Reklama

Reklama

První světová válka právě skončila a v  jednom zapadlém městě kdesi ve střední Evropě začíná primátor Dangl snít svůj velký sen. Plánuje připojení města ke Spojeným státům americkým a přejmenování na Wilsonov (na počest svého přítele, prezidenta Woodrova Wilsona). Vše klape, až na jeden nepříjemný problém! Ve městě prý řádí tajemný vrah. Oběti mají ukousnutý jazyk a hrůzou umírají ještě dříve, než vůbec dojde ke skutečnému napadení. Místní policejní sbor tápe, a tak primátor požádá o pomoc za oceánem. A sám Wilson okamžitě posílá příslušníka americké FBI. Ta má specialisty na mafie, drogy, komunisty, socialisty i jinou verbež. A má také machra na mytologii a mystiku. A tím je Aaron Food (Jiří Macháček), muž v dlouhém kabátě a klobouku, který si jen zřídka sundává z hlavy. Muž vychovaný českou kojnou. Po celém světě už vyřešil 513 vražd a teď pomůže i Wilsonovu. A aby ve městě nebloudil, k rukám dostává mladého policejního čekatele Josefa Eisnera (Vojtěch Dyk). Strhující honba po stopách šíleného vraha může začít. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (313)

malylada 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se nepovedlo, velká škoda, neboť dle traileru to vpadalo na netradiční komedii. Bohužel je to dvou hodinová nuda s banální zápletkou o vraždách ve Wilsonovu, která vygraduje do úplného nezáživného nesmyslu. Cele je to přehlídka konverzačky, ve které chybí vtip a hlášky typu britského humoru se míjejí účinku. Stopáž je opravdu příšerně dlouhá, žádná scéna nestojí za zapamatování a krom dobrých herců, pěkných kostýmu není moc důvodů film vidět.......4/10 ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Úplný propadák to věru není, srovnání s Kameňákem je absurdní nesmysl. S čím Mašínův Wilsonov vlastně srovnat? Se lokálně podobným Grandhotelem Budapest Wese Andersona asi ne, oba dva tvůrci sice používají silně vyhraněnou manýru, ale Wesův film je umělecky a kvalitativně tak moc jinde, že podobné srovnání by pro Wilsonov vyznělo až moc bolestně. Tak tedy s legendárními parodiemi Oldřicha Lipského, když se tvůrci sami zaklínají inspiraci Adélou? Takové srovnání dobře demonstruje rozdíl mezi tehdejší a současnou filmovou tvorbou - umělecky je současný český film v úpadku, největší rozdíl lze pak shledat v kvalitách scénáře (Marek Epstein opravdu není Jiří Brdečka), trikové stránce (animované triky Jana Švankmajera jsou i dnes mnohem působivější a inovativnější než trikové pojetí současné) a hlavně pak v herecké garnituře - generace herců kolem Rudolfa Hrušínského, Miloše Kopeckého, Ladislava Peška, Václava Lohniského, ale i mladší kupříkladu kol Michala Dočolomanského, byla o tolik výraznější a herecky přesvědčivější, že mi je z pinožení a pitvoření pánů Macháčka či Dyka opravdu smutno. A je to minus tvůrcům za celý casting plný herců bez charismatu, i když ono dnes opravdu není kde brát...a Ivan Trojan nemůže hrát úplně všude... ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Tomáš Mašín na mě působí jako inteligentní režisér. Proč se zahodil s touhle nevtipnou podivností, ví jen on sám. Odněkud byl vyštrachán soubor povídek ne moc známého spisovatele, které mají údajně zcela odlišný ráz, než jaký prezentuje film, v němž Macháček na amerického detektiva mluví až moc kvalitní češtinou, ke všemu jeho ztvárnění vyšetřovatele tajemných vražd není nikterak zábavné. O zbytku hereckého ansámblu to platí dvojnásob. Dyk jde proti svému typu, ale nic z toho nevytěží, Pauhofová už je moc okoukaná a herecky mě nebaví. Film se zcela utopil ve své absurditě, která se považuje za mistrovskou. Městečko, dnešní Bratislava, zcela vážně usiluje o nezávislost, následně jde ještě dál a zcela vážně se chce stát oficiálním státem USA! Do toho vraždy s absurdním rozuzlením a další mini příběhové linie, které mnohdy působí nadbytečným dojmem, zvláště když má divák potíž vstřebat ty dvě kravské dějové linky. Ono se řekne PARODIE, ta pojme všechno. Ale musí se umět s ní zacházet. Ani příliš neobstojí argument, že po revoluci se do tohoto žánru pustila jen hrstka tvůrců, tudíž tady tenhle žánr již dekádu nemá pokračovatele. Mašín určitě není zdatným nástupcem Lipského, co do