Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V padesátých letech minulého století je C.S. Lewis (Anthony Hopkins) uznávaný spisovatel a profesor. Nikdy se neoženil a vede poklidný, uzavřený a kultivovaný staromládenecký život. Ten však rázem vezme za své, když potká energickou básnířku Joy Greshamovou (Debra Wingerová). Joy je odvážná rozvedená Newyorčanka, která si nebere servítky, a jejíž ostré a racionální postoje Lewise překvapují. Když nečekaně vtrhne do spisovatelova světa, šokuje jeho společníky a probudí v něm hluboké city, o kterých sice psal, ale nikdy je nezažil. Lewis začne této ženě pomalu otvírat své srdce a jejich láska zboří hradby jeho uzavřeného světa. Ale život plyne v křehké rovnováze a Lewis je nucen čelit zdrcující pravdě – srdce zaplavené velkou láskou je také otevřené velké bolesti. (Cinemax)

(více)

Recenze (108)

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Hopkins, pochází asi z té nejlepší anglické herecké školy, co v této zemi kdy se zrodila a je to znát i na jeho rolích a výrazné převyšující osobnosti v amerických snímcích.!! Tento film se skutečně může řadit mezi ty nejlepší na světě, neboť naprosto něžně a krásně vystihl akt lásky mezi osamělým mužem a zklamanou ženou, oba velkými racionálními lidmi, kteří si naprosto podlehnou, leč osud je drsnější, než všechny naše představy... ()

Markussis 

všechny recenze uživatele

Specifické kouzlo herectví Anthony Hopkinse je naprosto ojedinělé. Myslím, že neznám žádného tak vynikajícího herce tohoto typu. Herectví tohoto pravého anglického gentlemana spočívá v jeho kultivovaném a naprosto důstojném projevu a také v jeho neuvěřitelném citu pro své filmové nebo i divadelní role. Jeho minimalistické herectví má snad všechny ctnosti, které lze vyjmenovat. Ano viděl jsem filmy s Anthony Hopkinsem, které byly méně vydařené. Ovšem nikdy jsem ve filmu neviděl hrát tohoto brilatního herce průměrně. Ke všem svým rolím přistupuje s obdivuhodnou pokorou a disciplinovaností. Film Krajina stínů má velice poutavý dramatický příběh, pojednávající zejména o všemožných rozdílech mezi dvěma lidmi. Osamělý filosof Lewis se zdá spisovatelce Greshamové na začatku jejich vztahu velmi rezervovaný a chladný. On si však není jistý sám sebou a svou upřímnou a vroucí láskou, kterou by měl muž k ženě cítit. V okamžiku kdy žena onemocní, se Lewis zachová jako někdo, kdo pouze nevykládá svým studentům pouhou teorii. Jeho počínání je v humanistickém slova smyslu to vůbec nejkrásnější. Chvíle, kdy potřebuje podporu syn jeho ženy, je nádherná tím, jak spolu tyto dvě bytosti splynou. Film je humanistický a nádherný až do posledních okamžiků jejich společného vztahu. Je pln těch nejšlechetnějších principů lidské etiky a v podání Anthony Hopkinse to nejsou jen pouhá slova ale i skutečné činy. Klobouk dolů. ()

Reklama

Marci 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mám moc ráda a v době, kdy jsem ho viděla poprvé, mě hluboce zasáhl. Vztah Jacka Lewise a Joy Greshamové je tu zpočátku podán jako takový tichý souboj dvou silných individualit. Energická a přímočará Joy nabourá rezervovanému Jackovi svět v té podobě, na jaký byl zvyklý. Jack se musí rozhodnout, zda bude žít život pouze ve sterilním bezpečném prostředí akademické půdy a o životě jen mluvit, nebo od něj - i za cenu budoucí bolesti ze ztráty - bude chtít víc, a sice prožít to nejdůležitější, na čem na tomhle světě záleží, totiž lásku. Vynikající Anthony Hopkins a Debra Winger mi vehnali slzy do očí, za které jsem se nestyděla... ()

Ezis 

všechny recenze uživatele

Já nevím, jestli si lidi, co tady film označují za "srdceryvný" nebo "romantické klišé", uvědomují, že tohle se opravdu stalo. Problém ovšem je, že film tak opravdu může trochu vypadat a aby člověk plně pochopil jeho význam, musel by znát alespoň část Lewisova díla "před Joy" a jeho hrozný boj sama se sebou, zaznamenaný v deníku po její smrti a vydaný pod názvem Svědectví o zármutku. Anebo si alespoň umět dobře představit Lewisův život a názory podle toho, co je ukázáno ze začátku filmu. Co se týče mě, tak Helen Joy je mým velkým vzorem a Lewisovo dílo i jeho životopis znám skoro nazpaměť. Film jsem viděla až po jejich přečtení a měla jsem co dělat, abych ho dokoukala do konce. Události z Lewisova života (nejen smrt manželky, ale i jeho a bratrova úžasná fantazie, smrt matky, zákopy ve Francii, bratrův alkoholismus) a hlavně jeho přístup k nim, to je dost silné i na papíře, natož když to člověk vidí "naživo". Sice mně tam vadilo pár nesrovnalostí, nejvíc to, že Helen Joy byla ve skutečnosti brýlatá, plnoštíhlá špinavá blondýna, ale přesto film dobře zobrazil ten nejsilnější příběh, jaký znám. No, a dál by už to byla diskuse o příběhu samotném, o lásce, o přístupu k životu a o křesťanské víře, a ne o filmu, takže tady musím skončit. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Zhruba do poloviny jsem si myslel, že zde s gustem plácnu trojku a dosyta se vyžvaním o chladné nabubřelosti scénáře a celém tom anglickém sucharství, ten plán ale samozřejmě definitivně ztroskotal, když jsem se v jedné z posledních scén rozbrečel skoro jako pětiletá holčička. Doporučuji dva filmy - Soumrak dne, kde Hopkins hraje velmi podobnou postavu starého jezevce, jehož duši otevře teprve cit k ženě, plus závěrečný díl seriálu BBC Human Body - Death, the End of Life. Všechny další komentáře jsou zbytečné, snad až na mou soukromou poklonu Anthonymu Hopkinsovi, který mě v závěru roztrhal na malé kousky. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (12)

  • Barbře Streisand bylo nabídnuto režírování a role ve filmu, Barbra ale odmítla kvůli práci na projektu The Normal Heart (který stejně nebyl dokončen). (D3VIL)
  • Michael Denison nahradil v úlohe Harryho Harringtona Petra Barkwortha. (misterz)
  • V jedné ze scén můžete vidět Douglase Greshama při četbě Hobita od J.R.R. Tolkiena. Tolkien byl dobrým přítelem C.S. Lewise. (D3VIL)

Reklama

Reklama