Reklama

Reklama

Príbeh škandálu, ktorý vypukol, keď sa televízia CBS rozhodla dva mesiace pred americkými prezidentskými voľbami v roku 2004 odvysielať materiály, ktoré mali dokazovať, ako sa George W. Bush vďaka otcovým politickým kontaktom vyhol vojne vo Vietname. Následky pre všetkých zúčastnených na seba nenechali dlho čakať... (STV)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (82)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Systém je zmanipulovaný. Vždy byl. To víš." Nemám příliš v lásce americký prezidenty ani jejich loutkovodiče. Vlastně si vážím jen jednoho a G. W. Bush se svým obtížně měřitelným IQ to rozhodně není. Proto jsem ochoten věřit tomu, že se mu nechtělo bojovat o demokracii ve Vietnamu a na rok dezertoval z armády. Kdyby to šlo, tak bych to taky udělal, ale rozhodně bych se pak neoháněl svou statečností. Na druhou stranu o investigativních novinářích taky nemám nejlepší mínění. Pro senzaci jsou ochotni ničit životy lidem, kteří se ničeho nedopustili. Tady navíc vstupuje do hry další má oblíbená verbež - elitní právníci. Takže abych to shrnul, tak fandit jsem neměl komu, ale dost to vypovídalo o svobodě slova a hodně mě to bavilo. Vždyť přece není důležitý, co se stalo, ale jakej font písma byl použitej. To dá rozum. FEA ()

classic 

všechny recenze uživatele

Veľká plochá nuda s oscarovými Blanchett s Redfordom, „vyhorenými Grace s Quaidom” , či, trebárs, s majstrom - vedľajších úloh - Bruce Greenwood, debutant na poli - hraného celovečerného filmu, James Vanderbilt, mimochodom, scenáre mu idú oveľa lepšie, ako réžia, ktorá absolútne ničím nevynikala, a tak si ho zapamätám, ako toho, čo napísal - ZODIAC ! Nič viac, nič menej ! Nechápem niektorých profesionálnych scenáristov, i oscarových, ktorí si myslia, že teraz majú, ďalšie dvere otvorené smerom k profesionálnej réžii s pár áčkovými hercami, u mnohých, sa jedná, o chabé pokusy, česť - výnimkam. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Z loňské trojice meeting-room-true-events-drama, do kterého zapadaly oskarový Spotlight a vystřelený Big Short prosvištěl Truth americkými kiny s nejmenšími ohlasy a bez nominací, což je trochu nefér, protože ostatní dva nominované filmy ve trojici výborně doplňuje. Zatímco párty jízda americkou úvěrovou krizí pojímala téma jako amorální trip, Spotlight oslovuje mainstream publikum tématem oldskůl novinařiny i "bezpečné kontroverze" pedofilních kněží, Truth odvádí nejlepší práci v tom zobrazit co nejdetailněji fakt, že pokud chci světu odhalovat pravdu, je třeba se zabývat každým byť sebenebetyčným detailem. Srandovně tak mohou působit velké emoce a velkolepá hudba, které podkreslují fakt, že ve filmu "akorát" postavy zjišťují, zdali byl možné v '78 napsat za číslem th, čímž se v zásadě věnují primárně věcem, které se v ostatních adaptacích přeskakují montážemi. Společně s depresivním vyústěním boří trochu iluzi střelených novinářských dinosaurech, kterým máme být vděčni za to, jak za nás hlídají demokracii, tím, že vlastně sledujeme žurnalisty, kteří to zkrátka posrali, nehledě na to, jak blyštivé jejich motivace byly. I přes to k nim však cítíme sympatie, protože nehodnotíme jejich výsledky, ale jejich práci a zanícenost, o které se domníváme, že již je současné novinařině cizí. Plus samozřejmě anti-bushovství, ale tam se nejedná o otázku názoru, ale dobrého vychování. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Film o poctivé novinařině, čelící politickému nátlaku a změnám mediálního průmyslu. Truth má všechno, co chybí loňské novinářské oscarovce Spotlightu - dobré herce, napětí, spád, výraznou hudbu a sympatizování s postavami. Přestože téma zdánlivě může zaujmout jen diváky sledující dění v americké politice v éře Bushe juniora, film snadno zprostředkuje celou kauzu i nezasvěceným divákům. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Rešpektujem názor väčšiny, no nemôžem si pomôcť. U mňa sa tento film stal synonymom nudy a nezáživných politických táranín. Uź chýbalo len aby tu hral Clúnyj a pohroma mohla byť dokonaná. Len hrozná, mne nič nehovoriaca hŕba politických žvatlanín, v ktorých som sa občas strácal - ten povedal hento, ten zas hento, ten urobil to, henten napísal hento.... a tak stále dokola. Ako keby sme už dávno nevedeli, že pred zákonom sme si nie všetci rovní, niektorí sú rovnejší, hlavne ak ide o toho najrovnejšieho. To ma malo akože šokovať? Jediné čo ma šokovalo bola kardinálna hlúposť pani Mary Mapes, tá bola vskutku trestuhodná. Prečo si to lepšie nenačasovala? Vyjsť s tým pár týždňov pred voľbami bola teda riadna konina, bolo jasné, že s ňou moc zametie, čo čakala? Pulitzerovu cenu? V tomto a tiež v inom vidím rozdiel napr. s takým Spotlightom (2015), ktorý narozdiel od tejto nudy ponúkol aj slušnú dramatizáciu deja, záživnejšie udalosti okolo postáv, rozumnejšie konanie postáv zbavené hlúpej naivity a určite aj lepšie herecké výkony. Dve hviezdy z úcty k R. Redfordovi a C. Blanchett, ale aj tak je to taký drôt do oka. 30/100 ()

Galerie (27)

Zajímavosti (8)

  • Jeden herec (alebo herečka) môže byť v jednom roku nominovaný na Oscara za najlepší herecký výkon len raz. Cate Blanchett si v roku 2016 vybrala nomináciu za film Carol (2015), aj keď výkon v tomto filme bol tiež jednou z možností. (Astonko)
  • Mary Mapes spočiatku nemala záujem o to, aby bol jej príbeh sfilmovaný. James Vanderbilt, jeho manželka a delegácia jeho producentov ju museli navštíviť v jej dome v Texase, aby ju presvedčili o opaku. (Arsenal83)
  • Film se točil v Austrálii na žádost herečky Cate Blanchett (Mary Mapes), aby mohla být při natáčení nablízku své rodině. Natáčelo se po dobu 8 týdnů. (Dio_Padre)

Reklama

Reklama