řemeslného zpracování, je technicky zručnější, než třeba Marhoulova práce na Mazaném Filipovi, ale dohromady dal vzniknout solidnímu utrejchu, nad kterým se divák nemůže bavit. Hlášky strojené, detektiv Food nemá kladný přístup k lidem, i když jeho rasistické, šovinistické i jiné poznámky mají ráz stylizace, tudíž nedají se brát vážně, přesto nejsou prezentovány noblesně a sympaticky, nýbrž zhýrale a trapně. Trapné pojetí je výstižným synonymem pro tenhle film. Na filmu je znát, že rozhodně nebyl levný. Pěkné kostýmy, snímání kamery, stylizovaná výprava, výtvarné řešení, to vše je přepychové. Uniká mně podstata tohoto díla. Není jasné, co se vlastně paroduje. Možná filmy, v nichž do zapadákova přijíždí špičkový detektiv, aby rozlouskl záhadu zamčeného pokoje, v tomto případě vražd. Silně ale pochybuji, že mám pravdu. Tvůrci byli tak absurdně bezradní, nebo možná bezradně absurdní, že sami ztratili nosnou myšlenku celého projektu. Nezbylo jim nic jiného než dvě hodiny v kině šaškovat, tajtrlíkovat a ještě si za to nechat platit od diváků, kteří měli v úmyslu jít na kvalitní film. Ne na abnormální spletenec krejzy kravin. Wilsonov bych přejmenoval na Kocourkov. I když se možná "kocourkovští" obyvatelé cítí tímto dotčeni. Divák přesto pocítí určitou satisfakci z nekorektního přístupu i humoru, který v českém filmu má jen minimální zastoupení, respektive žádné. 40% ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Bol som absolútne presvedčený o tom, že toto bude dno československej kinematografie po tom ako som videl trailer k tomuto filmu. Vyzeralo to tak stupídne, že som neveril ani v najmenšom, že to bude fungovať. Ale nakoniec som sa rozhodol, že si počkám na film keď bude dostupný a pozriem si ho až potom. A z toho čo som videl, nemyslím si, že to nakoniec dopadlo tak hrozne. Okey, nemyslím si, že by bol "Wilsonov" reálne dobrým filmom, ale má aspoň pár miest, kedy si hovorím, že vidím o čo im asi šlo. Macháček a Dyk fungujú celkom dobre, no ostatné postavy sú trošku mix. Občas je fajn vidieť Riša Stankeho alebo Jana Krausa, a rovnako musím povedať, že je tu pár zaujímavých twistov, no všetko to viazne na jednom probléme. Postavy to hrajú maximálne komicky a chýba tomu serióznosť, ktorú mali filmy Oldřicha Lipského, ktorý bol tvorcom komédií podobného ducha. Film je podľa mňa relatívne neškodný a má zopár schopných miest, no celkovo je to dosť biedne. Ale na to, čo som si myslel, že od filmu reálne dostanem to nie je najhoršie. Aspoň teda v meradle človeka, ktorý čakal absolútne dno. Hodnotenie: C ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Ježiš ti Slováci, nevtipní Slováci! V tomto případě i Češi. Není nad to zahrát si trapné postavy v trapné komedii. Přál jsem si, abych se mohl smát, ale mé přání nebylo vyslyšeno. Hlášky se nekonaly a kombinace hororu a staré doby... no doufám, že to neměla být variace na detektiva Nicka Cartera z Adély ještě nevečeřela. Ten děj byl opravdu hlavou kroutící a Šajndele? Co je to za jméno? A ta Pauhofová, ona je taky snad všude a přitom neumí pořádně mluvit a má velké zuby, prostě není vůbec hezká, i když nám ji pořád cpou jako prototyp slovenské krásy nebo co... Holt někdo si asi myslel, že to bude originální a vtipnej nápad, ale ona už ta základní myšlenka o připojení k Americe je dementní... stejně jako jakákoliv jiná myšlenka v tomto filmu. Je mi z toho smutno. Taková zbytečnost... ()

Galerie (43)

Zajímavosti (11)

  • Ide o sfilmovanie poviedky Michala Hvoreckého, „Najhorší zločin vo Wilsonove“, ktorá vyšla v roku 2001, v zbierke poviedok Lovci & Zberači. (JančiBači)
  • Film se natáčel i v Muzeu hudby v Praze, které za  Rakouska-Uherska a 1. republiky sloužilo jako zemské četnické velitelství. Ve scéně, kdy agent Aaron Food (Jiří Macháček) informuje Kolmana (Jan Kraus) o mučení, lze na zdi jasně vidět latinský nápis VIRIPUS UNITIS, tedy špatně napsané heslo Františka Josefa I. Viribus unitis (spojenými silami) a nástěnné malby rakousko-uherských četníků ve slavnostních uniformách. (Pimburger)
  • S rozpočtom 41 300 000 Kč ide o zatiaľ najdrahšiu českú komédiu a 31. najdrahší český film vôbec. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama