Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Clive Owen, Eve Hewson, André Holland, Eric Johnson, Juliet Rylance, Chris Sullivan, Cara Seymour, Zuzanna Szadkowski, Lucas Papaelias, Suzanne Savoy (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(20)
Obsahy(1)
Knick: Doktoři bez hranic je nový dramatický seriál z produkce Cinemaxu od oscarového režiséra Stevena Soderbergha. Odehrává se v centrálním New Yorku roku 1900 a soustředí se na legendární nemocnici Knickerbocker Hospital, kde na začátku dvacátého století pokrokoví lékaři, zdravotní sestry a všechen ostatní personál posouvali hranice medicíny v době, kdy úmrtnost lámala rekordy a antibiotika neexistovala. Clive Owen ztvárňuje hlavní roli doktora Johna Thackeryho, skvělého chirurga, jenž je průkopníkem nových metod v oboru, navzdory své vážné závislosti na kokainu. Thackery vede tým lékařů, který zahrnuje jeho chráněnce Dr. Everetta Gallingera, mladého Dr. Bertieho Chickeringa a Algernona Edwardse, nadějného chirurga, který byl Thackerymu nedávno vnucen. Dalšími zajímavými postavami v nemocnici jsou: Cornelia Robertsonová, dcera patrona nemocnice; mrzoutský řidič sanitky Tom Cleary; Lucy Elkinsová, sestra, jež nedávno přišla z venkova; nečestný ředitel Herman Barrow a Sestra Harriet - jeptiška, které nečiní potíž říci svůj názor.
Cinemax uvádí druhou řadu dramatického dobového seriálu, nominovaného na cenu Emmy®, od oscarového režiséra Stevena Soderbergha. Clive Owen se vrací v hlavní roli jako John Thackery, vynikající chirurg v newyorské nemocnici na počátku 20. století, který navzdory své závislosti na drogách posouvá hranice medicíny, morálky i rasové rovnoprávnosti. Nemocnice Knick, jak se The Knickerbocker Hospital zkráceně nazývá, je od začátku druhé řady zmítána dramatickými otřesy, jelikož nepřítomnost Thackeryho (je hospitalizován v Nové Anglii kvůli závislosti na kokainu), nedostatek bohatých pacientů a četné finanční přešlapy dovedly představenstvo k rozhodnutí přemístit legendární nemocnici z centra města na jeho okraj. Jak plány na stěhování postupují, Algernon Edwards (André Holland) - nadaný chirurg černé pleti, jehož milostný románek s patronkou nemocnice Cornelií Robertsonovou (Juliet Rylanceová) skončil potratem a Corneliiným sňatkem se zámožným bílým dědicem - se snaží zaujmout Thackeryho pozici hlavního chirurga. Ostatní lékaři, zdravotní sestry, jeptišky a správcové se mezitím potýkají s řadou problémů jak v profesním, tak v soukromém životě. (Cinemax)
(více)Videa (53)
Recenze (396)
Velká očekávání byla hned v úvodu naplněna. Steven Soderbergh se s divákem rozhodně mazlit nebude. A Clive Owen se pro takovouhle roli snad narodil. Pilot - 100% Tak tohle je vskutku filmařská lahůdka. Nic pro slabé povahy a diváky neschopné vstřebat syrovou podívanou. A ten konec série... tomu se říká černý humor. Už se klepu na druhou řadu. 1. série - 100% Druhá řada je jedna velká deprese, ve které se většina kladných postav postupně ocitá na dně, ale ani ti "záporáci" na tom nejsou nejlépe. I když mohl v průběhu série divák nabýt dojmu, že je tu rozehráno až příliš mnoho dějových linek, v úžasném finále byly všechny parádně zakončeny, došlo k řadě překvapivých až šokujících momentů a bez problémů by takto mohl být celý seriál ukončen. 2. série - 100% ()
Po 3 episodach: Na seriály z lékařského prostředí se zcela cíleně nedívám - asi kromě geniálních Scrubs, občasného Dr. House, a famozního loňského zpracování Zápisků mladého lékaře. U The Nick jsem udělal výjimku právě proto, že po čerstvé zkušenosti s Bulgakovem jsem i u nemocnice z roku 1900 čekal době přiměřený stylový masakr. A ten jsem i dostal, v míře možná až nadbytečné (kabelovka přece jen snese hodně). Ale ani syrovost nemocničního prostředí a explicitně zobrazovaná lidská těla v různé fázi demontáže nepůsobí nijak samoúčelně - narozdíl od podivné elektronické hudby. BTW žeru dobovou ambulanci! :-) ()
