Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Marek Eben uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen, tentokrát z pražského Rudolfina. Nová etapa. Nová podoba filmových cen. Nový prostor. Nový moderátor. Nový styl. 21. ročník výročních filmových cen České a filmové televizní akademie je tu a s ním především slavnostní večer předávání Českých lvů. Poprvé bude předávání těchto prestižních cen moderovat Marek Eben, poprvé se oceňovaní filmaři sejdou v novorenesanční budově pražského Rudolfina. Večer, který zahájí v Dvořákově síni Česká filharmonie s dirigentem Jiřím Bělohlávkem, bude věnován těm nejvýznamnějším filmovým tvůrcům současné české kinematografie a zároveň jejich filmům. V rámci slavnostního večera „českých Oscarů" budou oceněni ti nejlepší režiséři, kameramani, střihači, herci a herečky, zvukaři, autoři hudby a další filmoví tvůrci. O nejprestižnějších cenách na poli českého filmu se rozhodne mezi tvůrci 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do distribuce v roce 2013. Český lev se koná v sobotu 22. února 2014 a Česká televize jej přenáší přímým přenosem na ČT 1. (Česká televize)

(více)

Recenze (66)

mchnk 

všechny recenze uživatele

I přes všechno, co si tu lze přečíst, a i přes to, že KEŘ kolem sebe spálil co mohl a místy byl přenos křečovitě udržovaný pohromadě, bylo vše zvládnuto s důstojností k českému filmu. Živý hudební doprovod, připomínající nám melodie z klasik naší filmotéky, považuji osobně také za plus. Lev si stále udržuje nadhled nad Slavíky, či Týtý, jenž už skutečně zapadají do zábavy fraškovité. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Předpokládala jsem, že velké změny v přípravách Českého lva povedou ke zvýšení úrovně tohoto každoročního filmového svátku. Pan Eben je zárukou moderátorské kvality, Česká filharmonie předvedla úchvatný výkon. Jinak byl ale celý přenos v podstatě o ničem a snad ve všech kategoriích kopíroval nedávné Ceny české filmové kritiky. ()

Reklama

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Jaký to byl večer, jaká to byla oslava českého filmu? Hegemonie Hořícího keře, jež se dala vcelku snadno předvídat, vpravdě kultivovaný a profesionální výkon Marka Ebena coby průvodce večera a tradičně neinovativní průběh ceremoniálu, a v tom to je... tak nová etapa, jo?? Ale prosím vás běžte. Dramaturgie je stále chudá, stejně tak jako v předchozích ročnících, bez špetky nápadu, šarmu (něčeho líbivého), plná konvenční upjatosti; a co třeba teprve takové děkovačky obdarovaných, ty stojí jako už tradičně za hovno, jako by snad ani neměli nejlepší z naších tvůrců z Českých lvů radost - ano, vím, toto není chyba "akademie" a producentů večera, ale nemůžu si zkrátka pomoci, jediný slušný projev, z něhož byl slyšen vděk, měla Agnieszka Holland, proč sledovat předávání cen, jichž si adresáti váží asi jako kusu hovězího, kterého se jim dostálo v řeznickém krámku... Ptám se, co je nové?? Možná to, že na rautech bude servírováno i něco jiného než zrní, kéž by bylo šťavnaté masíčko nabídnuto i v samotné ceremonii... ()

Dudek

všechny recenze uživatele

Postvachlerovský Český lev je problémový hned v několika oblastech. Tou první, a asi nejviditelnější, je snaha o serióznost. Oproti předchozím trapnohumorným estrádám je to sice krok kupředu, nicméně neustálé střídání moderátora s přebírajícími je jen stěží opodstatňující prvek pro dvouhodinové živé vysílání. Nejsmutnější je fakt, že tato forma není ani informující (co vlastně vzniklo za film?) ani příliš divácky motivující (proč bych ten film měl vidět?). Místo bezmála dvouhodinového přenosu by tak byla postačující krátká tisková konference, ba možná jen zpráva v novinách. Dalším drobným problémem by v očích diváků mohl být fakt, že nejúspěšnějším (z hlediska ocenění ČL) českým snímkem se stala (de facto) televizní minisérie, která navíc drtí „velkorozpočtové“ snímky i v technických kategoriích (oprávněně?). Fakt, že cenu pro divácky nejnavštěvovanější snímek nahradila pofidérní kategorie (a proto nemohl být nominován na 86th AAs), ve které o vítězi mohou rozhodovat i jedinci, kteří nemuseli vidět ani jeden z filmů, zase večeru dodává trošku pachuť nevěrohodnosti – nicméně je pravda, že informace ze zákulisí nemusí každý znát. Z hlediska u nás vznikajících filmů mi přijde i trošku zbytečné mít v každé kategorii 5 nominovaných, případně mít i výroční udílení cen, nicméně zde se nejedná o nic, v čem bych se chtěl nějak zásadně „šťourat“. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Oceňovat tuzemskou filmovou produkci? Proč ne. Ale ne trapně šaškovským způsobem jako tomu bylo do roku 2013, kdy ještě nemoderoval Marek Eben. Bohužel ani nástup Marka Ebena v následujícím roce nepozvedl kulturní hodnotu tohoto slavnostního předávání cen. Marek byť se snažil sebevíce o "jakos-takous" serióznost, ... takže už nešaškoval moderátor, zato šaškovali ti oceňovaní. Navíc, krátké filmové ukázky nominovaných snímků nad hlavou moderátora divákovi absolutně nic neřekly, protože žádná nebyla komentována, ani alespoň označena textem (popiskou) o jakou ukázku ze kterého filmu je. Takže nic neříkající mix všeho dohromady. Megalomanské prostředí doplněné předlouhým vystoupením filharmonie mě osobně připadalo nevkusné. Stejně nevkusné, jako náš milý český Róm na státní podpoře (kterého nikdo v EU nechce) vozící si prdel v Mercedesu. Každoroční oceňování Český lev se dlouhá léta potácí někde mezi trapasem rádoby humorným a trapasem rádoby seriózním alespoň ze strany moderátorů. Všechna čest Markovi Ebenovi. Proč dělat Českého lva způsobem HOGO FOGO ala Oscar. Stačilo by skromněji, vždyť i většina českého národa žije také skromně. Ale obecně. Pánové, vy tam v té úchvatné velké PRAZE! Co tak přestat šaškovat (především vy VELCÍ FILMOVÍ UMĚLCI A TVŮRCI ČESKÉHO LVA) a přistupovat k ocenění více pokorněji, s úctou k TV divákovi i sedícím v sále. Co tak, kdyby jste se začali chovat jako opravdu dospělí, tedy charakterem a chováním vyzrálí jedinci? Začínám mít pocit, že v té naší zlaté stověžaté se všichni pomátli, a to nejenom lidé od filmu. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama