Kamera:
Stéphane FontaineHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
Omar Sy, Charlotte Gainsbourg, Tahar Rahim, Izïa Higelin, Issaka Sawadogo, Hélène Vincent, Christiane Millet, Jacqueline Jehanneuf, Liya Kebede (více)Obsahy(2)
Samba se do Francie přistěhoval před deseti lety ze Senegalu. Pracuje načerno v různých zaměstnáních a doufá, že brzy dostane povolení k trvalému pobytu. Jeho neradostná rutina se změní, když potká Alice – manažerku, která trpí syndromem vyhoření a dobrovolnickou prací se snaží dát svůj život zpátky dohromady. Brzy mezi nimi vznikne křehké pouto. Jejich vztah se však nesetkává s pochopením okolí: Sambův strýc synovce varuje, že jej žena opustí, jakmile bude psychicky zase v pořádku, a Aliciiny kolegyně jí zase vyčítají, že si od klienta neudržela profesionální odstup. (AČFK)
(více)Videa (4)
Recenze (137)
I když ve filmu nedochází k žádným velkým zvratům, nebo zápletkám, nemůžu dát méně než čtyři. Už kvůli sympatickým hlavním postavám a konci filmu, který mě dostatečně uspokojil. Trošku bych zkrátila stopáž, protože děje je tady přece jen minimum, přesto jsem se ale nenudila a vychutnávala si tenhle milý, smutný a zároveň i vtipný film. To jak umí francouzi spojit komedii s dramatem je dokonalé. A Omar Sy opět zabodoval. ()
Samba bol pre mňa výbornou filmovou voľbou. Nielen tu máme skvelé talenty Omara Sy a Charlotte Gainsbourg ale rovnako tu máme aj veľmi zaujímavý príbeh s veľmi dobrou tematikou. Osobne mám poslednej dobe pocit, že francúzi vedia ako robiť dobré filmy s príjemným humorom, uveriteľnými postavami a neotrepanými situáciami. Romanca medzi Sambou a Alice je skvelá a dobre sa sleduje, plus obaja sú zaujímavé postavy aj samé o sebe. Každý má svoje problémy a spôsoby, akými sa ich snaží riešiť. Jediný problém, ktorý z filmu plynie je fakt, že hoci to nie je absolútne priehľadné, ku koncu príde niekoľko scénok, ktoré očakávate a viete ako to celé nakoniec dopadne. Záver tým pádom trošku stráca. Vieme ako to dopadne, len scénky, ktorými sa tam dopracúvame sú naozaj zaujímavé a skvelé. Rád som tomu venoval svoj čas a možno sa k filmu niekedy aj vrátim. Ide o dobrý kinematografický kúsok. ()
I když se samozřejmě nejedná o tak přelomové dílo, jakými Nedotknutelní bezesporu byli, stále si ti dva frantíci udržují laťku velice vysoko a ze svých standardů neklesají. Opět jsem viděl silně lidský film, postavený především na neuvěřitelném charisma Omara Sy, doplněný znovu hudbou Ludovica Einaudiho, která už snad ani laskavější být nemůže. Zároveň trvám na faktu, že francouzština jako jeden z mála jazyků dokáže vdechnout filmu zcela zásadní, tolik potřebnou jiskru a ve filmovém diváku vyvolat silnou empatii.....................moje hodnocení = 8,5 z 10. ()
Ano, určitě u mě utrpěla očekávání, která jsem po Nedotknutelných logicky měl. Ale i bez nich by se mi to nelíbilo, protože to bylo hrozně o ničem. K tomu se mi nezdála ta očividná objednávka EU (viz verbal), která z toho čišela tak mocně, až mi vichr z obrazovky rozcuchal ofinu. Sračka, která mě navíc netrefila ani vnitřně. 30% ()
No, spíš bych to viděl na valčík... Takové to točení se po place bez cíle a jen s občasou otočkou. Hlavně nešlápnout nikomu na nohu! Postrádá to lehkost a upřímnost Nedotknutelných, i když se to Einaudi snažil zakrýt použitím stejných hudebních motivů. Neříkám, že některé taneční kroky nestojí za podívanou, ale bohužel utopené v balastu je může člověk "proklimbnout". Příště bude lepší, když se Nakache a Toledano místo nošení trik pro štěstí, budou věnovat scénaři a režii. Nic naplat, ani Omar ani Charlotte celý snímek neutáhnou, ač se hodně snaží... ()
Reklama