Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Carlo Di PalmaHrají:
Barbara Hershey, Carrie Fisher, Michael Caine, Mia Farrow, Dianne Wiest, Maureen O'Sullivan, Lloyd Nolan, Max von Sydow, Woody Allen, Lewis Black (více)Obsahy(1)
Milostná vzplanutí, zklamání i selhání v rodinném propletenci tří sester na newyorském Manhattanu.
V Haně a jejích sestrách se Allen znovu věnoval svým oblíbeným tématům, jako jsou svádění, nedostatek lásky, láska k městu, film jako balzám, či strach ze smrti – tady tématům, jimiž se zabýval třeba už i v Annie Hallové a Manhattanu. Od uvedení Annie Hallové tak dosáhl největšího okamžitého úspěchu – jak komerčního, tak v uměleckých kruzích. Sám Woody, který se při práci na svých projektech všem vnějším zásahům vyhýbá, nevycházel z údivu, když zjistil, že se tentokrát strefil do černého u kritiků i u diváků: „Když člověk udělá úspěšný film, začne se ptát sám sebe, v čem jsem se zmýlil? Musel jsem udělat něco, co je buď pohodlné, nebo potvrzuje předsudky střední vrstvy nebo je příliš povrchní či přehnaně citlivé.“
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (222)
Scénář: Woody Allen .. Jediné opravdové poznání dostupné člověku je, že život je nesmyslný (Tolstoj). Skvělá vztahovka. Hypochondr Allen, tajně zamilovaný Caine a tři sestry, které se jim motají životem. Propletenec oblíbených témat, zcela vážných, přesto vyzněním pozitivní. Opět bezkonkurenčně povedený, vyspělý scénář, kdy nemá cenu citovat nějaké střípky dialogů, protože je jich velká spousta a všechny jsou výstižné a zábavné. Sice ne po celou dobu stoprocentní požitek, přesto si Hana a její sestry vysoké hodnocení právem zaslouží. 90%. ()
Veľmi pozitívny film. Tí, čo sa nešťastne zamilovali sa s ľahkosťou odmilujú. Tí, čo podvádzali, podvádzať prestanú. Tí, čo im niečo večne bolo sa zrazu vyliečia. Tí, čo sa milovali, budú sa milovať ďalej. Tí, čo sa neznášali sa zrazu do seba zaľúbia. Výborné dialógy a fantastická hudba, ktorá ma chytila za srdce už pri úvodných titulkoch. A ani ten Bach neznel zle. Romantik Woody. ()
Woody při všech zatáčkách, odbočkách a kličkách, které ho občas popadnou ve snaze změnit svůj rukopis a mást tělem, někdy rezignuje a udělá film prostě tak, jak mu to jde nejlíp a s větami jako "a neni ta tvoje neplodnost z masturbace?", "prosím tě, nešahej mi na moje koníčky" a podle mě je to jen dobře, takového Woodyho mám nejraději. A když si k tomu přibere ještě Miu, Barbaru a Dianne - v tomhle filmu mojí no.1, tak si připadám jak ve vyšlapaných pohodlných bačkůrkách a jen vrním. ()
Romantické drama ze života tří naprosto odlišných sester, které nabízí pohled na každodenní problémy tohoto tria, a to celé je okořeněno značnou dávkou vtipu a ironie, což byla zejména parketa vynikajícího Woodyho Allena. Právě on a pak dále Dianne Wiest táhli celý film, co se hereckého obsazení týká. Scénář byl moc dobře napsaný, a ikdyž chvílemi zaváněl klišé, tak i přesto jsem se mnohokrát zasmál (ano, opět díky WA). Zkrátka hvězdně obsazený americký film, který není perfektní a bez chybičky, ale jako oddychovka na odpoledne je přímo ideální. ()
Nedá se tomu nic vytknout. Snad jen to, že zde nenajdete nic moc nového oproti Allenovým starším kouskům. Jeden kus newyorského neurotika, tentokrát hledajícího únik před vědomím neodvratnosti smrti. Tři kusy newyorských intelektuálek, které jako by zastupovali různé aspekty povahy postav Diane Keaton (modrá a obdivuhodná; krásná a nedostižná; praštěná a svérázná), dva kusy postarších intelektuálů, se kterými jsou předcházející ženštiny zaplétány do růnzných vztahů a samozřejmě Freud a psychoanalýza, Sokrates a chlapečci, Nietzche a jeho žvásty o věčném návratu a bratři Marxové, pro které stojí za to žít. Pokud nemáte nic proti "věčnému návratu" Allenových témat, je tohle film pro vás. 80% ()
Galerie (30)
Zajímavosti (24)
- Tehdejší partnerka Woodyho Allena, Mia Farrow (Hana), později vzpomínala, že "když si má matka přečetla scénář, byla tak zaražená a reagovala s takovým chladem, že jsem si troufla Woodymu říct, že vzal mnoho okolností a osobních témat z našich životů a očividně je zdeformoval až do karikatury (...) Uchopil vulgární materii našich životů a přetvořil ji na umění. Zároveň nás uctil a zostudil." (NIRO)
- Brooke Shields mohla ztvárnit April, před hereckou kariérou ale dala přednost studiu na Princetonské univerzitě. (Coldrex)
Reklama