Reklama

Reklama

Vražedná práva

(seriál)
  • USA How to Get Away with Murder (více)
Trailer 2
Krimi / Drama / Mysteriózní
USA, (2014–2020), 64 h 27 min (Minutáž: 42–44 min)

Tvůrci:

Peter Nowalk

Hudba:

Photek

Hrají:

Viola Davis, Billy Brown, Jack Falahee, Aja Naomi King, Matt McGorry, Karla Souza, Charlie Weber, Liza Weil, Conrad Ricamora, Alfred Enoch, Tom Verica (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(6) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Annalise Keating (Viola Davis) – krásná, vášnivá, kreativní a charismatická profesorka trestního práva a taky sexy, okouzlující, nepředvídatelná a nebezpečná obhájkyně i těch nejhorších zločinců a násilníků. Za osvobození těch, kteří se dopustili snad všech myslitelných trestných činů – od podvodů a žhářství až k vraždě – je schopna udělat téměř cokoli. Na první pohled je Annalise úspěšná právnička, má spokojené manželství a milujícího manžela Sama (Tom Verica), ale díky vztahu s detektivem Natem (Billy Brown) možná vypluje na povrch jedno její velké tajemství...
Každý rok si Annalise vybírá skupinku nejlepších a nejslibnějších studentů, kteří dostanou šanci pracovat v její advokátní kanceláři. O tuto prestižní pozici spolu soupeří několik studentů: naivní sympaťák Wes Gibbins (Alfred Enoch); drzá a ambiciózní Michaela Pratt (Aja Naomi král); lstivý frajírek Connor Walsh (Jack Falahee), který je zvyklý dostat všechno, co si zamane;  tichá a citlivá idealistka Laurel Castillo (Karla Souza), kterou snadno podceníte; a Asher Millstone (Matt McGorry), chlapec z bohaté rodiny, který se snad už s drahým vzděláním a členskou kartou Country Clubu narodil.
Práce pro Annalise je životní příležitost, taková, která může navždy změnit život studentů... a to je přesně to, co se stane, když se budoucí právníci připletou k vražednému spiknutí, které otřese celou univerzitou. (AXN)

(více)

Videa (25)

Trailer 2

Recenze (115)

Chen 

všechny recenze uživatele

Netradiční koncept, skvělé obsazení v čele s Violou Davis (ale nezklamou ani představitelé většiny ostatních dílů), lákavé prostředí, to jsou hlavní pozitiva. Ovšem, scenáristé mohli v určitých momentech sundat nohu z plynu a trošku se krotit, pokud jde o zvraty. Není jich potřeb 5 každých deset minut. Přesto ale jedna z nejlepších novinek sezóny 2014/2015. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

Někdo za kamerou si zřejmě uvědomil, že o vlivu programového sráčství na morálku a vnitřní integritu by bylo fajn něco říct, a pak to něco už zapomněl dodat. Čučet na sociopaty, jak využívají každé skulinky v systému, a když žádná není, tak si ji prokopnou, je na jednu stranu zábava (Sherlock v podstatě nic jiného není), na tu druhou je tu ale patrná neochota připustit, že postavy skutečně jsou amorální hajzlové. Nejvíc je to vidět na protagonistce, která není ani tak komplikovaný člověk s veřejnou a soukromou tváří jako spíš soubor protikladů, co se mechanicky střídají podle potřeby zápletky – jednou emancipovaná stíhačka, o chvíli později mentální věchejtek na pokraji zhroucení; jednou bezskrupulózní svině, co v touze po vítězství obětuje cokoli a kohokoli, v další scéně mateřská figura poháněná zájmem o spravedlnost; jednou vezmu na vědomí, že hájit přiznané zrůdy je moje práce, jindy ovšem zmanipuluju okolnosti, aby nová zrůda skončila za katrem; jednou zneužijem systém, v další epizodě vyhrajem případ poukázáním na zneužitelnost zcela zjevně vadného systému, aniž bychom tenhle rozpor nějak reflektovali nebo se jím chraň Bůh nechali charakterově nějak posunout, atd. atd. Takhle ze seriálu nezbývá nic než retardovaná, nepravděpodobně dramatická čumenda postavená na sledu náhod a izolovaných scén a narvaná cliffhangery ve stylu Dana Browna. No nic proti, lidi vypínaj mozek i u větších hovadin. ()

