Reklama

Reklama

Bajirao Mastani

(festivalový název)
  • Indie Bajirao Mastani (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Velkolepé historické drama volně inspirované reálnými událostmi nás zavádí do první poloviny 18. století, kdy většinu indického subkontinentu ovládá Maráthská říše vedená vojevůdcem Bajiraem. Toho nezaměstnává jen vojenský konflikt s muslimskou dynastií Mughalů, ale také milostný vztah s jeho druhou manželkou Mastani, která je pro svůj smíšený indo-perský původ trnem v oku Bajiraových nejbližších příbuzných. (Festival bollywoodského filmu)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (20)

Narciska 

všechny recenze uživatele

Miluji film Jodhaa Akbar a možná proto mi přišlo, že se mu tenhle film snaží vyrovnat. I bez ohledu na to, co může být mým předsudečným vnímáním, lze říci, že film měl krásné reálie. Pod krásné kostýmy, myslím tím do duší hlavních hrdinů a podstaty jejich vztahu se mi nahlédnout nepodařilo a povaha jejich lásky zůstala skryta za závojem. Jako by chybělo niterné přesvědčení, jakoby režie nedala prostor proto, aby se citově vyjádřili. Pardón, ale neustálá slza v oku pro umocnění efektu a krásy bollywoodských hvězd je pro mě málo a celkem laciné. Film byl krásný, ale plochý, mé srdce si nezískali, bohužel, zaujala však Priyanka Chopra. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Presne pre taketo vypravne historicke velkofilym mam rad indicku kinematografiu - pribeh z 18. storocia, spomenuta je Mughalska Risa a prislusne boje, navyse pribeh je okoreneny aj velkou laskou. Sanjay leela Bhansali natocil tymto asi svoj najlepsi film, dialogy perfektne, nadherne kulisy ..... nuda tuna rozhodne nehrozi, vrele odporucam : 95 % ()

Reklama

RajAthen 

všechny recenze uživatele

Velkofilm z Východu, který bych doporučil z exotického hlediska k shlédnutí, jakkoli není výjimečný. Pestré prostředí je doplněno zcela plochými charaktery a musí nám být neustále připomínáno, že jde o film o lásce. Ústřední myšlenka kolem nadpozemsky dokonalého vojevůdce, kterému pomalu humtuje duševní klid jeho vlastní rodina kvůli náboženským tradicím. Možná nejzajímavější byla snaha hlavního hrdiny si udržet fungujíc vztah se svou první ženou ... do chvíle, než se ke slovo přihlásí tradice Bollywoodu.:) Každopádně siláctví, jímž je prezentován hlavní hrdina již od začátku, je těžko srovnatelné se západními snímky a je svého druhu humorným osvěžením. ()

Luksa 

všechny recenze uživatele

Tohle tak vidět na velkém plátně! Pro mě jakožto fanouška indické filmové produkce, opulentních historických palácových romancí a Bhansaliho vizuálu naprosto úžasný film. Bitev nebo akce si sice člověk moc neužije, zato vysokorozpočtové výpravy, krásných kostýmů a dekorací, i skvělých hereckých výkonů ale ano. Pro věčné romantiky ideální film. Jen bych prosil nějaký delší režisérský sestřih, bylo vidět že spoustu toho nechali ve střižně. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet INR 1.250miliónov ($20miliónov)Tržby USA $6,557,047Tržby Celosvetovo $54,000,000▐ Veľko výpravný Indický historický film, ktorý začne na úvod s veľkou bitkou a potom sa nám to dejovo premení do silnej ale smutnej romantickej drámy. Kde máme dve ženy manželky, ktoré chcú plnú oddanosť a priazeň svojho panovníka ale hlavne bojovníka Peshwa. Klin medzi ne vráža ale matka panovníka a snaží sa zbaviť tej mladšej a ctižiadostivej z nich princeznej Mastani (Deepika Padukone). Príbeh plný intríg, zákerných konaní ale i romantiky je doslova vizuálna bašta, kde príde aj na dejové zvraty a až nečakaný záver. Okrem úžasného vizuálu a dynamickej tanečnej choreografie ( v tomto prípade neskutočne oku lahodia Deepika Padukone a Priyanka Chopra pri skladbe Pinga) tu máme aj veľmi krásne exteriéry, ktoré vyrážajú dych. Triková stránka je tiež na dosť dobrej úrovni na ten mini rozpočet. /90%/ ()

Galerie (105)

Zajímavosti (4)

  • Ve scéně s písní „Deewani Mastani“, tančí s Deepikou Padukone 16 dívek. Deepika také během tance udělá celkem 50 otoček. (mafer12)
  • Primární natáčení výpravného eposu s odhadovaným rozpočtem 18 mil. amerických dolarů započalo v druhé polovině roku 2014 a není žádným překvapení, že se z drtivé většiny odehrávalo ve slavných bombajských filmových studiích, Mumbai's Film City Studios, v nichž vznikly kolosální a velmi nákladné scény, čerpající z dochovaných historických reálií. Herečka Deepika Padukone byla nucena vyrovnat se s povinnostmi v dalších filmových snímcích, proto se její vybrané scény dotáčely ještě zkraje roku 2015. Natáčení bojových scén pro ni bylo zcela vyčerpávající; jen váha její válečnické výzbroje vážila celých dvacet kilogramů. K rozmanitosti exteriérů přispěla práva na natáčení v oblastech, jako jsou Madhya Pradesh, centrální stát přezdívaný srdce Indie, Rádžasthán, vůbec největší svazový stát rozlehlé Indie, Gudžarát, a také možnost natáčet ve městě Wai, ležícím ve svazové státě Maháráštra. Město samotné bylo totiž kdysi samotným domovem celé vládnoucí dynastie Peshwa. (Conspi)
  • Relativně kontroverzní snímek, čerpající inspiraci nejenom z historicky doložitelných reálií, ale také z knižní fiktivní historické novely Rauu, jejímž autorem je knižní novelista Nagnath S. Inamdar, se během své premiéry dočkal hned několika nařknutí, která měla za důsledek, že jej nevidělo tolik lidí, kolik ve skutečnosti mohlo. Jen v Puné, v jednom z největších indických měst, bylo jeho promítání ostře kritizováno ze strany současných potomků dynastie Peshwa a Chhatrasal. Jejich argumenty se již tradičně opíraly o tvůrčí neschopnost prezentovat jejich vlastní předky ve světle, v jakém je skutečná a pravdivá historie zná. Oba rody projevily nesouhlas s tím, jak byli jejich předci ve snímku ztvárněni. Vše zašlo až tak daleko, že proti zákazu promítání snímku poslali oficiální stížnost bombajskému Nejvyššímu soudu, který ale jejich stížnost jednohlasně zamítl. Další kontroverze se v sociálních médiích objevila jen krátce poté. Tentokrát bylo snímku vytýkáno, že obě hlavní ženské postavy, Kashibai (Priyanka Chopra) a Mastan (Deepika Padukone), neměly v minulosti nikdy možnost, vystoupit na veřejnosti tak spoře oděné, jak tomu bylo ve snímku, a aby ještě tančily způsobem, jakým tančili. Vždyť jen podle historických análů trpěla Kashibal specifickým druhem artritidy, která by ji podobné lascivní kreace jednoduše neumožnila. (Conspi)

Reklama

Reklama