Reklama

Reklama

Kmeny


Punk (E01)

(epizoda)
TV spot 1

Obsahy(1)

Dokumentární cyklus Kmeny, který mapuje současné městské subkultury, představuje první odvysílaný díl Punk. Punk, jehož kořeny sahají do Anglie sedmdesátých let a obepínají tehdy nově vzniklé hudební hnutí, jež bylo u nás do revoluce v roce 1989 prakticky zakázané. S pádem komunismu odešla i policejní perzekuce kmene a démonizace „punkáčů". Na povrch se opět dostává původní myšlenka hnutí - že člověk je sám sebou, společně s filozofií DIY (Do It Yourself). Projekt Kmeny vznikl v koprodukci studia Yinachi a České televize, partnery projektu jsou městské projekty BU2R a Jägermeister. Díl Punk odvysílá Česká televize, ke zhlédnutí bude také na kmeny.tv. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 1

Recenze (91)

decay odpad!

všechny recenze uživatele

Kmeny: Punk nemá nič s punkom, autor nemá ani páru čo je punk, čo má predložiť divákovi ohľadom punku, či čo je jeho ťažiskom. Teda aspoň podľa mňa. Ale sto ľudí sto chutí. Suma sumárom, tých 26 minút bolo úplne mimo. Ani jeden predstaviteľ punkovej scény, ktorých autorka vybrala, neprináša a ani nijakým spôsobom nedáva nejaký ucelený pohľad na filozofiu punku a akýkoľvek pokus o hlbšiu sondu do tejto problematiky je tomuto snímočku vzdialený na míle. Na jednej strane týpek, čo chlastí a jebe na všetko v protiklade týpka, čo zbiera "andílky" (naozaj to tam tak povedal!!) a vo svojej zbierke platní má zatiaľ tristo kusov. Chlapče to si môžeš rovno podať ruku so smutným bochníčkom alias Kulim a začať hrať pre tv estrády. Grc. Strašne povrchné, prvoplánové a bez odkazu. ()

Marze 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Subkultura punk vznikla v letech 1976 a 1977. Obsahovala zdeformované reflexe všech hlavních poválečných subkultur. Punk znamená například slangový výraz označující nepotřebný materiál, veteš, krámy, ale je to také označení pro mladé surovce, darebáky, kriminálníky. Klasické punkové období bylo v letech 1977 - 1985. Postpunkové období 1985 až po současnost vznik hard coru a grunge na jedné straně a totální komercionalizace punku na straně druhé.Řada mladých punkových skupin hrála písně jednoduchým agresivním stylem, který zaujal protestně naladěnou a znuděnou mládež. Poměrně primitivní hudba a militantní texty. Punkeři neměli rádi hippies, kteří chtěli svět zachránit. Nihilisticky ho chtěli zničit. Clark (2004:225) punk definoval jako projev vzteku.Vzteku na vládu a vztek na umírněnou vzpouru kontrakultury hippies,vztek na komercializaci rockenrolu. S anglickým punkrockem je spojován i squatting, což je ze své podstaty politický akt.Počítá s ilegálním zabráním cizího majetku. Vizáž měla provokovat měšťáka. Punk ale dopadl stejně, jako dopadli po roce 1968 američtí hippies - stal se módním zbožím. Punková vlna kape 1976-1977 zahýbala rockovým světem. Charakteristickým punkovým heslem je "no future" K punku neodmyslitelně patřilo také pogo, specifický a vizuálně divoký tanec. Základem je divoké skákání při němž dochází ke srážkám s ostatními. Ke koncertu patři také tzv. stagediving, tedy skákání z pódia do hlediště crowdsurfing, kdy se člověk "povozí na davu".Punk má anarcholevicovou orientaci. Velmi malá část punkerů se však řadí k ultrapravici. Důležité je podotknout, že punk ve své podstatě nikdy nebyl násilný. Když věk členů překračuje hranice 2530 let, subkulturní party se většinou rozpadají. (z knihy Smolík: Subkultury mládeže, Grada) ()

Reklama

Kryton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dát vedle sebe (alko)punk a straight edge?! O samotném žánru, kultuře a filosofii se nedozvíte nic. Nehledejte tu žádné informace, zasvěcení ani lepší orientaci. Tohle je místy komické až k pláči. Zachraňují to především scény s pamětníky než s NEW SCHOOL. PUNK umřel s Joey Ramonem. NO FUTURE ()

BlackTom odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Demencia is not dead! Čo je horšie než prepitý päťdesiatnik s pozoruhodným lajfstajlom žvatlajúci permanentne nezmysly, ktorým sa heká len on nepríjemným smiechom Luďka Soboty, päťdesiatnik na skejtborde s lúkom ako puberťák (ten aspoň mlčal) a prihriaty pahliak z inak skvelej kapely, ktorý nedá dohromady jedinú rozumnú vetu? Nič. Prvým menovaným je samozrejme Hošek, ktorý už zo seba cocota robí aj verejne a bez studu, druhým je niekto mne absolútne neznámy a žily netrhajúci homo erectus a tretím člen výborných Pipes, ktorých som však radšej mimo pódia vidieť nemusel. Najhoršie je strčiť ich spoločne do jedného debilného videoklipu, ktorý má sondovať mestské subkultúry. Punk v tomto podaní vyzerá chvíľu ožralo, chvíľu sa tam špacírujú rovné kšilty a hneď nato zas životom v opojení znavení dedci s IQ 77 a vypatlanými mozgami, čerešničkou na torte je potom už len záber z Mighty Sounds, na ktorý si lístok môžu dovoliť len zazobanci a ktorý s punkom nemá takmer nič spoločné. Vážne je toto odpoveď na punkovú subkultúru a dianie v nej? V tom prípade je fakt lepšie sedieť s čučom (nemýliť s Čůčom, viď Hošek) na zastávke ako počúvať dilina z Pipes, ktorý tvrdí, že punk vychádza len z negatívnych pomerov, čím vlastne opomenul život legendy žánru Joea Strummera. Holky to možná neřekli, ale punk je opravdu jinde. Aspoňže ten Krkavec (Mr. Playback z SPS) držal zobák... ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

I já si myslím, že tento rádoby dokument o Punku je dost mimo mísu. Taky jsem chodil na punkové koncerty, mám ještě doma slušnou sbírku nahrávek, žeru Sex Pistols, nevadí mi Visací Zámek, nesnáším tenhle systém, rád bych se vychcal na dveře parlamentu, ale nebudu o sobě tvrdit, že jsem punker, jako ten mladý potetovaný ocas, co je vegetarián, nepije a čte si Rychle Šípy. Po jedné stránce jsem rád zavzpomínal na staré časy (díky těm záběrům z koncertů) bitky s holohlavci nebo „fuckování fízlů“, líbí se mi ona myšlenka životního stylu, kvůli které tohle všechno vzniklo, nicméně tento dokument je víceméně úplně o ničem. ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama