Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (486)

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Vůbec nesouhlasím s hodnocení zdejší předních bodohoničů, kteří si bodíky nahonily v dobách počátku fungování ČSFD a už vůbec ne s majitelem tohoto webu Pomem....film naprosto perfektně ukazuje na českou fotografickou žumpu a jako fotograf musím uznat, že jsem moc rád za podobný snímek. Myslím, že mistr Saudek rozhodně věděl, do čeho jde a do příběhu měl možnost zasahovat. Hodnocení POMA o tom, že pan Saudek má z filmu ostudu mi přijde hodně mimo mísu, ostudu mají spíše ti, kteří se na něj jako paraziti pověsili a krom toho kolem a kolem další fotografové v naší stoce, kteří žijou jen z toho, že se snaží někoho kopírovat, aniž by měli své vlastní nápady. Snaží se napodobovat techniku a styl, jsou spokojeni s technicky kvalitními snímky na úkor emocí, příběhu a atmosféry. Obdivujeme cvaky fotografů, kteří přístroji za statisíce cvakají ženský, přírodu, zvířata v pralesích, ale opomíjíme prvek umění a vyprávění obrazu....vše je jen technická folie, která překryla to hlavní z tvorby, pocit sebeuspokojení, sdělení a emoce. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Saudek a jeho fotografie mi nic neříkají, takže z tohoto hlediska byl pro mě film nepříliš zajímavý. Co se kauzy Jana a Sáry Saudkových týče, tak ta mě také příliš nezajímá, takže spekulací nad tím, jak to ve skutečnosti bylo, jsem byl ušetřen. Tudíž jsem se mohl soustředit na samotný děj, který se točí okolo lehkovážného bonviána, který se stane, kromě jiného, obětí ambiciózní mrchy. Ale právě ten komplot, který měla Sára, v tomto případě Líba, na hlavního hrdinu připravit, byl to jediné, co by se dalo označit za nějakou nosnou kostru a to jen s přivřenýma očima. Ono k němu totiž nic nesměřovalo. Přes hodinu a půl se vlastně jednalo o sled večírků, focení a tak podobně, což občas rozčísly nějaké sondy do minulosti (II.SV, normalizace), které tady byly naprosto nepatřičné. Pak, v závěrečné půlhodině, se z celkem milé holky stane, jakoby mávnutím kouzelného proutku, mrcha, což působí všelijak, jen ne uvěřitelně. Na tom nese vinu i nepříliš přesvědčivá Marie Málková. Kdo byl naopak zcela přesvědčivý, byl Karel Roden, kterému se dalo věřit každé gesto i každý výraz. Je to především on, kdo tahá silně nevyvážený film do lehkého nadprůměru. 55% ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Bohéma může pochopit asi jen bohém. :-) Krásný film. A pro ty, kteří by si přáli ve filmu méně nahoty, sexu a silných žen: máte smůlu, Jan Saudek prostě takový je a byla by hloupost to do filmu o něm nedávat. Komu se jeho fotografie nelíbí, tomu se nebude líbit ani jeho příběh. Karek Roden je excelentní! ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Dávno tvrdím, že většina umělců tvoří jen proto, aby ospravedlnila své bláznovství (či chcete-li svou jinakost). Nevadí mi kontroverzní osobnost Jana Saudka, ta je vyjádřena celkem věrně. Ale myslím si, že právě tak silnou osobností je i Sára Saudková (nebavím se zde o jejím díle). Věřím tomu, že silná žena vyhledává silného muže a že se zde potkali dvě spřízněné, ale i naprosto odlišné osobnosti. Jan jako veliký bohém a bonviván, kterého praktické věci otravují a Sára stojící pevně nohama na zemi. Zde byla vylíčena jednoznačně jako prospěchářka a mrcha, její postavě nebyl dán dostatečný prostor ani nebyla věrohodně vykreslena. Když pomineme pravdu a skutečnou žijící osobu, mělo být záporné ženské postavě věnováno při nejmenším tolik precizního zpracování jako hlavnímu hrdinovi. To se bohužel nestalo. Tím se stává celý příběh plochým a nepřesvědčivým. Mám ráda svérázné lidi, vadí mi bezpráví. Ale mnohem víc mi vadí odbytá práce a přílišné bolestínství. Velké téma, kterému by slušeno víc nadhledu a velkodušnosti. Ovšem Karel Roden hrál jako o život, klobouk dolů. ()

DEXTER099 

všechny recenze uživatele

Roden Saudka zahrál dobře,ale jinak my to přišlo divné sestříhané a celkově to působilo takové nesourodé a když k tomu vezmu můj názor na to,že fotografy nepovažuji za nějaké umělce tak nebýt Rodena tak je to film ,který je spíš dobrý jako ukázka a přehlídka nahých kyprých žen.Za mě tedy celkově 50 % a tři hvězdy. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Scénář filmu se připravoval dva roky. Režisérka Irena Pavlásková se s Janem Saudkem rok scházela, naslouchala mu, napsala scénář a on do něj vpisoval svoje nápady. (M.B)
  • První verze filmu, sestříhaná podle původních představ režisérky Ireny Pavláskové, měla tříhodinovou stopáž. (vasosak)
  • Irena Pavlásková již v roce 1993, při natáčení GENu oslovila Jana Saudka s tím, že by o něm ráda natočila celovečerní film. Saudek souhlasil, ale natáčelo se až v roce 2014. (Terva)

Reklama

Reklama