Režie:
Jalil LespertKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Xavier Lafitte, Nikolai Kinski, Judi Beecher, Ruben Alves (více)Obsahy(1)
Originální, provokativní, výstřední, inspirativní. Plachý, samotářský, nevyrovnaný, uzavřený. To byl jeden z nejtalentovanějších návrhářů světa módy. To byl Yves Saint Laurent. Toto je jeho příběh... Yves Saint Laurent odchází jako sedmnáctiletý do Paříže a stává se spolupracovníkem Christi-ana Diora. Je považován za jednoho z nejlep-ších módních návrhářů své doby. V listopadu 1957 je ve věku pouhých 21 let požádán, aby dohlížel nad módním domem nedávno zesnulého Christiana Diora. Laurent se stává novým uměleckým ředitelem. Vzápětí představuje svou první módní kolekci haute couture, která se stává okamžitým hitem. Během módní přehlídky se seznamuje s Pierrem Bergém, svou budoucí láskou a životním i obchodním partnerem. O tři roky později spolu vytvářejí značku Yves Saint Laurent. Laurent trpí depresemi, opájí se alkoholem a drogami. Navzdory svým vnitřním démonům a pochybnostem, se mu však daří obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho jméno se stává symbolem kreativity a luxusu. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
To byl záměr natočit životopis o módním tvůrci, který měl rád barvy a byl inovativní, tak mdle a nevýrazně? O tvorbě padne jen pár vět. Film se zaměřuje na jeho poměrně nezajímavé milostné a přelétavé vztahy, na jeho nervozitu a nevyrovnanost, ale to hlavní – jeho kreativita – se spíš zmiňuje než ukazuje. Po zhlédnutí tohoto filmu bych si řekla: „Fajn, dělal nějaký šaty, a proč o něm vůbec točili?“ Film nemá žádnou myšlenku, žádný nosný bod, prostě jen ukazuje čím dál bohémštější život. Bez nějakého konfliktu, kromě občasného frfňání jeho stálého partnera. SHRNUTÍ: Raději si vygooglujte YSL a koukněte na jeho modely. Je to mnohem zajímavější. ()
Někdy si pokládám otázku, zda je lepší být buzna a mít pod sebou jedno z největších návrhářských impérií, ale pak se vždy ujistím, že p*chat ženské je lepší. Tento příběh mě dlouho zajímal, móda YSL se mi líbí a o jejím tvůrci jsem vlastně nikdy moc neslyšel. Co mě trochu zklamalo, že jsem se vlastně moc o jeho životě za ty necelé dvě hodiny ani nedozvěděl, je možné, že kromě několika přehlídek, celkového počtu vytvořených oděvů a milostných trojúhelníku nebylo moc co dál nabídnout, ale jedno je jasné - natočené je to na jedničku! Příběh mě chytl, velice dobře zahrané nejen Pierrem, hudba dodává třešničku a dokonce i český dabing je na vysoké úrovni. Ke všemu nikdy jsem neviděl tak silnou rovnováhu mezi výskytem homosexuálů a nádherných ženských, což se také v případě Francouzek ani nedivíme, že?! Každopádně už ani nehodlám hledat film, kde by to bylo vyrovnanější... Fakt ne, jeden film o teplém návrháři prozatím na 5 let stačí. Ale to je vedlejší, kloubouk dolů Yvesi. ()
Mám představu, že YSL a jemu podobní žili přece jen trochu jinak - tohle byl šikovnej kluk od vedle a ne jeden z nejbohatších lidí na světě. Polidštění Boha je prima, nesmí se to ale přehánět. Ano, děkuji za připomenutí, byl to taky jen člověk, ale že by měl žít až takhle fádně..? Na každej pád si v hlavě ponechám i tu svoji laickou představu, která překračuje hranici dvou vážnějších vztahů a přátelství, že by se dala spočítat na prstech jedné ruky. ()
YSL byl vykroucený, afektovaný buzík, co hodně fetoval, souložil a občas taky něco úžasného navrhl.. O moc víc se z tohoto těžce průměrného životopisného filmu nedozvíme. Jedinou pikantní věcí je, že vypráví o životě slavného člověka - kdyby to byl příběh vymyšlený, nebavil by nejspíš vůbec nikoho, protože nemá žádný vývoj, příběh ani pointu. Některá podle mě zásadní místa v životě YSL film pomíjí (první výtvor nebo posledních asi 20 let života), naopak se vyžívá v ukazování každodenních hádek, večírků a podobně. A bohužel kvůli tomu působí konvenčně a nezajímavě. Jako takové okénko do života muže, co na obrovské terase s výhledem na Triumfální oblouk pije koktejly, ale stále není šťastný. No jo, ale co já s tím? ()
Jak už tady zaznělo, nedozvíme se moc podstatných faktů o navrháři, vše se točí kolem vztahu Yvese a Pierra, jeho milencích, jeho psychických problémech a především (a mnohokrát opakovaně) o tvůrčím géniovi ducha. Jako v mnoha jiných životopisných filmech je v podstatě zobrazován téměř kultovní rozměr osobnosti, ikony, jež je "obětí vlastního talentu" a neustále balancuje mezi obdivuhodnou pracovní zarputilostí a rozervaností. Pávě tento aspekt filmu mě nejvíce popudil - tento způsob vykreslení postavy se stává primárně klišovitým a neoriginálním. Mnohé vztahy, jejich vznik, příčiny, důsledky jsou nedovysvětleny, téměř odseknuty tam, kde se to režisérovi hodilo. Avšak, musím přiznat, že vizuální stránka filmu je nádherná, potěší snad každou ženskou duši, a u mě ovlivnila celkové vyznění díla. Kostýmy, interiéry, make-up, luxus - na to vše se bezesporu krásně dívá, a tak právě oné "uchvácení krásou" se z hlavního hrdiny může přenést i na diváka. Hudba plní konvenční funkci, ale výborně doplňuje nádhernou vizualitu a některé scény (především na začátku filmu) jsou skutečně lehce vtipné, dojemné a něčím neotřelé. ()
Reklama