zástupcem svého druhu. Co z toho vyšlo tentokrát? Nezvládnutý mišmaš, respektive nesourodý slepenec v téměř televizní režii, který sice oproti předchozímu dílu vykazuje určité zlepšení, ale to nestačí. Zvláště když scenáristické duo Troška/Kališ nepamatovalo na dobré gagy. I tak je v jihočeských Babovřeskách opět živo. Tři vnučky jsou v jináči s místními pásky, do toho se vrací řádová sestra Glorie, ze které je po vystoupení z řádu kost a dohromady to dá s umravněným Šoustalem, který farnost vyměnil za útulné hnízdečko lásky, toho na faře nahradil polský farář, který se netěší právě velké oblibě jako jeho předchůdce, a živo je také u Stehlíků. Starosta Kája Stehlík se nejenže stal velitelem místního hasičského sboru, ke všemu čeká návštěvu kontrolora Dody i s jeho vzdělanou chotí z ministerstva, ale také tajně vyhlásil válku místním babkám-drbnám, se kterými hodlá zatočit jednou provždy. Při té příležitosti jim z dotace pořídí zájezd do Turecka, aby měl od nich načas pokoj. Nebýt Stehlíkovic vtipné rodinky, bylo by to tristně slabé. Gagů je sice pomálu, těch dobrých je ještě méně, ale když nějaký vtip přiletí, je poměrně neotřelý. Třeskutá snaha o co nejvíce vtipů je evidentní. Proto film ledabyle přeskakuje od jednoho k druhému, aniž by se filmem vinula nějaká výraznější dějová linie. O tu je nouze větší, než v předchozích dvou filmech. Jarmareční humor funguje, jen když ho prezentuje někdo z lepších a zdatnějších herců. Lucie Bílá, která se vrací ob jeden díl, to až tak není, i když snaha byla. Lucie Vondráčková už vůbec ne. Osvěžující Tomáš Trapl coby nahláškovaný polský farář už má téměř kultovní rozměr jako svého času farář Otík. Tereza Bebarová v roli upjaté docentky má štěstí na postavy s nějakou vadou řeči. V Ulici předstírá ukrajinský přízvuk, zde si "distingovaně" šlape na jazyk a je docela vtipná. Osvědčené duo Kikinčuk/Žilková nedostalo tolik hlášek, jak by se dalo čekat. Jsou často nuceni vařit z vody, ale jsou tak výborní, že se s tím popasovali zdatně. Mezi babičkami, až na Janu Synkovou a Janu Altmannovou, jsou to samé "naturščice". Nelze od nich čekat žádný mimořádný herecký projev, ale nejsou úplně špatné. Spíše u mě panovaly obavy, aby to ve svém požehnaném věku vůbec přežily, neboť scénář chtěl po nich téměř akční výkony s prvky kaskadérské práce. Jako celek je film nekonzistentní. Scénář působí rychle spíchnutým dojmem, v mnoha ohledech vyznívá i nehotovým dojmem. A ke všemu Troška (de)generoval na CGI Trošku. Digi husy, žralok(!) a liška, co dává faráři dobrou noc, jest toho důkazem. Technika se mu zřejmě zalíbila natolik, že v jedné scéně je ukázán, jak se svým štábem natáčí noční scénu, která se ve skutečnosti natáčí ve dne. Předimenzovaný efekt "americké noci", neboli noční filtrace, je pak následně znát ve scéně pozdního návratu z hospody, kdy je evidentní, že se nenatáčelo v noci. Mám připomínky k režii, která pomalu ale jistě přetransformovala na televizní rozměr, který je už na velkém plátně rušivý. Jedním z mála plusů je i výběr pohledných hereček, mezi nimiž je i Kamila Kikinčuková, dcera Pavla Kikinčuka, jen je škoda, že nedostala se svými dvěma svůdnými kolegyněmi větší prostor. To jejich "nabíječi" dostali prostoru ve větším poměru, ale moc dobří nebyli. Hlavně bych z jejich replik podstatně zredukoval až nepříjemným dojmem působící slůvko "jako", které ve filmu hrubě přesáhlo povolený limit. Celkový dojem z filmu byl režijně nevyrovnaný a scenáristicky fádní. Když se nějakou dobu trojka držela na průměru, přišla závěrečná třetina se zájezdem babiček k moři, kde se pokazilo, co se dalo. Trapnost zde převládala až tak moc, že sešup z normálních výšin do těch zdegenerovaných, byl markantní a nevítaný. U filmu se moc úspěšně pobavit nedá ani bez toho mučivého závěru. Pořádné gagy váhají s příchodem na scénu a dohromady se dá u třetího pokračování zasmát asi tak pětkrát, a i to je moc. Optimální hudební doprovod Karla Vágnera zdatně podbarvuje celek. Trojka je oproti dvojce umírněnější. Pro někoho, kdo neviděl předchozí díl, může být problém, že trojka na ni mírně navazuje. Troška měl na hledání optimální "vesnické" kvality celou trilogii. I když je specialistou na pravou letní atmosféru, přes jeho svítivé sluníčko se i tentokrát přehnaly černé mraky nespokojenosti. Výsledkem je nekonzistentní guláš obsahující humorné ingredience, jež budou vyhovovat hodně nenáročným divákům. Re-definice lidového humoru má těžký úděl. K dobru jí budiž, že nemá u nás jiného zástupce, respektive žádnou konkurenci. 40% () (méně) (více)

Katarine 

všechny recenze uživatele

To jsem si zas jednou dala. Jedna hvězda za naprosto excelentní Terezu Bebarovou, jedinou netrapnou postavu, ač právě ta měla zřejmě působit vůbec nejtrapněji. Ze všeho ostatního mi bylo stydno. Na své tisící hodnocení jsem čekala hodně dlouho, měla to být nějaká pořádná pecka. To jsem splnila, bohužel v naprosto opačném smyslu. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (6)

  • Tereza Bebarová, jež ztvárnila Drahoslavu Dočistilovou, je v závěrečných titulcích uvedena jako „Nesmysl“. (rakovnik)
  • Budovatelská píseň, již zakazuje starosta (Pavel Kikinčuk) své dceři pouštět, je „Zpěv svobody“. (rakovnik)
  • Ve scéně, kdy Jarmila Bursová letí na padáku, ve skutečnosti stála na zemi, kameraman ležel pod ní v písku a pomocníci drželi ve vzduchu padák. Ve skutečnosti chtěla opravdu letět, ale tvůrci to kvůli bezpečnosti nedovolili. (Busmart)

Reklama

Reklama