Režie:
Jan HřebejkScénář:
Petr JarchovskýKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Aleš BřezinaHrají:
Klára Melíšková, Stanislav Majer, Miroslav Krobot, Tereza Ramba, Tomáš Dastlík, Jan Budař, Táňa Hlostová, Kryštof Hádek, Jiří Štrébl, Alena Mihulová (více)Epizody(3)
Obsahy(1)
Komisařka Výrová s kolegy vyšetřuje vraždu spojenou s rituálem vymítání ďábla... Série se pokouší o naplnění detektivního žánru inspirovaného britskou literární a filmovou tradicí. Režie první série se ujal Jan Hřebejk. Autoři přivádějí na televizní obrazovky neschematické a plastické postavy hlavních detektivů: majorky Výrové, nadporučíka Mráze a jejich kontroverzního šéfa plukovníka Vitouše... Případ pro exorcistu je nápaditě vyprávěný detektivní příběh se záhadou, rámovaný autentickým a realistickým vykreslením práce kriminalistů a okořeněný jemným humorem a ironií. „Případ pro Exorcistu mě zajímal hlavně proto, že jsem dosud žádnou detektivku nerežíroval. V současné době se jich točí opravdu hodně a laťka je nastavená vysoko, primárně zahraničními vzory. Jsem zvědavý, co se nám s tímto tématem podaří udělat, protože s výjimkou Nevinnosti jsme se s Petrem Jarchovským něčeho podobného ještě nedotkli," říká režisér Jan Hřebejk. (Česká televize)
(více)Recenze (290)
Česká televizní bezradnost v plné nahotě. Zřejmě snaha vyrovnat se současným severským kriminálkám, ale Hřebejk je zřejmě buď nakoukané nemá, nebo je nechápe, a jen tuší, že jsou in, a už ne proč. Ve scénáři předepsanou drsnost bych věřil tak maximálně Krobotovi, a ještě jen proto, že mám pro něj slabost, u ostatních herců v rolích policajtů zní prostě jen směšně. ()
Obrovské zklamání a zabité tři nedělní večery. Takovou blbost aby divák pohledal. Naprosto debilní scénář, kde se kupí jedna krpa za druhou, nepadnoucí muzika, otřesná kamera (u výslechu jako na kolotoči se mi fakt už dělalo zle) a z herců bych kromě Budaře nechal zabít snad všechny. Okamžitě zangažujte Jirku Stracha, ať vám ukáže, jak se točí tajemné a perfektní televizní kriminálky. Toto byl fak těžký přešlap. ()
Snaha se cení, to je jasné. Hřebejk ale není Jiří Strach, nemá cit pro tento žánr. Nechápe, že se mystická atmosféra nevytváří scénickou hudbou, ale scénou samotnou. A hudba je zde natolik strašná, že filmu ubírám hvězdičku jen za ni. Na film se dá v pohodě dívat, ale s přibývající stopáží tak nějak přestane záležet na tom, kdo je vrah. To je myslím u krimi docela důležité, a já už jsem byl utahaný a dozvědět se to ani nepotřeboval. Konec přinesl především úlevu, že je po všem. 50% ()
Nejsem zrovna horlivým divákem české televizní tvorby, ovšem sledovat osiřelou českou kriminálku po všech těch amerických dortících, bylo vskutku interesantní. A skvělá podívaná. Neustále jsem to srovnával s tím, co by zrovna udělal americký detektiv, jak by na to reagovala FBI, DEA, šerifové apod. Co dál musím pochválit, tak jakás přirozená výzdoba do retro stylu. Ať už oděvy protagonistů, zařízení používané policisty při výsleších, tak i jejich soukromé vozy. Chvíli jsem si snad ani nebyl jist, v jaké době se to vlastně odehrává. Skvělá byla i zápletka, opravdu jsem netušil, kdo je killerem a bavilo mě hádat. Poslední špatný úsudek jsem měl na konci druhého dílu, pak už mi to bylo celkem jasné. Každopádně jsem byl velmi spokojen a díky tomuto počinu začnu nejspíš sledovat české kriminálky. Skvělý byl samozřejmě pan Krobot, zachytil jsem sice jen polovinu jeho hlášek, ale o to byly vydatnější. ()
Herecká sestava byla velmi zvláštní, co figura to charakter. Škoda, že se na tom lépe nezapracovalo a vůbec celý ten seriál byl zvláštní. Atmosféra byla taková potemněla a hutná, mohla být ale ještě mnohem víc. Větší šťavnatost by neuškodila. Klára Melíšková s Miroslavem Krobotem byli super. Krobot mohl být ještě vetší cholerik. Když jsem ho viděla, jak se veze v tom Ládínkovi, tak jsem se odbourala. Ale jo, k němu to auto sedlo. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (14)
- Vyšetřovatelé používají polský magnetofon Unitra-M1417S Tesla ANP806 vyráběný v letech 1977–1981. (sator)
- Ve 20. minutě je vidět několik velkých plakátovacích ploch, na kterých jsou ilustrované komiksové výjevy z filmu Kdo chce zabít Jessi? (1966) od ilustrátora Káji Saudka. (sator)
- Dům, ve kterém bydlí manželé Pánkovi (Marek Taclík a Kateřina Winterová), stojí nedaleko centra Olomouce na staré silážní věži. Majitelem je olomoucký podnikatel Radim Králík - toto atypické bydlení s rodinou celoročně využívají. Dům, který Olomoučané nazývají Orlí hnízdo, získal několik architektonických ocenění. (Charlizee)
Reklama