Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (603)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Robert Langdon v sukni pátrá v indianajonesovském stylu v pařížských katakombách po tajemné komnatě s kamenem mudrců. Na rovinu - ačkoli v sobě As Above, So Below míchá přesně ty motivy (podzemí, stará tajemství, démoni, mystika, historie), které mě baví, výsledek příliš přesvědčivý není a John Erick Dowdle své Poughkeepsie Tapes stále nepřekonal. Může za to hlavně scénář, který je opravdu strašně slabý. Postavy jsou apatické, vůbec adekvátně nereagují na ty srance, které se jim po cestě přihodí. Něco se stane - "musíme pokračovat dál" - stane se ještě něco horšího - "musíme pokračovat dál" - něco se stane - "jejda, zabilo nám to kamaráda, brek brek, no ale neva, musíme jít dál". A takhle to jde v podstatě celou dobu. Plus kopa nedořečeností, samoúčelně tajuplných zbytečností či nesmyslů k tomu (Kdo vlastě byl ten mysteriózně zmiznuvší týpek, který je při turistické prohlídce odkázal na Papillona? Ta mysteriózní dívčina odcházející z klubu měla jiný účel, než pak v podzemí spolu s dalšími divnými lidmi divně zpívat?) Někdy to vyloženě bije do očí - proč třeba ten fejkovej kouzelnej kámen poprvý, když uzdravovali zranění té holce, fungoval? Dávný alchymista musel provést asi takovýhle myšlenkový pochod: "tak já vyrobim beta verzi kamene mudrců, takovou jednorázovou, kdyby chtěl nálezce zjistit, jestli funguje. Tak ho pěkně převezu a až potom když chudák zloděj vyleze na povrch, tak zjistí, že si přinesl jen bezcenné šméčko, muhaha". Jednotlivé strašidelné výjevy jsou ale zrealizovány docela funkčně, tempo je vysoké, takže nuda nehrozí a člověka to těch 90 minut celkem baví (řešení rébusů naopak skoro vždycky působí až příliš uspěchaně). Celkově není film ničím víc než pouhým řetězením tu slabších, tu silnějších hororových atrakcí, kdy jediný lehce ambicióznější motiv se smýváním svých hříchů je osekaný až na kost a zcela nefunkční, protože chybí pouto k postavám. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Jak tohle může ještě někoho bavit ... Kamerová srágora jako už snad dobrá stovka jiných. Parta dobrodruhů hledá "něco" někde v úzkých prostorách a tam na ně čekají nejen obtížný podmínky, ale i jejich vlastní 13. komnaty ze života ... Výjevy na konci filmu zvedly o 1*, jinak je to nudná blbost kde jsem za chvíli neviděl kde je nahoře a kde dole, vřískající partička mi akorát lezla na nervy akdo umře a kdo se zachrání (a jestli..), mi bylo úplně ukradený, jako že na vesnici k řezníkovi dovezli právě čerstvý hovězí ... blbost ... proč já na to furt zbytečně koukám ... :-/ ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý začiatok, mizerný koniec. Pokial za to držalo pri zemi ma to bavilo. Slušný začiatok, zaujímavé a miestami až strašidelné chodbičky/katakomby a príbeh za pokladom si držali moju pozornosť. Ako náhle sa tam začalo diať všetko možné bez vysvetlenia, som bol čoraz viac nasraný. Vlastne ani sa nedivím, prečo nám tvorcovia nič dokopy nevysvetlili. Očividne sa v tom všetkom stratili rovnako, ako hlavný aktéri. 60% - 3* ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak řekl jsem si, že jako remake super trapných katokomb to prostě zase až tak špatně dopadnout nemůže a dokonce jsem na to vyrazil i do kina. No a dostal jsem zcela průměrnej found footage občas nějaká ta solidní bafačka, pěkný prostředí nic světobornýho, ale oproti původnímu filmu určitě aspoň o třídu vejš.55% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Dlouho to vypadá, že pokládat As Above, So Below za horor, je stejný omyl, jako myslet si o Posledním tangu v Paříži, že pojednává o náhlém nedostatku míčů v klubu PSG. Pak však přijdou střelhbité dedukce Bertičky Langdónové, několik atmosférických záblesků, po kterých budete pár dní posílat do sklepa pro brambory manželku či neodbytný pocit, že místo kostí vidíte podzemní uložiště scénáristických berlí a rázem se zase ocitáte na světle pouličních lamp (aniž by jste se dozvěděli, jestli je Scarlett stejná dole jako nahoře). Jen doufám, že když vylezli v Sydney, tak si zašli do opery.. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Nápis nad vstupem do pekla, v angličtině: „Abandon all hope ye who enter here,“ je do češtiny ve filmu přeložen jako: „Mnou vchází se do města věčné strasti.“ Nejde tak o přesný překlad, oba úryvky však pocházejí ze stejné části „Božské komedie“ od  italského básníka Dante Alighieriho. (gamemaCZ)
  • Herec Ben Feldman v skutočnom živote trpí klaustrofóbiou, preto musel častejšie využívať prestávky pri natáčaní. (BoredKid)

Reklama

Reklama