Reklama

Reklama

Godzilla: Duel megasaurů

(neoficiální název)
  • Japonsko Godzilla VS King Ghidorah (více)

Obsahy(1)

Spisovatel Terasawa je přesvědčen, že objevil skutečný původ a historicky první objevení Gojiry, který se váže k roku 1944, kdy americká vojska zaútočila na malý ostrov Lagos v jižním Pacifiku. Tehdy údajně pomohl japonským vojákům obrovský dinosaurus. To však vehementně popírá tehdejší velitel jednotky a dnes bohatý obchodník Shindo. Aby toho nebylo málo, na Fuji přistane UFO, které se pokusí zkontaktovat s pozemšťany. Tři „návštěvníci“ z rasy Futurians přicházejí z daleké budoucnosti a přinesli sebou strašlivé zprávy. V roce 2204 bude Japonsko kompletně zničeno zuřivou Gojirou a oni přiletěli požádat o pomoc. Chtějí společně s několika dobrovolníky odcestovat časem do roku 1944 na ostrov Lagos a odstranit Gojiru z dosahu ostrova dřív, než tam později vybuchne jaderná bomba. Mise se nakonec zdaří, jen si nikdo nevšimne, že na místě nechají mimozemšťané místo Gojiry tři podivné zlaté okřídlené tvory a vrátí se zpět do přítomnosti. V tu chvíli začnou Futurians vydírat japonskou vládu, aby se jim celá země podrobila. Ta s tím však nesouhlasí a tak na ní mimozemšťané vypustí King Ghidoraha, který začne ihned pustošit velká města. Terasawa společně s několika přáteli a mimozemskou dívkou Emmy musejí urychleně přijít na způsob, jak navrátit zpět Gojiru. Ta jediná se mu totiž může postavit. (SOLOM.)

(více)

Recenze (20)

TERRORDROME 

všechny recenze uživatele

Po dvoch ambicióznych, serióznych a dosť nudných filmoch z 80-tych rokov sa tvorcovia vracajú do minulosti a prinášajú nám taký príšerný scenáristický guláš, že sa to snáď ani nedá opísať. Partia záškodníkov z budúcnosti cestuje v čase za účelom zmeny minulosti a bohvie prečo sa zastavia v 90-tych rokoch aby pribrali do party pár vedcov ktorých prínos pre túto misiu je záhadou. Ale inak by sa samozrejme nikto nič nedozvedel. Godzilla je počas druhej svetovej vymazaná z minulosti, ale v prítomnosti ďalej pokojne existuje a z plyšákov privezených z budúcnosti sa vplyvom radiácie stáva King Ghidorah ktorý v prítomnosti ničí japonsko. Godzilla zlikviduje King Ghidoraha, potom stačí skočiť do budúcnosti, nájsť Ghidorahovu zdochlinu, spraviť z neho Mecha Ghidoraha a vyslať ho späť do minulosti zabiť Godzillu. Uf... a to tu ešte vyčíňa aj jeden cyborg ktorý dokáže srandovne zrýchlene utekať a priblblo sa pri tom usmievať. Triky po predchádzajúcich dieloch zaznamenali zasa krok späť takže Ghidorahovo vyčíňanie vyzerá prekvapivo horšie než to v 60-tych rokoch keď sa objavil po prvý krát. Toto je už nazaj tuhý tabak aj pre fanatických Godzillistov. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Tento vynikajúci sequel ( čiastočne prequel ) mi akosi unikal 25 rokov. Ale trpezlivosť ruže prináša a ja som sa dočkal dokonalého kaiju, kde sa to pre menej zdatného diváka hemží podivnými zvratmi a sú dosť zmätené, ale Toho snímky o Godzille sa robili väčšinou pre publikum miestne ( podstatná populácia Japonska ) a pre ostatných fanúšikov po svete. Tí môžu výskať blahom, pretože Gojira je v plnej poľnej a trikový odborníci sa vybláznili do sýtosti. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Zkazkám o nejhorším příběhu v sérii není radno věřit. Vrchol sofistikovanosti to je; cestuje se časem (bez jakýchkoli pravidel a logiky, prostě jak je zrovna třeba), zachraňují dinosauři, mutují monstra, bojuje v Pacifiku, do toho krhavá verze Návštěvníků, android "T-1000 je proti němu hadr", cyborgovská tříhlavá zlatá saň a Godžirák na válečné stopě. No dobře, splácané to poněkud je, ale není to nechtěně směšné. Ve vší té stupidnosti půvabně bezelstné. Kaiju akce je však velmi dobrá, je to sympaticky švihlé a destrukcí se nešetří. Béčko co má jediný cíl; (za)bavit. A to se mu daří výtečně. ()

