Režie:
Tate TaylorKamera:
Stephen GoldblattHudba:
Thomas NewmanHrají:
Chadwick Boseman, Nelsan Ellis, Viola Davis, Taraji P. Henson, Craig Robinson, Octavia Spencer, Jill Scott, Josh Hopkins, Brandon Mychal Smith, Tika Sumpter (více)VOD (2)
Obsahy(2)
James Brown byl nespoutaný živel, jenž si vždycky dělal, co chce. Nesnesitelná frackovitost, kterou v plné kráse rozbalí hned v úvodu filmu, má hluboké kořeny v jeho minulosti. K ní se divák propracovává postupně, prostřednictvím retrospektivních střípků, které odhalují nelehké dětství v dobách hospodářské krize, odloučení od rodičů, pobyt v polepšovně a v base. James se nikde nenaučil pravidla, podle kterých společnost fungovala. I proto je permanentně porušoval. Na druhou stranu se nebál měnit zavedené pořádky, což mu pomáhalo v zásadních životních a především hudebních rozhodnutí. Film Get On Up, který si název vypůjčil od jedné z nejslavnějších Brownových písniček, je nejen silným životním příběhem, ale zároveň si ho lze užít jako hudební koncert napěchovaný jeho největšími peckami. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (95)
Jasně, Tate Taylor se mohl více odvázat, ukázat Jamese a celou jeho neskutečnou kariéru odvážněji, zběsileji a v celé jeho kráse včetně té temné stránky. Ale i tak se mi Get on Up zatraceně líbil a ani chvíli mě nenudil. Navíc ten úžasný výkon Chadwicka Bosemana! Ten byl v roli Kmotra soulu neskutečný. ()
Životopisné drama o jednom z největších amerických zpěváků Jamesi Brownovi, které má bohužel jeden nedostatek a tím je, že se snaží ve dvou hodinách stroze a bez pikantností převyprávět celý život této osoby a ve výsledku se vlastně nic moc zajímavého nedozvíte. Namísto toho se celou dobu motáte v začarovaném kruhu, kde se místy začnete ztrácet v čase a napravuje to pouze přímé promlouvání hlavního představitele k divákům, které ale nepůsobí příliš elegantně. Jinými slovy pro nezasvěceného diváka, který zná pouze největší hity daného zpěváka, to může být chvílemi hodně chaotické. Na druhou stranu hlavní představitelé včele s Chadwickem Bosemanem podávají skvělé výkony a pěvecká vystoupení působí opravdu dokonale. Moje hodnocení 65%. ()
Vím, že film "Get On Up - Příběh Jamese Browna" se nejspíš snažil o originalitu, ale přeházený děj mě jako diváka nijak neoslovil, ba naopak nejprve jsem se s tím chaosem kapku nedokázala sžít.. Od poloviny filmu jsem si (především díky výborné muzice a vynikající choreografii) zvykla.. Chadwick Boseman podával vynikající taneční výkon, ale všeobecně jako herec mi moc nesedl.. Dost mě rušily občasné promluvy k divákovi, které se mi naopak v "Jersey Boys" líbily.. Nevím, jestli je to náhodička nebo podvratný záměr, že se oba filmy téhož roky shodly na podobném zpracování.. Hudbu jsem si ráda poslechla, tu mám ráda, a jako neskalní fanoušek jsem pozadí moc neznala, tak jsem ráda za přiblížení doby.. Krkolomně převyprávěno a film ničím nad tuctovými hudebními životopisnými dramaty nevyčnívá.. ()
Pravdou je, že mi film připomínal jízdu v trakaři po dlažebních kostkách. Chvílemi jsem měla hoňky s tím kam jsem se zrovna v ději dokodrcala. Trochu mě to ze začátku i štvalo, ale později jsem na zpracování přistoupila. Nakonec spokojenost - v celku dobré herecké výkony, skvělá muzika a něco jsem se i Brownovi dozvěděla. ()
Myslel jsem, že v devět večer půjde v multiplesku na film o Jamesovi jen ten, kdo chce jít na film o Jamesovi. A ona půlka lidí odešla! No dobře, uvedu to na pravou míru - zbylo nás pět "pozůstalých". Vzhledem k tomu, že kvůli hudbě ani kvůli herectví nebyl důvod odcházet, museli ty lidi bejt rasisti - film je totiž dost noir ve smyslu, že bílejch se tam moc nevyskytuje. Rasista jsem asi i já, páč jsem opět během sledování toho množství černochů dostal děsnou chuť na fried chickin, ač se tam na rozdíl od The Help objeví jen jednou. The Help to připomíná i tim, že z těch pár bílejch, co se tam vyskytne, nejsou někerý vykreslený zrovna lichotivě, hlavně ale použitím Violy Davis a Octavie Spencer. Dalším následkem tohoto filmu bude návštěva ajTjůnz. Taková pecka, jako Ray to není, ač je herecký výkon Chadwicka Bosemana strhující a srovnatelný s Jamiem Foxem - častý použití nelinearity vyprávění tady totiž neni úplně zvládnutý, čimžto pádem poněkud mate a sráží to muj dojem z jinak fakt skvělýho filmu někam těsně pod osumdesátku. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (8)
- Ve filmu zazněla otázka novinářů na Jamese Browna (Chadwick Boseman), co je to Groove. Slovo, které během filmu uslyšíte několikrát. Tak tedy Groove je v hudební terminologii rytmický základ, který obstarává hlavně basovka, bicí a klávesy. Při jeho absenci chybí kapele "drajv", naopak je-li "to tam, je to jízda, která má grády, šlape naplno, táhne vás s sebou a pak ovládne a nutí, abyste se přidali". (Rakosnicek77)
- James Brown získal během své dlouhé kariéry přezdívky "Mr. Please Please Please", "Mr. Dynamite", nejčastěji ale "The Godfather of Soul". (Rakosnicek77)
- Natáčanie filmu sa malo začať už v roku 2006, ale kvôli problémom s hudobnými právami a neschopnosti financovania bol projekt zastavený. Až za pomoci speváka Micka Jaggera, producenta snímky, ktorému sa páčil scenár, sa v roku 2012 spustili prípravy na natáčanie. (Hudakfilms)
Reklama