Nemocnice na (po)kraji dvacátého století v autorském seriálu, ve kterém je největší výhoda zároveň i největší slabinou (no, spíše "slabinou"), protože jak vzal Soderbergh veškerá klišé seriálů z lékařského prostředí a velmi důsledně, chladně, nekompromisně a až cynicky je převrátil naruby, tak to zároveň v důsledku toho tratí na momentu překvapení, jelikož ať se otevře jakýkoli motiv či linie, tak ji stačí obrátit o stoosmdesát stupňů oproti zvyklostem a přesně víte, jak se odehraje. Každopádně tato výtka poněkud bledne ve světle všeho ostatního; výpravou a důrazem na znepokojivé dobové detaily (rozhodně nic pro romantické nostalgiky "tehdá bejvávalo líp") počínaje a hereckými výkony konče (zajímalo by mě, zda je Thackery inspirován W. S. Halstedem). Čistě po filmařské stránce jde o špičku (nejen) seriálového peletonu. Ovšem když nic jiného, tak samotné operace se zmínit prostě musí. Soderbergh zdejší syrovou řezničinu podává natolik naturalisticky, bez příkras, intenzivně a svébytně (ta rytmizace záběrů!), že blahé paměti nepamatuji, kdy jsem u něčeho tak pravidelně odvracel zrak kvůli nepříjemným pocitům; a není to ani zdaleka pouze o nebývalé explicitnosti záběrů jako i díky tomu, že je to celé podané tak chladně pragmaticky, až je to díky tomu mnohem působivější, než kdyby se tu operovalo s citovým vydíráním. A speciální dík patří jako již tradičně Martinezovi, jehož zdánlivě nepatřičný a dobově až nevhodný hudební podkres pro seriál dělá první poslední. ()
Narkotický Dr. House a jeho neosvedčené metódy pri operáciách a chladný postoj k bežnému konzumnému životu - taká postava diktuje tempo seriálu. Úvod je dobrý- Clive sa chytá a jeho zvädnutý ksicht plný vrások a na krku istá 50., fajn zastrihnutý knírek, štýlové biele mokasíny a ihla plná lahodného kokaínu medzi prstami sú perfektné detaily pána režiséra Oscara. Po pár dieloch nemôžem nesúhlasiť s viacerými užívateľmi, že tu máme opäť čo dočinenia s novou Pohotovosťou. Začiatky revolučných zajtrajškov boli vždy lemované sprv haldou neúspechou...90% ()
Velkolepé. Pokud by Steven Soderbergh chtěl někam poslat peníze, aby mohl v téhle naturalistické výpravě do světa doktorů, mohl pokračovat, poslal bych mu slušnou částku. Velice silné režijní vedení, kvalitní herci, obrovský důraz na autentičnost a využívání všech prvků doby, v které se příběh odehrává. Knick svým rozsahem a důrazem na detail strká do kapes prakticky všechny konkurenční seriály. Vévodí mu samozřejmě Clive Owen jako Thackery a další přehlídka kvalitních herců. Ti mají velice kvalitně napsané postavy a příběhové linie, které na sebe navazují stejně dobře jako jednotlivé záběry a hudba. Za zmínku rozhodně stojí pohled na svět a postavy, které nejsou nejen primitivní hračky pro tvůrce, ale také překvapí svým ne černobílým vyzněním. V tomhle seriálu má svou temnou stránku i ta paní, která se omylem prošla na pozadí úvodního záběru v pilotním díle... S1: Přímočaré, chirurgicky přesné a ve finále pohlcující. Syrovostí seriál spíše pro fajnšmekry než pro davy. S2: Další příběhové linie, větší důraz na společnost (její rozdělení, eugenika, síla aristokracie), prohloubení doktorů a další důkaz, že když se přidává všeho s citem, vzejde z toho jen kvalitnější seriál. O tom by závěrečná operační scéna mohla vyprávět své. ()
Galerie (421)
Zajímavosti (12)
- Režisér Steven Soderbergh byl projektem tak nadšený, že odmítl natáčet další celovečerní film a rozhodl se naplno věnovat tomuto seriálu. Sám režíroval všech dvacet epizod. (Nach)
- Hoci sa seriál odohráva v rokoch 1900 a 1901, postavy už nazývajú nemocnicu názvom Knickerbocker. V skutočnosti bola nemocnica, ktorou sa seriál inšpiroval, premenovaná na Knickerbocker až v roku 1913. Dovtedy niesla názov J. Hood Wright Memorial Hospital. (GTS_PUNK)
- Přenašečka břišního tyfu ze seriálu skutečně existovala. Jednalo se o "Tyfovou Mary" (Typhoid Mary), irskou imigrantku, která pracovala jako kuchařka. Byla první osobou ve Spojených státech, u níž bylo zjištěno, že je skrytou bezpříznakovou přenašečkou břišního tyfu. Nakazila přibližně 50 lidí, z nichž tři zemřeli. Její jméno je synonymem pro vědomé či nevědomé šíření něčeho nežádoucího či nebezpečného. (markyzgero)
Reklama