D.Snake 

všechny recenze uživatele

Scénáristicky naprostá zhovadilost, ale na stupni zábavy jeden z nejlepších dílů. No kdo by proboha nechtěl vidět Mecha-Ghidoru? Proč fanoušci odsuzují tento díl na základě jeho naivity a hlouposti, a Showa Godzilly z konce 60. a 70. let (prakticky všechny Fukudovy sračičky) si vychvalují, mi je záhadou. Víceméně jediný problém vidím v tom cestování časem - jako to je ostatně u většiny filmů, tvůrci nezvládli takhle zamotanou spleť paradoxů už rozmotat, a podle toho to taky vypadá. To ostatní se mi líbilo. Film přišel se zajímavým origin story pro Godzillu (už méně zajímavým pro Ghidoru, ty plyšové netopýry si mohli odpustit, strašně mě naštvalo, že už není vesmírný plenitel planet) a nabídnul velmi zajímavé postavy a s nimi i velmi dojemné scény (závěrečné setkání Shinda a Godzilly je jeden z mých nejoblíbenějších momentů celé série). No... Prostě mě to bavilo. I přes ten stupidní scénář. Slabších 7/10 ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

JJ bezesporu je to nejslabší devadesátková godzilla a úplně chápu, že tenhle pokus o inovativní přístup a překopávání mythologie málokdo překousnul(ostatně i v Toho evidentně pochopili, že jde o beznadějně slepou uličku), ale já jsem se prostě bavil. kdyby byla taková celá devadesátková série, byla by to tragédie, ale když jde jen o takový ojedinělý výstřelek-je má duše klidná a prostě si jen užívá ten scénáristický blázinec. V tom filmu je snad všechno=Lítající talíře, dinosauři, monstra, cestování časem, Rimmer, Terminátor, CyberMecha King Gidorah na ovládání..doprdele-vždyť v tom filmu je i major Spielberg(mimochodem velmi prorocká vsuvka-vzhledem k tomu, že Jurassic Park spatřil světlo světa až dva roky po tomhle filmu)...... Je to nepochopitelné, ale dávám 4rudé. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (13)

  • Film vyvolal řadu problémů a napětí mezi Japonskem a USA. Obsahoval totiž záběry z fiktivní světové války, měl zpřeházené pořadí válek a několik amerických vojáků je v příběhu zabito Godzillasaurem. Tvůrce Kazuki Omori musel proto vyvracet tvrzení, že film je protiamerický. (Terva)
  • Jedná se o 18. film s Godzillou, třetí ze série „Heisei“ (1984-1995), pátý s Kingem Ghidorahem a první, ve kterém se objevuje monstrum Mecha-King Ghidorah. (Terva)
  • Film měl a má pozitivní přijetí mezi fanoušky série, častým terčem kritiky však je skutečnost, že v něm přítomný Ghidorah nemá vesmírný původ jako jeho předobraz ze 60. let. Původní verze scénáře s tímto nicméně počítala. V ní měli lidé z budoucnosti najít mrtvolu Ghidoraha na Venuši, extrahovat z ní DNA a tu poté použít. Režisér Kazuki Omori však „svého“ Ghidoraha nechtěl prezentovat jako vesmírné monstrum, a tak tuto část ze scénáře vyškrtl. (Israha)

Reklama

Reklama