Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 6

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 6

Recenze (628)

MrHlad 

všechny recenze uživatele

151 minut. Z toho nějakých šedesát minut by mohlo jít okamžitě pryč. A ten zbytek osekat. A nechat jen finále. A klidně vyhodit i to… Pátí Transformeři jsou docela utrpení a bolelo koukat se na ně. Michael Bay sice předvádí v akci víceméně to, co od něj člověk čeká, jinak jde ale o docela schizofrenní podívanou. V jeden moment se tváří jako film pro děti. potom dostaneme velkou military sci-fi, následuje teenagerská komedie, kde je místo Stifflera Anthony Hopkins, a pak se tam chvilku řežou roboti. Bayhem funguje správně. Jestli vás bavil dřív, bude vás bavit i tentokrát, bohužel Transformeři ztrácí na všech ostatních frontách. Postavy nezaujmou, humor je křečovitý, děj se pohybuje podivně skokově, takže většinu času jsem neměl nejmenší tušení, co se na plátně odehrává a jestli jsou Mark Wahlberg a Josh Duhamel už kámoši, nebo pořád protivníci. A že bych si zapamatoval něco pozitivního z těch dvou a půl hodin, fakt říct nemůžu. Největší dojem na mě tak nakonec udělala úvodní hodina, která se ani nepokouší předstírat, že by měla jiný účel než představit co nejvíc roztomilých robůtků, kteří vezmou útokem hračkářství. Tenhle cynický a pragmatický přístup si zaslouží respekt. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Reklama

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Co se to s režisérem dvojitých "Mizerů" (*****, ****), "Armageddonu" (*****), "Skály" (*****) a "Ostrova" (*****) jenom stalo?!? Tohle mohlo být bez nadsázky znovuzrození série a místo toho... ále, škoda slov. Po deseti letech v robotickém universu ztratil Bay už definitivně kontakt s realitou, má problém udržet myšlenku a zachovat kauzalitu mezi jednotlivými scénami, natož pak napříč dvě a půl hodiny dlouhým vyprávěním. Nezná míru, odmítá se pohnout z místa (každý díl je recyklací předchozích) a zorientovat se v desítkách zbytečných postav a šílené akci, je v podstatě nemožné. A o co že v pátých "Transformerech" vlastně jde? Po bitvě o Chicago přijal svět jistá opatření, mezi nimiž byla i likvidace VŠECH Transformerů. Ti, kteří zlikvidováni nebyli, byli zatlačeni do jakýchsi hlídaných zón, kde akorát leží a korodují (kdyby se pohnuli, dostanou raketou), popřípadě tančí na prosluněné Kubě. WTF?!? Takovými WTF je film bohužel doslova protkaný. Co je řád Witwicků a co mají společného se Samem? Posledním z Witwicků je Edmund Burton, znamená to tedy, že je Sam mrtvý? Proč musejí mít roboti ty dementní přízvuky a proč se někteří chovají jako černoši / cikáni? V prvním díle jsme viděli, jak na Zemi přistáli „první“ Transformeři, přesto se tu dozvídáme, že pomohli králi Artušovi, účastnili se obou světových válek, ze kterých jsou dochované motivační plakáty (!), a dokonce měli prsty v zabití Hitlera. Eee...?!? Na koho je tenhle vlastně film cílen? Na vypatlaná americká děcka? Nebo si snad tvůrci myslí, že jsme takoví idioti, že nám nestačí Merlina vidět, abychom poznali, že je opilý? Musí nám to po lopatě sdělit nějakou cool hláškou typu "ježiš, jsem na káry" a - speciálně pro ty Američany - ještě hlasitě říhnout? Nemám energii to dál rozebírat, téhle sérii už nepomůže NIC, snad jen podpálení filmových studií. Neustálé oživování mrtvých Transformerů bez jakéhokoli vysvětlení je ubíjející, stejně tak lidé, kteří jsou díl od dílu horší (poznámka: Wahlbergovi ty delší vlasy nicméně seknou). Z celkem průměrné podívané se stal paskvil nejhrubšího zrna, který (konkrétně v tomto díle) zachránil od odpadu! jen drolící se Cybertron, fight mezi vlnami na vesmírné lodi a Steve Jablonsky, který dokáže vyvolat husinu i u sebevětší pí*oviny. Btw... Pochopil někdo tu post-titulkovku? Teda krom toho, že bude další díl.;-) ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

V Transformers: Zánik som akceptoval nový smer a zmeny, ktoré prišli aj keď to od trojky nie je to čo bolo. Autoboti a ani Decepticoni vôbec nemajú taký priestor na rozvoj svojich postav ako v prvej Witwicky trilógii, no dôvod prečo ma to stále baví je ten, že Michale Bay proste nedokáže spustiť tlačítko s výbuchov a ta military akcia (za doprovodu Jablonskeho hudby) je proste božská a aj keď to nedrží príbehom po kope, cítil som sa proste ako malý chlapec a užíval si tu pekne natočenú akciu a vizuálnu baštu, ktorá je skutočne až vynikajúco trailerovo natočene a každý záber sa hodí na tapetu či plagát. Keď už som spomenul ten príbeh musím povedať, že tu v poslednom rytierovi ma zaujal trošku viac ako v predošlom diely, fakt mi to prišlo zaujímavé, no veľká škoda, že je to také chaotické, inak by to mohla byť fakt pecka keby sa k tomu pristupovalo trošku serióznejšie ako k prvému dielu. Tak či tak som sa nenudil. Vedľajšie postavy ma moc neotravovali, ale práve že naopak. Anthony Hopkins so svojím transformerným komorníkom sú fakt veľké plus a zábavná sympatická dvojka. Rovnako aj Wahlberg a sexi Laura Haddock výborne zapasovali. Potešil aj návrat troch postáv s prvej trilógie. Je to taký guláš, postavy bavia, transformery by miestami mohli dostať viac priestoru, príbeh zaujme tak na pol plynu, akcia opäť uchváti, ale rovnako ako v predošlom diely aj tu je to v závere už vyčerpávajúca jazda, ktorá by mohla byt údernejšia a lepšia pri kratšej dĺžke. Obľúbený soundtrack: Sacrifice, Purity of Heart, Cogman Sings. 80% - 4* ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Asi hodinu je to pekelne nudná sračka, ktorá nedáva žiadny zmysel. Ale od príletu do Anglicka tomu začne šéfovať Hopkins, ktorý pôsobí dojmom, že ho už dobrých 15 rokov nič nebavilo viac než táto scenáristická žumpa. K tomu sexica Laura Haddock, vtipný robotický komorník a neopísateľné trikové orgie, ktoré vyzerajú dvakrát drahšie ako celý Avatar. A tak sa stalo, že som z kina odchádzal so spokojným úsmevom. ()

Galerie (150)

Zajímavosti (24)

  • Titulnú skladbu k filmu zložila americká elektronická skupina Major Lazer. (Nu.Fylyp)
  • S rozpočtom 260 miliónov amerických dolárov ide o najdrahší diel série Transformers. (Da_reba)
  • Celosvětová premiéra proběhla 18. června 2017 v Londýně. (Varan)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama