Režie:
Philippe FalardeauScénář:
Margaret NagleKamera:
Ronald PlanteHudba:
Martin LéonHrají:
Reese Witherspoon, Arnold Oceng, Ger Duany, Emmanuel Jal, Corey Stoll, Sarah Baker, Thad Luckinbill, Femi Oguns, Victor McCay, Maria Howell, Joshua Mikel (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Film inspirovaný skutečnými událostmi brutální občanské války v Súdánu, která začala v r. 1983. Po vražedném vojenském útoku na vesnici v Jižním Súdánu si zachránilo život jen šest dětí. Nejstarší z nich, Theo, musí na sebe převzít břemeno vůdce a zavést děti, včetně své sestry Abital, do bezpečí. Překonali stovky mil napříč Afrikou, prošly přes tři nehostinné země, bez vody a jídla, aby se dostali do uprchlického tábora v Keni- do Kakumy. Čas všal plynul a naděje na lepší život pomalu bledla. Teprve po třinácti letech dostaly novou možnost opustit tábor a usídlit se v Americe. V Kansasu se setkají s Carrie Davisovou (Reese Witherspoon), která jim pomůže nejen začít život v nových podmínkách, ale otevře jim i svůj domov. (JOJ Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (194)
Keď som našla tento film dokladne som ho preštudovala tu na čsfd a do poslednej chvíle som váhala, či sa naň mám pozrieť, alebo ho odložiť niekam do archívu medzi také, ktoré sa možno raz dostanú na rad. Na koniec som sa odhodlala, a som veľmi rada, pretože toto nevinne vyzerajúce dielko má v sebe neskutočnú múdrosť, pravdu a moc. Jediný komentár nevystihuje to, čo uvidíte, keď filmu dáte šancu, alebo možno čo ucítite hlboko vo svojom vnútri. Jedna z mojich najobľúbenejších pasáží je tá, kde musia africkí bratia, ktorí získali prácu v supermarkete, vyhadzovať potraviny, ktorým končí záruka, absurdnejšiu situáciu som asi nezažila. Nebudem prezrádzať viac, pozrite si ho a trochu sa možno zamyslíte, čo je vlastne v živote skutočne doležité. Naviac je plný láskavého humoru, čo je tiež jeho veľkou prednosťou. Takto nenásilne vlastne prezentuje aj kritiku konzumnej spoločnosti a to bez sarkazmu, len pomocou obyčajného, zdravého, ľudského rozumu. ()
Jeden z prípadov, kedy imigráciu pochopím a kde som držal palce, nech to tým chalanom vyjde. Vážna, smutná téma, no pozeralo sa na to fantasticky. Úvod je dobrodružno-dramatický, spojený s celkom slušným survivalom tých detí v divočine, no a život v Amerike zase ponúkne mnoho úsmevných situácií. A k záveru aj niečo málo emócií k tomu. Všetko tak správne vyvážené. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Zdálo se to poněkud uhlazené, lehké, "sluníčkové" (včetně stovky mil dlouhého pochodu ze Súdánu do Keni, lemovaného vyčerpáním, hladem, vojáky a mrtvými, stejně jako náhlého závěru s onou "dobrou lží"), dokázalo to však v několika momentech tnout do živého. Obzvlášť při vědomí inspirace skutečnými osudy. Jinak adaptaci (asimilaci) tří imigrantů (azylantů - zde vděčných, pokorných, pracovitých) z naprosto odlišné kultury a poměrů (z východní Afriky do konzumních USA) málokerý film zobrazil citlivěji, lidštěji a reálněji. ()
Zajímavý, dramatický i dost tragický příběh, ale působil na mě odtažitě. Jakoby hrdinové, kteří museli po léta překonávat nepředstavitelné věci, byli jen typizované figurky. Zatímco Reese Witherspoon se z toho naopak vyloupla jako plnohodnotná postava. Nedostatečně bylo ukázáno přizpůsobení se americké kultuře, která na vykořeněné Súdánce musela působit jako z cizí galaxie. Jen slabým náznakem se připomnělo, že následkem dlouholetého strádání mohou být i psychické problémy. ___ Na to, aby se tenhle snímek silněji dotknul i mého srdce, by musel obsahovat víc emocí a uvěřitelnější charaktery, které by měly dostatek času se rozvinout. /31. 8. 17./ ()
Pomalejší, ale milé uprchlické drama, při kterém se mi překvapivě stalo, že jsem imigrantům v nové zemi silně fandila. A úplně jsem chápala jejich rozčarování z Američanů. Začátek dramatického útěku z vlasti před násilím fanatických šmejdů postupně přechází v téměř roztomile tragikomediální působení sourozenců v civilizaci, se všemi výdobytky, bez kterých si už neumíme představit běžný den a které nás tak krásně zotročují. A několikrát jsem si výrazně uvědomila, jak jsme se uzavřeli do těch svých nesmyslných bublin vydělávání peněz a vzdálili od toho, co by mělo být pro lidi úplně přirozené. Chvílemi to asociuje křováka z Bohové musí být šílení. Třeba když se jeden z bratrů zcela bezděčně a naprosto samozřejmě v autobusu rozdělí o pomeranč s cizí paní sedící naproti. Reese s přibývajícími léty rozhodně víc sedí tyto dramatičtější polohy, než jakési cáklé diblíkování v kýčovitých romantických komediích, takže i herecky bez připomínek. Místy dost rozvleklé a s trochu větším důrazem na náboženství, než by mi bylo příjemné, ale jinak uvěřitelné a milé filmové pohlazení. A když o vás někdo prohlásí (jste-li pohlaví ženského), že jste kráva, poděkujte. V Súdánu je to velká lichotka. ()
Reklama