Reklama

Reklama

Max Lambert, bývalý šéf lupičské bandy, si odpykává dvacetiletý trest. Před zatčením zakopal u kostela nedaleko Říma několik milionů ve zlatě, „výdělek“ ze své poslední akce. Se svým spoluvězněm Pierrem Bizetem připraví plán útěku a v převleku za duchovní se snaží odletět do Říma, kam zrovna v této době směřují církevní hodnostáři z celého světa. Takže dvě sutany navíc se mezi nimi lehce ztratí! Jenže uprostřed poklidného letu se objeví únosci, kteří nutí pilota obrátit letadlo na Tanger. Ale to zdaleka není ještě to nejhorší, co je na cestě za svobodou a penězi čeká. Jedinečná dvojice GabinBrialy, výborné dialogy a situace v komedii, která nestárne. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (200)

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Max: "Dej pokoj, já už jsem přispěl." Posledný film Jeana Gabina, ktorý zanechal divákom po celom svete nezmazateľnú spomienku. Herec, na ktorom sa dal postaviť celý film. Pokojný, priamy pohľad, nebolo treba veľa slov, stará škola. Tento film pripomína časy, keď na nás gangsterské filmy pôsobili vtipne a zanechávali pocit, že pobyt za mrežami a policajné naháňačky sú vlastne veľmi zábavné. Celé je to o hre na mačku a myš - a vy logicky fandíte záporákom. Nie je to inak ani v tomto filme, spolupráca hercov je výborná a nechýba ani zápletka o láske z mladosti a vtipné vyvrcholenie príbehu. ()

classic 

všechny recenze uživatele

In nomine Patris et Filii et Spiritus sancti. Amen. • Úplne posledný titul: Jeana Gabina, teraz teda iba snáď naprosto úprimne i podotknem: „Skrátka; myslel som si, že sa totižto bude niesť v celkom opačnom duchu, i keď zase na druhej strane zrovna povedzme, že akýsi »kriminálny podtón«, ostal znovu zachovaným, alebo by som dokonca danú situáciu ešte podtrhol i v tom zmysle, že Giraultov počin neustále «klamal telom», pretože úvodná línia udalostí mala jasne nastavenú hlavnú myšlienku, ktorú sa následne podarilo i [zdarne] [z]realizovať, pričom práve odvtedy som sa naladil na vskutku rozdielny vývoj prichádzajúcich situácií, čo sa akosi napokon vôbec ale nepotvrdilo, kedy podľa mňa scenáristi odviedli poriadny kus poctivej roboty, nakoľko ma dokázali naozaj úspešne zmiasť • A zároveň možno to je i hlavný kameň úrazu, za ktorý paradoxne môže jedine iba scenár! • Ústrední protagonisti, v tomto prípade dvaja recidivisti: Max Lambert v podaní Jeanom Gabinom a Pierre Bizet v podaní Jeanom-Claudeom Brialym; sprvoti nielenže pomerne dosť podivuhodným spôsobom ubzikli z centrálnej väznice v Melune, ale súčasne sa k tomu i neskoršie prezliekli za akýchsi »cirkevných hodnostárov«, čo už u mňa mimochodom; začínalo pomaličky, ale isto, vzbudzovať určité rozpaky, no budiž, malo to svoju opodstatnenú logiku, vďaka ktorej potom pôsobili celkovo nenápadne, alias [i-n-k-o-g-n-i-t-o]. • Tentoraz mi najviac prekážal len samotný spôsob ich úteku, ktorý na mňa zapôsobil príliš nevierohodne [automaticky kvôli tomu strhnem jednu *], za to ale ďalší postup prechodu z miesta A na miesto B [respektíve ešte aj niečo medzi tým], bol už rozhodne oveľa viacej zaujímavejším, i keď sa postupne taktiež stával i stereotypnejším v rámci celku, čo rovnako zrejme prežívali i »vedľajšie postavy«, začínajúce pociťovať určitú únavu. • Jednoducho povedané: ústredné charaktery potrebovali prekonať danú vzdialenosť medzi týmito dvomi ["tromi"] bodmi, keď ako naschvál sa im začali hádzať polená pod kolená. • Nie, nesúhlasím so všetkými danými postupmi tak, ako mi boli zaradom [od]prezentované, s ktorými sa nedokážem plne stotožniť! • To čo malo vyzerať akože interesantne, tak to začínalo čoraz viac strácať [dejovú] energiu, stručne ozrejmené v tom význame, že dianie sa zaseklo [na]mieste. • I napriek tomu sa tento úctyhodný: m o n s t r é   s a c r é, v žiadnom prípade nemusel vonkoncom za nič hanbiť, veď predsa svojou priamou účasťou P R I S P E L do neúrekom kinematografických zárezov, aké si budem navždy pamätať. ()

Reklama

gombarix 

všechny recenze uživatele

Berme to tak, že jediným smyslem tohoto filmu bylo dát poslední roli živoucímu klasikovi francouzského filmu důstojnou jako nějaký důstojný otec. Což se celkem povedlo (ano, ta geniální poslední věta!) a koneckonců to není málo. "Komedie" dnešníma očima z větší části nezamýšlená, leč nostalgie po "správných policajtech a poctivých zločincích ze staré školy" je tak nějak příjemná. (Jediné, čemu nerozumím, je účast Maurice Travaila, což myslím úplně nebyl jen statista, ale jeho role tady větší rozsah nemá. Možná jeho věty padly pod stůl ve střižně?) Dávám 4*, film se mi určitě líbil víc než (tematicky dost podobné) "Le Soleil des voyous". ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Teda podle hodnoceni jsem cekal nejakou ultimatni komedii, ale nic takovyho jsem nedostal ani vzdalene. Sice pribeh o utikajicich veznich, jejichz letadlo unesou, je docela dobrej a ma slusnej potencial, ale ten je vyuzitej jen minimalne. Obcas padne nejaka paradni hlaska nebo Gabin s Brialym udelaj slusnou scenku, ale to je tak vsechno. Vetsinu casu se tak dej hrabe na jednom miste, nic moc se nedeje a spis to nudi. Zachranuje to pak akorat zamracenej Gabin. Fakt jsem cekal daleko vic. ()

dyfur 

všechny recenze uživatele

J.G. sa ozaj dôstojne rozlúčil so svojou filmovou kariérou-čo sa málokomu podarí...výborný scenár,režia,herecké výkony-všetkých...záver nebol až tak prekvapivý,lebo -tak ako som si to predstavoval ja,že by malo dopadnúť-tak to skončiť podľa scenáristov-nemohlo-zrejme z výchovného dôvodu..... vynikajúci film - i český dabing starej školy -super. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (11)

  • Bernard Menez byl poprvé osloven pro roli Pierra Bizeta (Jean-Claude Brialy), ale odmítl ji, protože se mu nelíbil scénář. Později přiznal, že hluboce litoval, že promeškal tuto jedinečnou šanci zahrát si s legendárním hercem Jeanem Gabinem (Max Lambert). (sator)
  • Kostel, který vidíme na konci filmu a který má být kaplí San Lazzaro poblíž Říma, je ve skutečnosti kostel Sainte-Monique, dnes koptský kostel Sainte Marie & Saint Marc v Châtenay-Malabry. (sator)
  • Poslední film Jeana Gabina. Zemřel 15. listopadu 1976, téměř sedm měsíců po premiéře, která se konala 23. dubna 1976. (Komiks)

Reklama

Reklama