Reklama

Reklama

Daleko od lidí

  • Francie Loin des hommes (více)
Trailer 1

Alžírsko 1954. Uprostřed neklidné a násilné doby se na cestu přes pohoří Atlas vydává podivná dvojice mužů: vesničan Mohamed (Reda Kateb), obviněný z vraždy, a učitel evropského původu Daru (Viggo Mortensen), který byl vybrán, aby jej jako eskorta doprovodil k soudu. Pronásledovaní jezdci, kteří touží po okamžitém trestu pro Mohameda, a pomstychtivými vesničany musí oba muži čelit kulkám, zuřící válce, zimě a dalším nebezpečím, aby si vybojovali svobodu. (Film Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (68)

Silhouette 

všechny recenze uživatele

Tématika kultury koloniální doby mě zajímá, zejména její francouzská podoba. Po přečtení obsahu v podstatě už nemá cenu film vidět: je v něm obligátní humanistické poselství, krásné záběry na přírodu, zajímavý náhled na střet kultur, smutný kukuč nezlomně ušlechtilého Mortensena. Ničím nepřekvapí a zvlášť nezaujme, a to humanistické poselství je podáno trochu násilně. Prostě jeden z festiválových francouzských filmů o vztazích s jinou kulturou, kterých jsem už viděl hezkou řádku. Není to v žádném případě špatný film, prostě zbytečný. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ďaleko od ľudí dostáva spätne ďalší príťažlivý divácky rozmer, ak ste už videli Green Book s Viggom Mortensenom v podobnej úlohe. Teda iba na prvý pohľaď je príbeh veľmi podobný a aj obe Mortensenove potavy sú charakterovo a intelektuálne niekde inde. Ale toto porovnávanie vás bude iste baviť. Ďaleko od ľudí nám predstavuje nie príliš ružovú historickú kapitolu Alžírska a Francúzska a tí druhí z toho nevychádzajú dvakrát pozitívne. Pozitívne na filme však je, že ani alžírski povstalci nehrajú podľa morálnych pravidiel. Dozvieme sa niečo o mentalite miestnych, ktorá je nám, popravde, veľmi vzdialená, ale ich pravidlá v rodinných vzťahoch sa dajú v tomto prostredí pochopiť. Neprávom prehliadaný skvelý historický kúsok. ()

Reklama

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Klasický klubový film, u něhož označení "western" poněkud pokulhává. Spíš jde opravdu o komorní příběh z vleklé osvobozenecké války alžírského lidu proti francouzským kolonizátorům. Učitel Daru se po skončení světové války rozhodně uchýlit nedaleko od svého rodiště na alžírském venkově uprostřed pouště, aby vzdělával děti. Úkol, který dostává, je pro něj těžký, má dovést domorodého vraha do města před soud. Postupně se zahryzáváme do psychiky obou hrdinů a Mohamed si získává stále větší naše sympatie; neskončí to jinak - Daru a Mohamed se stanou přáteli, což je utvrzeno v několika kritických okamžicích, kdy jde oběma v tlaku dvou znepřátelených stran o krk. Filmje trochu rozvleklý a možná mnohé začne nudit neustále se dívat na ten vyprahlý kout Sahary, ale jinak to je film velmi dobrý. ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Hlavnymi pozityvami tohto filmu su silna atmosfera a herecke vykony.Myšlienky tohto komorneho filmu su aktualne aj dnes .Užasne su aj exteriery v ktorych sa postavy pohybuju.Vigo Mortensen vyborne zahral muža ktory je pacifistom a nechce sa pridat ani na jednu stranu počas vojny v Alžirsku,no okolnosti ho prinutia odviest väzna Mohameda pred sud kde ho isto čaka smrt za vraždu bratranca.Za pozornost stoji aj hudba ktoru do filmu zložil Nick Cave. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Viggo Mortensen má prostě rád filmy, ve kterých se od odněkud někam jde. A je v tom velmi dobrý. Jako učiteli uprostřed Atlasu mu do života vstoupí alžírská revoluce. Jeho svět se začíná hroutit, víra, že naučí děti číst a udělá svět lepším taky. Arabové ho považují za Francouze, Francouzi za Araba. Jeho rodištěm a vlastí je Alžír, ale přesto ho tam nikdo nechce. Zbývá jen přežít a zachovat si jakous-takous důstojnost. Ztráta Alžíru je pro Francii dlouhodobým traumatem a čas od času se objeví film, který stojí za to vidět. Tento mezi ně bezesporu patří. Za závěr přidávám i hvězdu pátou. 85% ()

Galerie (24)

Zajímavosti (13)

  • The New York Times o filme napísal: Camus určuje počiatočný kurz filmu, ale pán Oelhoffen ho rozhodne nasmeruje domov s politickým kontextom, historickým spätným pohľadom, jednoznačným morálnym imperatívom a párom dobre zladených výkonov“. (Arsenal83)
  • David Oelhoffen musel pôvodnú poviedku Alberta Camusa predĺžiť a adaptovať. Ako novinár používal mnoho Camusových textov a využil tiež ďalší text s názvom 'Alžírske kroniky', ktorý Camus napísal v 30. rokoch, keď cestoval do regiónu Kabylia. (Arsenal83)
  • Favoritom režiséra Davida Oelhoffena pre obsadenie hlavnej úlohy bol od začiatku Viggo Mortensen. Desať dní po prečítaní scenára sa americký herec vyjadril kladne, prijal svoju rolu a stal tiež spoluproducentom filmu. Podobné to bolo aj s tvorcom soundtracku Nickom Caveom, ktorý režisérovi prikývol až po tom, čo mu sám bližšie predstavil ideu filmu. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama