Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 1

Recenze (233)

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Pěkně natočená, bizarní, fantasy pohádka, která se skládá ze tří příběhů, kde mě asi nejvíce zaujal ten o dvou sestrách. Natočeno pro dospělé publikum, v krásném prostředí, ale maličko jsem čekal více. Každopádně, za ty dvě hodiny jsem se nestihl nudit a za to přidám čtvrtou hvězdu + za pěknou hudbu. ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Scénář podivně fantasmagorický a roztříštěný, nejasné principy dobra a zla, Fantasy v duchu New age, údajně však pý podle Pentameronu G. Basila z 1. půle 17. stol..., nevím.. Zato vizuálně, výtvarně i herecky výborná úroveň. Pohádka určitě není pro děti, řada scén naturalistických. Něco mezi 3-4... ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Při sledování Pohádky pohádek jsem si nemohl nevzpomenout na německý romantismus - ať už na grimmovské příběhy či na texty od E.T.A. Hoffmanna. Garroneho film je audiovizuálně sugestivní podívaná s mnoha přenádhernými lokacemi a kostýmy, jež diváka zavede do časů dávno minulých - do pohádkového světa králů, služebníků a rozličných stvoření. Každý ze tří příběhů mě oslovil svou fantaskní syrovostí a nepředvídatelností. I přes svůj nevinný název nejde rozhodně o snímek pro nejmenší publikum - dětští diváci by se po projekci dost možná potýkali s nočními můrami. Vskutku povšimnutíhodný film, který si i přes své "dospělácké" zpracování zachovává pohádková moudra a ponaučení - ať už jde o boj mezi dobrem a zlem, bezbřehou obětavost, (ne)bezpečnou lásku či povrchní posuzování "knihy podle obalu". ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Na první dobrou funkční - u obří blechy jsem se smál i ošíval odporem, u stařeckého beauty salonu jsem se pobaveně mlátil do hlavy a u obřího netopýra se kroutil zhnusením. Jenomže ten film je šíleně nekreativní. Doslovným přepisem nekompromisních pohádek s minimem tvůrčího vkladu celé dílo znemožňuje vychovat si v divákovi jakoukoli empatii k čemukoli. Díky formální statičnosti vlastně slouží výlučně jako ilustrace, kde na jednu stranu fascinuje přízemní moderní syrovostí a brutalitou, na stranu druhou si ve všech ostatních ohledech zanechává svoji pohádkovou nadsázku. Je to, jako kdybychom na konci Popelky se Šafránkovou měli detailní záběry na to, jak si její nevlastní sestry řežou paty a odsekávaj prsty, aby se vešly do střevíce. Druhý Faunův labyrint se zkrátka nechová. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €12miliónovTržby Celosvetovo $3,524,000▐ určite dosť odváždny počin so zaujímavých obsadením, ktoré tu má svoje miesto ale ani jedna postava si nijako zvlášť nepodmaní pozornosť, skôr to je také chladnejšie voči divákovi, čo bol asi zámer ale tým pádom to nemá to správne srdce, hĺbku ako by si želalo, triky, masky, výprava na úrovni /60%/ ()

Galerie (81)

Zajímavosti (13)

  • Režisér Matteo Garrone v rozhovore pre Variety zdôraznil, že hoci ide o historické príbehy, majú súčasné témy: plastická chirurgia; šialená túžba mať dieťa; konflikt medzi generáciami; bolestivý prechod z dospievania do dospelosti, pričom všetky spája téma posadnutosti. (Arsenal83)
  • Scéna s kráľom Longtrellis bojujúcim s vodným drakom mala byť oveľa dynamickejšia, ale Matteo Garrone musel urobiť nejaké úpravy (napríklad záber z pohľadu kráľa), pretože drak samotný (skutočná rekvizita a nie CGI) sa pokazil, keď ho počas prestávky ukazovali Garronovmu synovi a jeho spolužiakom. (Arsenal83)
  • Hrad, na kterém se odehrává příběh krále a jeho dcery Violet (Bebe Cave), je Castel del Monte na jihovýchodě Itálie, založený již v polovině 13. století. (PhilN)

Reklama

Reklama