Reklama

Reklama

Léto s Marnie

  • Japonsko Omoide no Marnie (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Dvanáctiletá Anna nemá příliš kamarádů, ze všeho nejraději si sama kreslí. Také bývá často nemocná a rodiče o ni mají strach. K uzdravení jí má pomoci léto u příbuzných v přímořské vesničce. Anna není z výletu na venkov příliš nadšená, ale krajina kolem moře jí učaruje. Jednoho dne si všimne starého krásného domu za mokřady, který vypadá léta opuštěný. Místní dokonce tvrdí, že v domě straší. Anna v něm ale potkává blonďatou dívenku Marnie, se kterou se okamžitě skamarádí. Společné přátelství jim přinese řadu tajemných dobrodružství, ale Anna brzy poznává, že největším tajemstvím je sama Marnie... Okouzlující animovaný film o přátelství a rodině je první produkcí studia Ghibli, která vznikla bez přímé účasti legendárních tvůrců Hajao Mijazakiho či Isaa Takahatu. Příběh vychází z literární předlohy britské spisovatelky Joan G. Robinsonové, ale pracuje se svébytnou poetikou a je zasazen do japonského prostředí. Léto s Marnie bylo po svém uvedení v roce 2014 úspěšně představeno na řadě významných filmových festivalů a snímek získal i řadu prestižních ocenění, včetně nominace na Oscara za nejlepší celovečerní animovaný film. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (83)

MnamBuchta 

všechny recenze uživatele

Studio Ghibli to znovu dokázalo a předvedlo, že i přes to, že má svá nejlepší léta za sebou dokáže vytvořit něco tak překrásného, jako je Léto s Marnie. Tento film je tak příjemný, roztomilý, dojemný, realistický, dospělý a krásně naanimovaný, že si budete užívat vše co na obrazovce uvidíte. Ze začátku jsem si říkal, že to bude nějaká kravina pro malé holky, ale pekelně jsem se mýlil. Po deseti minutách sledování vám dojde, že tohle není nic pro děti, ale že se tu bude odehrávat něco více dospělého. Pokud milujete studio Ghibli jako já, tak vás tento film určitě potěší a nezklame, protože vám dá vše, na co jste u Ghibliho zvyklí. Krásný film a určitě doporučuji. 9/10 ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Nemám rád, keď sa mieša skutočnosť s fantáziou. Buď jedno alebo druhé, ale nie mix. A je jedno, či sa jedná o hraný alebo animovaný film, či sa jedná o postavy dospelé alebo detské. Inak je to štandartná ghibliovka s krásnou a detailistickou animáciou. Pomalé tempo sa zrýchli až ku koncu; oceniť sa dá mierne mysteriózna atmosféra. V závere sa neprekvapivo odkryjú všetky tajomstvá a dôjde aj k pár predvídateľným zvratom. ()

Reklama

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

Říkal jsem to sice už u You Are Umasou, ale klidně to zopakuju: americké pohádky, či spíše animované filmy, mám sice rád, ale většinou z úplně jiných důvodů než ty japonské (evropskou tvorbu tolik neznám, ale takový Tomm Moore jde pro mě mnohem sympatičtější cestou než kolegové ještě dál na západ). A zejména u těch novějších, které spoléhají pouze a jen na prázdné, chladné jedničky a nuly (ne že by si snad Japonci včetně studia Ghibli nepomáhali počítači, ale přesto si dokážou zachovat svůj jedinečný styl a výraznou estetickou stránku - podívejte se třeba, jak úchvatně vypadá Takahatova Kaguja nebo Jamadovci, přitom druhý jmenovaný byl, pokud se nepletu, vytvořen kompletně za použití CGI) - na které se na rozdíl od starých, přesto nestárnoucích disneyovek nebude dát za padesát let kvůli technické zastaralosti dívat - a dále pak na generickou animaci, mi bohužel připadá, že postrádají zásadní esenci, tu, kterou je z animovaného snímku velmi obtížné vykřesat: duši. V ostrém kontrastu s tím pak stojí studio Ghibli se svými tvůrci (a je úplně jedno, jestli mluvíme o veteránech Mijazakim s Takahatou, nebožtíkovi Kondóovi či právě Jonebajašim, o jehož nejnovější dílo se tu jedná), které tuto esenci naštěstí ještě neztratilo. When Marnie Was There obsahuje některé z motivů a prvků typických právě pro tvorbu studia Ghibli, zejména pak práce Hajaa Mijazakiho: mladá hlavní postava (dívka) vyměňuje ruch velkoměsta za čistotu a nezkaženost venkova, kde záhy po svém příjezdu přichází do styku se světem fantazie. Ten je ovšem u Jonebajašiho více zakotvený v realitě (pokud se tedy dá mluvit o realitě a zároveň zmiňovat fantazii); není ani tak pohádkově nadpřirozený jako spíš snově uvěřitelný - tedy jakýsi filmový ekvivalent magického realismu. Jonebajaši je mladý a hlavně talentovaný tvůrce, není proto nejmenších pochyb o tom, že se v budoucnu podepíše ještě pod mnoho režijních počinů. Já si ale ve skrytu duše přeju, aby to mohlo být nadále pod hlavičkou studia Ghibli - bez něj by totiž i ta jeho dosavadní tvorba vypadala (co se výtvarné stránky i samotných námětů týče) značně jinak. ()

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Delikátní, dojemný a zároveň trochu tajemný snímek o jedné osamělé dívce, která najde svou životní cestu skrze zvláštní přetelství... Líbila se mi niternost tohoto příběhu, obsahově i vizuálně to bylo moc krásně ztvárněno. Stejně jako se mi před časem velmi zalíbila Arrietty, ani tento film stejného režiséra rozhodně nezklamal. Právě naopak. Jde vidět, že Ghibli umí být tím, čím je, i bez velkého Miyazakiho. ~(4,4)~ ()

Terezinka198 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s Ghibli studiem. A výsledek? Spokojenost a příjemné pohlazení po duši. Grafika mě odrazovala (asi hlavní důvod, proč jsem zatím nic z tohoto studia neviděla), ale příběh mě vtáhl, soundtrack nádherný, závěrečnou píseň jsem si zamilovala. Sice mě asi tak v před půlkou filmu napadlo: "A co kdyby Marnie byla....." a měla jsem pravdu. To mi možná zkazilo výsledný dojem, ale i ten je ve finále hodně pozitivní. Dlouho jsem váhala, je to někde na pomezí 8-9/10. Dávám 4* pro tentokrát. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (2)

  • Autorkou eponymní literární novely, o jejíž vydání se v roce 2002 zasadilo knižní nakladatelství Harper Collins, je dnes již zesnulá britská novelistka Joan G. Robinsonová. (Conspi)
  • Jedná se o první film vytvořený studiem Ghibli, ve kterém je blonďatá hlavní hrdinka. (Chariot)

Reklama

Reklama