Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 2

Recenze (628)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $175miliónovTržby USA $130,168,683Tržby Celosvetovo $605,425,157 Tržby za predaj Blu-ray v USA $25,187,307║ Tržby za predaj DVD v USA $11,113,171║ No do kelu, na čo je dobré tvoriť takýto prázdny popcorňoví produkt. Malá výhoda je, že to je aspoň o niečo pozerateľnejšie než štvrtý diel. Zas sa budem opakovať ale na čo tam je Michael Bay furt učupený, keď točí takýto dejoví balast až hrôza. Ako triková a vizuálna stránka je úžasná, 3D efekt tiež, dobre sa na to pozerá aj na novú Megan Fox (Laura Haddock) vychutnáva si fakt detaily - Bay by mal radšej natáčať nejaké porno filmy tam by mu jeho vizuálna úchylka išla delikátne. Nuž ale k tomuto filmu, tu si musíme pretrpieť akýsi Bayov dejoví trip s bonusom od okruhlého stolu kráľa Artuša. Najlepšie keď tam začnú splietať piate cez deviate, kto všetko je zapletené s rodinou Witwických až to nemá ani len kúsok zmysla. Úplné dejové strieľanie od pása. Keby to aspoň nepreháňal s tou minutážou, k tomu tých robotov už pekne pytvoria, fakt sa z toho stáva paródia ako hrom. Od tretieho dielu to rapídne padá dole. /videl v kine 3D verziu: 40%/ ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Reklama

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Co se to s režisérem dvojitých "Mizerů" (*****, ****), "Armageddonu" (*****), "Skály" (*****) a "Ostrova" (*****) jenom stalo?!? Tohle mohlo být bez nadsázky znovuzrození série a místo toho... ále, škoda slov. Po deseti letech v robotickém universu ztratil Bay už definitivně kontakt s realitou, má problém udržet myšlenku a zachovat kauzalitu mezi jednotlivými scénami, natož pak napříč dvě a půl hodiny dlouhým vyprávěním. Nezná míru, odmítá se pohnout z místa (každý díl je recyklací předchozích) a zorientovat se v desítkách zbytečných postav a šílené akci, je v podstatě nemožné. A o co že v pátých "Transformerech" vlastně jde? Po bitvě o Chicago přijal svět jistá opatření, mezi nimiž byla i likvidace VŠECH Transformerů. Ti, kteří zlikvidováni nebyli, byli zatlačeni do jakýchsi hlídaných zón, kde akorát leží a korodují (kdyby se pohnuli, dostanou raketou), popřípadě tančí na prosluněné Kubě. WTF?!? Takovými WTF je film bohužel doslova protkaný. Co je řád Witwicků a co mají společného se Samem? Posledním z Witwicků je Edmund Burton, znamená to tedy, že je Sam mrtvý? Proč musejí mít roboti ty dementní přízvuky a proč se někteří chovají jako černoši / cikáni? V prvním díle jsme viděli, jak na Zemi přistáli „první“ Transformeři, přesto se tu dozvídáme, že pomohli králi Artušovi, účastnili se obou světových válek, ze kterých jsou dochované motivační plakáty (!), a dokonce měli prsty v zabití Hitlera. Eee...?!? Na koho je tenhle vlastně film cílen? Na vypatlaná americká děcka? Nebo si snad tvůrci myslí, že jsme takoví idioti, že nám nestačí Merlina vidět, abychom poznali, že je opilý? Musí nám to po lopatě sdělit nějakou cool hláškou typu "ježiš, jsem na káry" a - speciálně pro ty Američany - ještě hlasitě říhnout? Nemám energii to dál rozebírat, téhle sérii už nepomůže NIC, snad jen podpálení filmových studií. Neustálé oživování mrtvých Transformerů bez jakéhokoli vysvětlení je ubíjející, stejně tak lidé, kteří jsou díl od dílu horší (poznámka: Wahlbergovi ty delší vlasy nicméně seknou). Z celkem průměrné podívané se stal paskvil nejhrubšího zrna, který (konkrétně v tomto díle) zachránil od odpadu! jen drolící se Cybertron, fight mezi vlnami na vesmírné lodi a Steve Jablonsky, který dokáže vyvolat husinu i u sebevětší pí*oviny. Btw... Pochopil někdo tu post-titulkovku? Teda krom toho, že bude další díl.;-) ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Absolutní galymatyáš zcela nesouvisejících několika vteřinových úseků, z nichž je poskládán dvou a půl hodinový crazy komediální PlayStation 3 digifest, ve kterém nic nedává smysl a Anthony Hopkins jede na koksu. Otázek se nabízí víc, než relevantních odpovědí a bohužel nezbyly žádné mozkové buňky, které by si s nimi dokázaly poradit... ()

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Na pětku jsem šel bez nějakých větších očekávání, protože to je furt dokola to samé, ale dostal jsem epickou akční nálož s hláškami, jaké jsem dlouho v žádném akčňáku neviděl. Akce střídá akci, každá postava tam šíleně hlásí a je to jízda. Skoro jsem ani netušil, o čem to vlastně bylo, nebo mě to spíš nezajímalo, a místo toho jsem si užíval to všechno ostatní kolem. Stopáž byla jako obvykle přepálená, ale dalo se to. Největším překvapením rozhodně britské zastoupení v čele s Anthonym Hopkinsem, který film táhne takovým způsobem, že klobouk dolů. A jeho komorník hlásil asi úplně nejlíp. Slušná letní jízda. ()

Galerie (150)

Zajímavosti (24)

  • Michael Bay je známy svojou láskou ku psom. Vo filme obsadil anglickú fenku Freyu, trpiacu epilepsiou, ktorú viaceré útulky odmietli. (Da_reba)
  • Celosvětová premiéra proběhla 18. června 2017 v Londýně. (Varan)
  • Josh Duhamel potvrdil svůj návrat do série Transformers stylově přes Twitter zprávou: „Podplukovník Lennox se hlásí do služby." (Geralt z Rivie)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama