Kamera:
Louis PepeHudba:
Miriam CutlerHrají:
Tony Grisoni, Terry Gilliam, Jean Rochefort, Johnny Depp, Vanessa Paradis, Christopher Eccleston, Bill Paterson, Miranda Richardson, Nicola Pecorini (více)Obsahy(1)
Zkuste si představit ty nejhorší noční můry, kvůli kterým se každý filmový režisér budí v posteli se smrtelným potem na čele. A zaručujeme, že to pořád bude jen desetina toho, co každý den prožíval u nás velmi oblíbený tvůrce - jediný zaoceánský montypythonovec, ale také autor filmů jako BRAZIL, KRÁL RYBÁŘ nebo 12 OPIC - Terry Gilliam. Dvěma kanadským dokumentaristům se podařilo natočit fascinující dokument o možných i nemožných katastrofách, které provázely pouhých 6 dní natáčení Gilliamova vysněného projektu MUŽ, KTERÝ ZABIL DON QUIJOTA, v němž měli hlavní role ztvárnit Johnny Depp a Jean Rochefort. Přes počáteční hrůzu jakou vyvolává neuvěřitelná souhra náhod a nehod provázejících od počátku celý projekt, se Gilliamovy útrapy stávají postupem času směšně komické. Takovému množství neštěstí se už nedá nic víc než smát. Snímek ZTRACEN V LA MANCHA podává tragikomický pohled na odvrácenou stránku filmového průmyslu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (161)
Mísí se tu fascinace se smutkem. Fascinace nesmírně kreativní osobností, jako Gilliam bezesporu je, tvůrcem, který je díky své obrazové fantazii vždy o několik kroků kupředu. Fascinace urputným bojem s nepřízní osudu, s průměrností okolí, které ho nechápe a s producentskými chybami. Bojem, který vzhledem k předurčenému výsledku může připomínat bláhový Don Quijotův střet s větrnými mlýny. A smutek? Ten pramení z toho, že bohaté představy plné fantazie přijdou vniveč a že jejich autor ztratí v marném a zbytečném boji spoustu energie a času, který se nedá vrátit. Filmařina je řehole a Don Quijote je asi zakletá látka, na které si už vylámalo zuby spousta filmařů..... ()
Když posloucháte něčí sebevědomé plány ve chvíli, kdy už znáte neslavný výsledek, svádí vás to ke škodolibosti. Ale máte-li srdce, brzy vás to přejde. Kdyby se o Donu Quijotovi jen mluvilo, bylo by mi možná lhostejné, že nebyl natočen. Jenže když jsem viděl čtenou zkoušku, kde se Jean Rochefort tak rozvášnil, že to všichni včetně režiséra sledovali s pokleslou bradou, když se ten pošetilý stařík při kamerových zkouškách otočil do kamery a jediným pohledem mě přesvědčil, že je Don Quijote a ten boj s větrnými mlýny myslí smrtelně vážně, když jsem viděl zkušební záběry obrů nebo zápas Johnnyho Deppa s rybou, začal jsem absurdně věřit, že to snad nakonec přece jen dobře dopadne a Quijot bude dokončen. A je mi upřímně líto, že k tomu nikdy nedojde. Edit 2010: Že by přece...? 80% ()
Vida, i dokument z natáčení může být osobité a dost depresivní dílo! Člověka, který svoji budoucnost vidí ve filmu poněkud vyděsí, co všechno se může nepovést a pokazit. Kdybych byl Bill Gates a viděl tenhle dokument, hned bych věděl, do čeho investovat. Sledovat Gilliama jak marně bojuje s větrnými mlýny jednoho dojme... ()
Neuvěřitelná smůla potkala Terryho Gilliama při natáčení jeho filmu "The Man Who Killed Don Quichotte". Jenže on je Gilliam tak trochu "punkový" režisér... Tenhle námět je zřejmě prokletý a je mu souzeno setrvat pouze na stránkách knihy. Jinak skvělý dokument o muži, který chce natočit příběh muže, jenž bojuje s větrnými mlýny, přitom sám svádí tu samou bitvu. Ironie osudu neboli smůla zafungovala "dokonale"... Škoda, to mohl být brilantní film. ()
Terry Gilliam je reziser, ktereho si opravdu vazim a nesmirne obdivuji jeho bohatou (a mezi (nejen) dnesnimi filmari jedinecnou) fantazii. A sledovat, jak se mu rozpada pod rukami jeho zivotni sen, je opravdu hodne smutne. Jak postupne prechazi od nadseni (film si "predpripravoval" zhruba 10 let) pres nastvani az k naproste rezignaci. A pritom i z tech par natocenych minut je jasne, ze "Muz, ktery zabil Dona Quijota" mohl byt jeho nejlepsi film. ()
Galerie (12)
Photo © 2002 IFC Films
Zajímavosti (6)
- Cenné záběry z natáčení nikdy nevzniklého filmu jsou původem pořízeny kvůli připravovanému filmu o filmu. Když nakonec film nevznikl, tak tyto záběry byly použity jako základ tohoto dokumentu. (Dromedár)
- Celosvětová premiéra proběhla 11. února 2002 na Berlínském FF. (Varan)
- Před oficiální českou premiérou proběhla premiéra na Karlovarském IFF 5. července 2002. (Varan)
Reklama