Reklama

Reklama

Bajirao Mastani

(festivalový název)
  • Indie Bajirao Mastani (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Velkolepé historické drama volně inspirované reálnými událostmi nás zavádí do první poloviny 18. století, kdy většinu indického subkontinentu ovládá Maráthská říše vedená vojevůdcem Bajiraem. Toho nezaměstnává jen vojenský konflikt s muslimskou dynastií Mughalů, ale také milostný vztah s jeho druhou manželkou Mastani, která je pro svůj smíšený indo-perský původ trnem v oku Bajiraových nejbližších příbuzných. (Festival bollywoodského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (20)

Luksa 

všechny recenze uživatele

Tohle tak vidět na velkém plátně! Pro mě jakožto fanouška indické filmové produkce, opulentních historických palácových romancí a Bhansaliho vizuálu naprosto úžasný film. Bitev nebo akce si sice člověk moc neužije, zato vysokorozpočtové výpravy, krásných kostýmů a dekorací, i skvělých hereckých výkonů ale ano. Pro věčné romantiky ideální film. Jen bych prosil nějaký delší režisérský sestřih, bylo vidět že spoustu toho nechali ve střižně. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Ďalší z indických historických veľkofilmov, tentokrát z obdobia 18.storočia a konfliktu Marathi vs. Mughali. Aj keď prezentované viacmenej zo strany Marathov a očami presláveného peshwu menom Baji Rao I. Vzhľadom na vysoké hodnotenia a toľké chvály som mal od toho patričné očakávania, no napokon si myslím, že to bolo svojim spracovaním výrazne prepálené zbytočnou heorizáciou Bajiraa a jeho vojnového ťaženia. Strašne mi dokáže znechutiť historický filmy tá akčná predimenzovanosť, ktorá bola bohužiaľ prítomná aj tu. Samozrejme, výprava, kulisy, kostýmy a celkový vizuál boli nadmieru vydarené (až na tie bojové prepálené scény). A nedá mi to, neporovnať s iným historickým veľkofilmom Jodhaa Akbar, ktorý mal podobný motív (Láska medzi odlišnými kultúrami a náboženstvami), no svojou prezentáciou a spracovaním bol o dve triedy lepší ako toto. Je mi to ľúto, ale je to len za 3*. ()

Reklama

RajAthen 

všechny recenze uživatele

Velkofilm z Východu, který bych doporučil z exotického hlediska k shlédnutí, jakkoli není výjimečný. Pestré prostředí je doplněno zcela plochými charaktery a musí nám být neustále připomínáno, že jde o film o lásce. Ústřední myšlenka kolem nadpozemsky dokonalého vojevůdce, kterému pomalu humtuje duševní klid jeho vlastní rodina kvůli náboženským tradicím. Možná nejzajímavější byla snaha hlavního hrdiny si udržet fungujíc vztah se svou první ženou ... do chvíle, než se ke slovo přihlásí tradice Bollywoodu.:) Každopádně siláctví, jímž je prezentován hlavní hrdina již od začátku, je těžko srovnatelné se západními snímky a je svého druhu humorným osvěžením. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Presne pre taketo vypravne historicke velkofilym mam rad indicku kinematografiu - pribeh z 18. storocia, spomenuta je Mughalska Risa a prislusne boje, navyse pribeh je okoreneny aj velkou laskou. Sanjay leela Bhansali natocil tymto asi svoj najlepsi film, dialogy perfektne, nadherne kulisy ..... nuda tuna rozhodne nehrozi, vrele odporucam : 95 % ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Výpravný, vizuálně vymazlený indický, historický film, plný krásných tanců a zvukomalebných písní, jenž má sice perfektní rozjezd, ale velmi brzy se překlene do telenovelní, romantické a velkohubé taškařice, která sice neurazí, ale také nenadchne. Na mne to bylo moc dlouhé a roztahané. Manželka a milenka krasavice, chlapi stáli za houby. Za mne 45%. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (4)

