Režie:
Jeffrey LauScénář:
Jeffrey LauKamera:
Hang-Sang PoonHudba:
Lowell Lo Koon-TingHrají:
Stephen Chow, Karen Mok, Jeffrey Lau, Athena Chu, Kar-Ying Law, Man-tat Ng, Shuming Lu, Johnnie KongVOD (1)
Obsahy(1)
Opičí král urazí bohyni a chce s ní bojovat. Nezemře jen díky svému mistrovi, dlouhověkému mnichovi, který se za něj přimlouvá, ale oba dva jsou potrestáni. Dvě démonky v tělech krásných dívek chtějí opičího krále a dlouhověkého mnicha zabít a čekají na něj v poušti u banditů. Vše se ale zkomplikuje a začíná tak dlouhý a propletený příběh založený na čínské mytologii plný kouzel, lstí, fantastických postav, bojových umění a lásky. (Tamten)
(více)Recenze (14)
Neuvěřitelná prdel a to zejména v první polovině, která je naprosto uzemňující a na chodidlech chlupatej Stephen Chow tomu diktuje ďábelský tempo. V dalším průběhu to sice poleví, ale zase se na povrch dostane víc fantasy prvků a že bych se nějak míň bavil, o tom teda nic nevim. Prostě skvělá zábava, ve který jsem se v první polovině řezal smíchy a v tý druhý skvěle bavil a i docela nasmál. Už se těšim na part two ()
Jak píše Idaho, tak triky jsou opravdu laciné, ale nejen tím mi film připomněl Červeného trpaslíka. Film (resp. seriál) není o tom mít co nejlepší výpravu a triky, ale pokud jde o komedii (což si myslím, že o odysea je především), tak jestli je vtipná. A to odysea opravdu je, na některých zatraceně vtipná. Například při hašení požárů v rozkroku nebo v závěru při cestování časem jsem mohl smíchy puknout. ()
Čínská Odysea je trochu jako cesta do minulosti. Nejenom námětem, kterým je zpracování staré čínské legendy, ale hlavně svým technickým zpracováním. Celý film vypadá jako by měl na krku minimálně o dvacet křížků navíc. A přesto působí směšně jen když správně má... Jo a mimochodem - Chow jako vždy ruluje. 70 % ()
Pribeh je rozdeleny na dva dily a i kdyz dejove neni proc, zanrove je vcelku jasny duvod - prvni pulka je klasicka Chowova skopicina stredniho strihu (rozjizdi se pomalu, vic nez casto slapne vedle, ale zaroven se casto trefi solidne na branici, tady se teda hlavne trefuje NMT, kvalitni postava), zatimco druha pulka uz humorem setri (no dobre, az na Chowuv zenovy vyraz a Sanzovo vsecko, to je comedy gold) a spis uprednostnuje filosoficko-romatickou linku a hlavni pribeh z Journey to the West. Celkove porad slusna zabava, ale ta nesourodost a rozřešení šité horkou jehlou pro mnoho pobocnich motivu to trochu srazi do lehkeho nadrumeru. ()
Akce je ve filmech odjakživa spojena s exhibicionismem, krátkodobým úžasem a přímým oslovováním diváka, zatímco vyprávění s pojmy docela opačnými, s voyeurismem, dlouhodobým sledováním a neviditelným oslovováním diváka. Zvláštnost a unikum Chinese Odyssey, reprezentanta hongkongského Mo lei tau' humoru, kde nine doesn't follow eight, je daná radikálním překroucením vžitých schémat, neboť akci vystavuje jako příběh a příběh jako akci. Akce se tu řídí narativními principy a logikou, jsou to takové malé příběhy s cílem, kterého se musí dosáhnout, a konfliktem, který tomuto brání. V západní kinematografii se při akci bombarduje divákova mysl, tady se při ni odpočívá, protože mysl je bombardována - a paralyzována - ztřeštěným příběhem. Ten připomíná systém ve stavu turbulence nebo, preferujete-li méně abstraktní metafory, koncert dirigovaný intoxikovaným šimpanzem - je zmatený, plný paradoxů, obtížně analyzovatelný a nikdo si není moc jistý, proč vlastně vznikl. ()
Reklama