Reklama

Reklama

Chungking Express

  • Hongkong Chongqing senlin (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (120)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrá romanticky ladená umelecká dráma od Wong Kar-Waia. Má celkom dobrý príbeh o dvojici policajtov, ktorých opustili ich priateľky, s čím sa len ťažko zmierujú a tak zatiaľ čo mladší z nich nutne túži po láske a zatúži po miestnej tajomnej žene, ten skúsenejší sa spriatelí s pracovníčkou bufetu, ktorá to celé berie po svojom. So spracovaním som veľmi spokojný, film je prakticky rozdelený na dve po sebe idúce poviedky, ktoré sa odohrávajú približne v tom istom priestore, ale inak toho majú spoločného len veľmi málo a tak sa vlastne dajú brať aj úplne samostatne. V tej prvej si ma obe postavy moc nezískali, aj keď tá tajomná žena predsa len mala potenciál, ktorý mi ale neprišiel práve najlepšie využitý, ale zase ma zaujalo prostredie, páči sa mi tu pár nápadov, napríklad to zháňanie jedla tesne pred koncom dátumu spotreby a hlavne tá špecifická režisérova poetika to príjemne osviežuje a tak sa aj k tejto časti staviam dosť kladne. Ale dá druhá, dlhšia je konečne tým pravým, o nejaký dej tu ani moc nejde, ale obe postavy sú výborne podané a tak si ma už po chvíli získali a aj na ten ich netradičný vzťah sa pozerá skvelo, všetky klady z predchádzajúcej poviedky nielen zostali, ale sa aj vylepšili, hlavne to prostredie a poetika mi prišli ešte atraktívnejšie, k tomu niekoľko nezabudnuteľných scén, hlavne tie doplnené o pekné pesničky, nechýba ani štipka príjemného humoru, toto sa mi už skutočne páčilo. Herecké obsadenie je výborné, skvelý Tony Leung Chiu Wai, sympatická Faye Wong, ale aj Takeshi Kaneshiro a Brigitte Lin. Réžia a technická stránka sú perfektné, príjemný vizuál, skvelá atmosféra a niektoré scény majú úžasné čaro, Wong Kar-Wai tu predviedol jeden zo svojich najlepších výkonov. A k tomu zaujímavý výber pesničiek, hlavne upravená verzia Dreams od The Cranberries, ale aj California Dreamin. Škoda, že tá prvá poviedka celkovú úroveň znižuje, ale tá druhá je už výborná a kvôli nej sa to oplatí pozrieť aj viackrát. 80% ()

Philcze 

všechny recenze uživatele

Chungking Express je víc než film. Je to doba. Devadesátky v Hongkongu budou navždy definovány naprostou uměleckou volností, ale i implicitním napětím z neodvratného předání do čínských rukou. Přesto, nebo právě proto, byly filmařsky opojnou dobou na zobrazení městského odcizení a osamělosti lidí, kterým štěstí vždy těsně proteče mezi prsty. A v tom není nikdo povolanější než WKW – vizuální virtuóz a král atmosféry, vždy záhadně balancující mezi ospalostí a neskutečnou energií. Za zády s neméně bombastickým kameramanem Christopherem Doylem, mistrem odpoutanosti a metropolitních neonů, s neoddiskutovatelnou zásluhou na ikoničnosti nadčasového, přesto tak ohromně devadesátkového looku, který si pro sebe WKW vypěstoval. Pomník doby, kdy bylo možné všechno, ale přesto z nich nejvíc vystupovala romance za pár šupů o minimální produkční náročnosti. Zároveň nádherná připomínka skutečnosti, že navzdory nevábným osudům mnoha milovaných filmových sérií, které se zkrátka táhly příliš dlouho nebo postupně vyhnily v korporátní atrakci, některé filmy zůstávají perfektně zmražené v čase, jako univerzálně přístupná vzpomínka, na kterou se vždycky můžete spolehnout. A osobně jsem nikdy neviděl silnější důkaz, že cestování v čase je možné. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Chungking Express je môj štvrtý Wongov film a konštatujem, že ma z nich oslovil jednoznačne najviac. Tie ďalšie, resp. v jeho kariére neskoršie, mi pripadali zbytočne naťahované a akési pseudoumelecké. Z Expressu pritom sála autorská úprimnosť a umelecká nezakomplexovanosť. Zprvu som mal problém sa na film naladiť a vzhľadom na moje predchádzajúce skúsenosti s režisérom som mal aj predsudky, lenže potom som pochopil, že film nesmiem brať ako nezávislý snobský art, ale ako milý romantický milostný príbeh a Wongove trademarky, ktoré mi inde pripadali gýčovo, zrazu dostávali svoj význam (trúbka, spomalovačky). Na film mám presne opačný názor, ako tvorcovia knihy 1001 filmov, ktorí si myslia, že oproti jeho ďalším filmom vyvoláva menšiu citovú odozvu a štýl vyhráva nad obsahom, podľa mňa je to presne naopak. Vzhľadom na tie ostatné diela. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) ♥♥♥ "Už nepláče. Vystřídal jste ho vy. (Snivě) Slzy jsou věčné. Za každého, kdo se rozpláče, někdo jiný přestane. Stejně je tomu i se smíchem. (Směje se) Neproklínejme tedy naši dobu, není o nic horší než doby předchozí. (Po chvíli) Není ovšem nutné ji zvlášť chválit. (Po chvíli) Nemluvme o ní vůbec." -Samuel Beckett ()

tombac 

všechny recenze uživatele

Miluji Dream Person od Faye Wong! Že Wong Kar-wai umí mistrně, ladně a nenapodobitelně kombinovat obraz (vždy úchvatný noční Hong Kong), hudbu a pocity, to je stará známá věc. Ale ne vždy mi to stačí na katapultování do filmového nebe. Ale když v Chungking Express zazněly první tóny vzpomínané písničky a parádní několikaminutová sekvence s druhou May se dala do pohybu, definitivně jsem Wongově magické poetice podlehl. ()

Galerie (74)

Zajímavosti (22)

  • Tvorcov zažalovali ľudia žijúci pod bytom, ktorý bol v jednej scéne zaplavený. Byt bol na treťom poschodí a obe poschodia pod ním boli vytopené. (Bilkiz)
  • Kaneshiro Takeshi mluvil ve filmu čtyřmi jazyky: mandarínsky, většinou mluvil kantonským akcentem, když volal přítelkyni japonsky a jednu větu říká anglicky. (Kulmon)
  • Film měl být původně třídílný. (Kulmon)

Reklama

Reklama