  • Primární natáčení výpravného eposu s odhadovaným rozpočtem 18 mil. amerických dolarů započalo v druhé polovině roku 2014 a není žádným překvapení, že se z drtivé většiny odehrávalo ve slavných bombajských filmových studiích, Mumbai's Film City Studios, v nichž vznikly kolosální a velmi nákladné scény, čerpající z dochovaných historických reálií. Herečka Deepika Padukone byla nucena vyrovnat se s povinnostmi v dalších filmových snímcích, proto se její vybrané scény dotáčely ještě zkraje roku 2015. Natáčení bojových scén pro ni bylo zcela vyčerpávající; jen váha její válečnické výzbroje vážila celých dvacet kilogramů. K rozmanitosti exteriérů přispěla práva na natáčení v oblastech, jako jsou Madhya Pradesh, centrální stát přezdívaný srdce Indie, Rádžasthán, vůbec největší svazový stát rozlehlé Indie, Gudžarát, a také možnost natáčet ve městě Wai, ležícím ve svazové státě Maháráštra. Město samotné bylo totiž kdysi samotným domovem celé vládnoucí dynastie Peshwa. (Conspi)
  • Zpracování filmového projektu započalo už někdy kolem roku 2002, tzn. celých čtrnáct let před svým skutečným oficiálním vydáním. S hlavními rolemi byla spojována dokonce i taková jména, jako jsou Salman Khan či Aishwarya Rai. Jenže potom, co se dvojice po několikaletém vztahu v březnu roku 2002 oficiálně a za ne zcela příjemných okolností rozešla, nebylo to pro film jako takový úplně to pravé. Další variantou byla kombinace Salmana Khana a herečky Rani Mukerji. Ale ani to nebylo možné realizovat, neboť se oba herci v dané době upsali jiným filmovým projektům. A možná i díky těmto faktům se celá filmová produkce pozastavila, aby se režisér snímku, Sanjay Leela Bhansali, začal věnovat natáčení snímku Black (2005). V dalších letech byla s filmem spojována jména jako jsou například Shahrukh Khan, Ajay Devgn, Hrithik Roshan, Ranveer Singh, Deepika Padukone nebo Katrina Kaif. O tom, kdo bude ve filmu v hlavních rolích účinkovat se rozhodlo až v roce 2014, kdy byla s oficiální platností potvrzena dvojce Ranveer Singh a Deepika Padukone. Dvojice se na režisérova naléhání podrobila velmi náročným přípravám. To zahrnovalo nejenom výuku prastarého jihoindického bojového umění Kalaripayattu, ale také původního tanečního stylu Kathak, který si musela osvojit především překrásná Deepika. Její taneční choreografii měl na starosti respektovaný indický taneční choreograf Pandit Birju Maharaj. Ranveer zase podstoupil náročné lekce jízdy na koni, lekce šermu, byl nucen se naučit archaický jazyk původních obyvatel, nazývaný Marathi, a k tomu všemu si ještě musel oholit vlasy a v posilovně nabrat několik kilogramů svalové hmoty. Patnáctidenní jazykový kurz nicméně podstoupila i herečka Priyanka Chopra, ztvárňující zde první manželku hlavního protagonisty, Kashibai. (Conspi)
  • Relativně kontroverzní snímek, čerpající inspiraci nejenom z historicky doložitelných reálií, ale také z knižní fiktivní historické novely Rauu, jejímž autorem je knižní novelista Nagnath S. Inamdar, se během své premiéry dočkal hned několika nařknutí, která měla za důsledek, že jej nevidělo tolik lidí, kolik ve skutečnosti mohlo. Jen v Puné, v jednom z největších indických měst, bylo jeho promítání ostře kritizováno ze strany současných potomků dynastie Peshwa a Chhatrasal. Jejich argumenty se již tradičně opíraly o tvůrčí neschopnost prezentovat jejich vlastní předky ve světle, v jakém je skutečná a pravdivá historie zná. Oba rody projevily nesouhlas s tím, jak byli jejich předci ve snímku ztvárněni. Vše zašlo až tak daleko, že proti zákazu promítání snímku poslali oficiální stížnost bombajskému Nejvyššímu soudu, který ale jejich stížnost jednohlasně zamítl. Další kontroverze se v sociálních médiích objevila jen krátce poté. Tentokrát bylo snímku vytýkáno, že obě hlavní ženské postavy, Kashibai (Priyanka Chopra) a Mastan (Deepika Padukone), neměly v minulosti nikdy možnost, vystoupit na veřejnosti tak spoře oděné, jak tomu bylo ve snímku, a aby ještě tančily způsobem, jakým tančili. Vždyť jen podle historických análů trpěla Kashibal specifickým druhem artritidy, která by ji podobné lascivní kreace jednoduše neumožnila. (Conspi)

Reklama

Reklama