Reklama

Mr.Ripley 

všechny recenze uživatele

1. série: Shonda Rhimes je televizní titán. Po legendární Grey's Anatomy (pozice hlavní scénáristky), neméně úspěšném Private Practice a v současné době televizní stálici Scandal se vrhla na právnický seriál. Ikdyž pouze z pozice hlavní producentky, její vliv je cítit z bezmála každého okénka, ač za celým projektem stojí talentovaný nadějný tvůrce Peter Nowalk. Příběh nepostrádá dynamiku, atraktivitu (,ať už se jedná o epizodní zápletky, které jsou leckdy mrazivější, než hlavní linie - epizoda se sklepem), ale především staví na precizním castingu, jež je vypiplaný do poslední roličky. Od ďábla v roušce beránčím Viole David, po Charlieho Webera, seriály protřelou Lizu Weil nebo mladé neskutečně talentované osazenstvo v čele s uhrančivým Jackem Falaheem a Karlou Souza. HTGAWM do diváka jede od pilotu na plný plyn a nezpomalí ani se nezalekne před ničím, co by se mohlo na první pohled zdát šílené nebo neuskutečnitelné (zvraty, jako na horské dráze). Naopak, epizodu od epizody přitvrzuje, přidává na tempu a gradaci, až při závěrečném rozuzlení téměř nedýcháte. Produkce Shody Rhimes v současné době nemá konkurence. Nejen že dokáže skloubit lákavé prostředí s vztahovými propletenci, ale zároveň vše okoření hostovačkami pro fajnšmekry (Steven Weber, Ana Ortiz, Elizabeth Perkins, Marcia Gay Harden a další) a neskutečně chytlavým soundtrackem. Roční čekání na další sérii bude vzhledem k závěrečnému cliffhangeru útrpné. 90% ()

erased 

všechny recenze uživatele

Překvapení podzimní sezóny postupně muselo bojovat se všelijakými očekáváními. Zprvu byly na místě pochyby, zdali se dokáže i obsah vyrovnat skvělé sexy formě (sex/pitva v sedmém díle je lahůdka), ať už jde o sympatické herce, zajímavý hudební podkres nebo (a to především) vynikající dynamický střih. S přibývajícími díly dokázal tento seriálový černý kůň přesvědčit i o kvalitách obsahových, kdy každý díl přišel s povedenou epizodní zápletkou ze soudní síně a jejího zákulisí i efektním a efektivním dávkováním ústředního příběhu. Zde ale zároveň nastoupily pochyby, jestli si vysoko nastavenou laťku kvality dokáže udržet. Ovšem tím největším překvapením nakonec není, že se autorům toto povedlo, nýbrž to, že kvalitu dokonce i zvyšovali a závěr série je už je v motání hlavy prakticky orgasmický. Navíc si nepamatuju, kdy jsem naposled týden co týden odcházel od seriálu beze zbytku nadšený a natěšený na další epizodu, a to je prostě husarský kousek, kvůli kterému jsem takhle malý kousíček od přihození poslední hvězdy a zařazení How to Get Away with Murder mezi srdcovky. Třeba se tak stane napřesrok. Ostatně, nakročeno tímto směrem má už i tím, že hlavní hrdina nemá rád superhrdiny. EDIT: Jak už to tak bývá, je docela bizarní si nyní po finále seriálu po sobě číst komentář psaný po první sérii. Tentokrát to ale není kvůli nějakému tehdejšímu neporozumění nebo naivitě, ale prostě proto jak moc se seriál za tu dobu změnil. Asi se nedá říct, že by to byla po všech ohledech změna k horšímu, ale tu původní svižnost a cool faktor by v něm vlastně už od druhé série člověk pohledal. Namísto toho seriál čím dál víc řeší osobní dramata a všechny možné současné sociální problémy, a do vražd a konspirací se zamotá tak, že nakonec už ani nevím, komu ta titulní vražda ve výsledku prošla. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

