Režie:
Robert VernayScénář:
Georges NeveuxKamera:
Robert JuillardHudba:
Jean WienerHrají:
Jean Marais, Lia Amanda, Daniel Ivernel, Folco Lulli, Louis Seigner, Claude Génia, Julien Bertheau, Gualtiero Tumiati, France Asselin, Roger Pigaut (více)Obsahy(1)
V únoru roku 1815 připlouvá do přístavu Marseille dlouho očekávaná loď Pharaon. Mnozí už v její návrat ani nedoufali. Jen krásná Mercedes nikdy nezapochybovala, že se její snoubenec Edmond Dantes vrátí. Všichni s upřímnou radostí vítají Edmonda, který přivedl loď bezpečně zpět i přes bouři, při které zahynul kapitán Pharaona. Jen Fernand, Caderousse a Villefort se neradují ze štěstí, které Dantese potkalo. Jeden se užírá žárlivostí na Dantesovu lásku s Mercedes, další se nemůže smířit s tím, že po smrti kapitána převzal úspěšně velení lodi a on zůstal stranou, a třetí se bojí o svou kariéru, protože jeho otci zapřísáhlému bonapartistovi přivezl Dantes vzkaz od nepřítele státu z Elby. Udavačský dopis je psán trojí nenávistí a dovede Edmonda Dantese do vězení na ostrově If, kde by zůstal až do smrti, kdyby se tam nesetkal s abbém Fariou a nepodařilo se mu... Ale tento příběh zná celý svět, všechny generace si znovu a se zatajeným dechem připomenou tento věčný příběh o zradě a pomstě, se stejně nezapomenutelnou tváří, kterou hraběti Monte Christovi vtiskl Jean Marais. (Česká televize)
(více)Diskuze
Uživatel majo25 smazal svůj příspěvek.
![bosquete](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h80/files/images/user/avatars/000/296/296244_118fdc.jpg)
Moc mi, Peabody, není jasné, co myslíš tou slátaninou?! Protože až na tu ženskou s domkem a tím pádem i konec, je verze s Deparidem přesně podle knížky, pokud si ji četl. Je pravda, že Depardie není ani šlachovitý ani tmavovlasý, ale takového herce Francouzi nemají. Po stránce hereckých výkonů k tomu nemám výhrady. Proč byla Mutiová zoufalá, by mě také zajímalo? Ikdyž ji ráda nemám, i její výkon se mi líbil. Verze s Jeanem Maraisem samozřejmě odpovídá době, kdy byla natočena. Není špatná, ale mě se víc líbí Chamberlainův Monte Christo.
![Peabody](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h80/files/images/user/avatars/000/283/283467_329df2.jpg)
Zcela souhlasím s Julianem, že asi viděl jiný film :-). Srovnávat tuhle parádu s tou slátaninou, kterou z toho vyrobnilli sami Francouzi s Depardieuem v čele, neobstojí. Skvělé herecké výkona Depardieua ?? jeho převleky ve stylu Clouseau - ten falešný nos, proboha, Ornelly Muti (ta tam byla taky, ne?, ke škodě filmu i když jinak ji miluji, jako Mercedes byla zoufalá) a ostatních, o kterých J mluví, jsem nějak nepochytil a přiznávám, že jsem se šel schválně podívat na imdb, jestli to nefinancoval Hollywood, protože mi to připomnělo jejich verzi mušketýrů, železné masky, černého šípu atd atd. Souhlasím tedy s tím, že tohle je výborný Monítk, přes jistou patetičnost i v originále, ale Dumas je romantický a patetický. herecky je to solidní, hudba je neurážející. Ovšem MOnte Christo Aurtant Lary z 1961 s Louis Jourdanem je snad ještě věrnější, jestli lepší, nevím, ta se shání ještě hůře. Zajímavé je, že Vernay vlastně udělal remake své vlastní, taky 3hodinové adaptace Monte Christa z roku 1942, ale tu jsem bohužel neviděl.
![Colombina](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w60h80/files/images/user/avatars/000/291/291809_91ebad.jpg)
Krásný film. Jena Marais - klasika...