1. série No pravdou je, že i tenhle kousek od tvůrčí společnosti Shondy Rhimes se opravdu povedl. Celá první série mě držela v napětí a přicházely otázky na které místo odpovědí přicházely jen další otázky. Když už si konečně myslíte, že něco víte, tak zjistíte, že to vlastně bude ještě úplně jinak. Takže vlastně kdo ví, co a jak se bude odehrávat po velkém finále... Celá skupina se skládá ze velmi zajímavých a dobře prokreslených postav, které vás vtáhnou do děje a nepustí. Ač se to může ze začátku zdát, tak seriál nestojí jen Viole Davis (i když samozřejmě to ona to táhne), ale ve svých spolupracovnících a studentech má opravdu silnou konkurenci. Nejde vybrat jen jednu zajímavou postavu, protože všechny mají něco, čím vás osloví (Dokonce i Asher má své kouzlo). Seriál mě bavil od začátku do konce série a těšil jsem se na každý nový díl, protože jsem byl zvědavý, co poodkryje a jaký zvrat mi opět předhodí. Pokud mám něco vytknout, tak pro mě nejslabší částí bylo neustále opakovaní již známých informací z oné osudné noci, které zhruba v polovině série začne být otravné. Přesto mě seriál získal na svojí stranu a na podzim se k "Vraždě" rád znovu vrátím. 2. série A přišlo to, co muselo. Druhá série a s ní bohužel i ochladnutí mého nadšení. Ne snad, že bych se na seriál přestal dívat, ale ten původní efekt je pryč a já se rozhodně netěšil na každý nový díl. Ve druhé sérii je představen jeden rozvleklý případ, který se samozřejmě komplikuje víc a víc až do vypjatého podzimního finále, které se povedlo. Na jaře (ve druhé části série) se začal řešit také další případ, tentokrát z minulosti, který měl přímý dopad na osudy hrdinů. A právě v jarní části pro mě přišel ten největší problém. Ten korunovalo samotné finále, které rozhodně nemůžu svému loňskému bratříčkovi koukat zpříma do očí. Uvidíme, jaký příběh si připraví tvůrci příští rok. Už teď došlo na vztahy "každý s každým" a nevím, kam dál se dá jít. Každopádně se na to podívám, ale doufám, že kvalita nepůjde dál dolů... 3. série A ve třetí sérii se klesá ještě níž. Ano, připravili si pro nás zápletku s odkrýváním toho, kdo z party nakonec umřel, ale prostě už mě to tolik nebaví, i když jim nemůžu upřít to, že mě udrželi v napětí. Můj hlavní problém je v tom, že je to šíleně překombinované a nemůžu uvěřit tomu, že by se někomu stalo v tak krátké době tolik špatných věcí. Podle mě je třeba změnit skupiny a oživit to novými postavami (alespoň částečně), protože to přece nemůže pokračovat do nekonečna. 4. série Je vidět, že čtvrtá řada se snaží něco změnit a tak hlavní skupina neprožívá tolik problémů, jako jsme si už zvykli. I když se rozhodně nedá říct, že by měli život bez komplikací. Kromě Annalise se do středu příběhu dostává hlavně Laurel a s tím víceméně nemám problém. Závěr série mi přišel docela dobrý a nevadilo by mi, kdyby sloužil jako závěr celého seriálu, i když si nemyslím, že by se to mělo stát. 5. série Sledovat How to Get Away with Murder je jako jíst pizzu k večeři. Poprvé je to super, podruhé to chutná, ale když máte jíst popáté to samé, tak už na to nemáte chuť a nejspíš to vyhledávat nebudete. Jenže, když už před vás tu pizzu postaví, tak se do ní pustíte a uvědomíte si, že je pořád lepší zase jíst pizzu než být hlady. Takhle nějak to mám se sériemi HTGAWM. Rozhodně už nejsem ve fázi, kdy bych nedočkavě čekal na každou epizodu, ale když celá série venku a uzavřená, tak se na ní podívám. A stejně tak to nejspíš udělám i v příští sérii, protože mi zvědavost nedá. 6. série Ukázalo se, že šestá série byla poslední a tak jsem si ji s nějakým odstupem přeci jen pustil, hlavně abych viděl, jak se zamotaný příběh o Annalise a jejích studentech uzavře. A i když to opět nabídlo to, co předchozí série a dokázalo to udržet u sledování, tak musím přiznat, že jsem ze závěru víceméně zklamaný. Finále jsem si představoval jinak, což je škoda, i když ani tak se na How to Get Away with Murder nebude vzpomínat ve zlém. Hlavně ta první řada byla parádní. () (méně) (více)

Galerie (1 981)

Zajímavosti (8)

  • Již v první polovině pilotního dílu při sexuální scéně mezi Annalize Keating (Viola Davis) a jejím milencem Natem Laheym (Billy Brown) se herečka zranila. Poté požadovala po producentech seriálu, aby na nějakou dobu omezili sexuální scény, aby se vzpamatovala z nepříjemného zážitku. (Quentin10)
  • Představitel Wese Alfred Enoch je původem Angličan. V seriálu však hovoří americkým přízvukem, se kterým mu pomáhá dialektový trenér. (ČSFD)
  • Každý název epizody je ve skutečnosti citát jedné postavy daného dílu. (Quentin10)

Reklama

Reklama