Režie:
Lars von TrierScénář:
Lars von TrierKamera:
Manuel Alberto ClaroHudba:
Víctor ReyesHrají:
Matt Dillon, Bruno Ganz, Uma Thurman, Siobhan Fallon Hogan, Sofie Gråbøl, Riley Keough, Jeremy Davies, Jack McKenzie, Mathias Hjelm, Ed Speleers (více)Obsahy(2)
Pro sériového vraha Jacka je každé zabití uměleckým dílem. Své temné mistrovství se snaží během let vybrousit k dokonalosti. I přes jeho vysokou inteligenci se policie pomalu přibližuje, zatímco Jack víc a víc riskuje na cestě k dokonalé vraždě. Ponurý, chytrý i groteskně humorný snímek nás zavádí do USA 70. let. Kontroverzní génius Lars von Trier jej poprvé představil na festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Diskuze
Ten překlad ježiš :DDD něco by se nemělo překládat lol :DD
aaa další úvaha kterou Psychor opět nedomyslel, jelikož je to blboun obecný.
Tvá úvaha je sice smysluplná, má ale jeden háček. Já sám znám spoustu mainstreamových diváků, kteří nemají omezenou intelektuální kapacitu, ba naopak, intelektem vynikají. A znám spoustu filmových fajšmekrů, kteří si třeba s láskou pustí filmy od Triera a tyto filmy je těší, přestože se intelektuálně pohybují někde okolo průměru, možná i slabšího. Tedy mainstreamový divák není totéž jako člověk mající omezenou int. kapacitu. A filmový fajnšmekr není totéž jako člověk nemající omezenou int. kapacitu.
Tento fenomén jsem již komplexně analyzoval v jiné diskuzi. Aby snímek dokázal upoutat pozornost plebsu, musí se alespoň v jedné rovině snížit na jeho úroveň. Jakožto zdejší hororový expert bych v této souvislosti poukázal třeba na Shining, kde se Kubrick vyzbrojil hororovým štítem, z pod kterého mohl nerušeně odvyprávět příběh o jedné velké historické lži. Podobně třeba Matrix, jenž samostatně obstojí jako nápadité akční sci-fi s působivými triky, zatímco do jeho plné hloubky proniknou pouze duchovně vyspělí diváci. Tyto filmy tedy dokážou oslovit jak popkornové masy, tak velmi náročného diváka. Snímky typu Mother! či Prometheus (možná i House That Jack Built - odborně posoudím po projekci) však od prvopočátku cílí pouze na filmové fajnšmekry, takže jim mainstreamový divák vzhledem ke své značně omezené intelektuální kapacitě nebude s to porozumět, což se negativně promítne do výsledného hodnocení.
na příspěvěk reagoval Krokov
Dík, myslím, že tu naozaj nejde o to hrať sa tu na nejakých intelektuálov a podobne. Jednoducho štýl Triera príjme málokto, ale to je v poriadku. Príliš však neakceptujem, ak niekto jeho tvorbu ani poriadne nepozná, zato sa horlivo zapája do diskusií k jeho filmom a hejtuje jedna radosť. Možno by bolo vhodnejšie energiu investovať do niečoho iného.
na příspěvěk reagoval PKD
Ja som už dávno zistila, že veľa ľudí chodí do kina len tak, na vyplnenie času. Bez nejakých bližších informácií k filmu, čo je pre mňa absolútne nepochopiteľné, ale proste to tak je. Takto to bolo v kine aj na Mother!, kedy si skupinka 15 ročných teenegerov s popcornom v ruke asi pomýlila sálu a od začiatku filmu len nechápavo krútila hlavou. A potom to dopadne tak, že sú nesprávni ľudia na nesprávnom filme a všade o ňom šíria, že ide o totálnu hovadinu, bez akéhokoľvek zmyslu. Tieto filmy rozhodne nie sú pre každého, ale to automaticky neznamená, že nemajú hlbší zmysel. A pokiaľ to nie je niekoho šálka kávy, tak nech proste zájde na iný film a problém je vyriešený.
na příspěvěk reagoval PKD
Aha, takže potom by se filmy neměli točit skoro o ničem. Protože většina věcí o čem se filmy točí někoho zabila. 2. světová, mafiáni, vojáci atd. Tvoje logika je totálně v háji.
Když nějaký psychopat znásilní a zabije dítě a o pár roků později vynalezne stoprocentní lék na rakovinu, budeš tleskat?
Aaaaaahh... konecne nejake poriadne masicko ooo pardon umenie pre filmovych fajnsmekrov eldina a spol. A je a jee a je to dobreeee a jeee to umenie a vy sa tomu nerozumiete, to nie je pre kazdeho (rozumej ovce) a vy ste hluuupy a.... A kde ma toto koniec? Ked tebe nejaky psychopat znasilni a zabije dieta a o par rokov natocim suuuuper artfilmecek budes tiez tlieskat???
na příspěvěk reagoval Krokov
čítam si nejaké titulky z novín a žasnem, že ľudia sú pobúrení a odídu z kina...predpokladám, že ak ide niekto na film od Triera-mal by vedieť, že limonáda ho nečaká (ani pokľudné chrúmanie pukancov)..
to akoby niekto žasol nad tým, že u Tarantina je plno krvi!
teším sa film, milujem jeho vízie a politicky nekorektné filmy (jeho kamera je väčšinou ako maľba-Trier veruže patrí do kina).
na příspěvěk reagoval PKD
Pro mě by byl artovým umělcem, kdyby bez zbytečných explicitních scén na kameře dokázal navodit silné emoce a přinesl dostatečně hluboký obsah. Což Trierovi už nějakou dobu nejde. Až budu chtít vidět vagón naturalismu a ryzí "gore", zajdu radši na den otevřených střev do naší okresní nemocnice, aspoň se něco dozvim...
Hodnocení klasika. Pochybuju, že si tímhle Trier mastí ego a myslí si něco o vlastní genialitě, jako to třeba očividně dělá Aronofsky. On si prostě nekoprytě dělá z lidí prdel a mně je strašně sympatické, co vše je schopný z herců vytáhnout. Těším se.
Ham.and.eggs: Sorry, ale jste hodně hodně mimo. Ten komentář beru u klasickejch horrorů, který se točej za jediným účelem, aby stříkala krev a tkáně. Trier je ale jeden z nejuznávanějších artových režisérů současnosti a filmy, které má za sebou něco říkají. Brutalita v Antikristovi něco vyjadřovala, možná byla přehnaná, ale měla svůj význam. Třeba je jeho novej film nudnej krvák o ničem, je to možný, ale zatracovat jej předem může jen hlupák, kterej nechápe, jakej dopad měly filmy jako Prolomit vlny, Dogville, Tanec v temnotách, Království a Antikrist na současnou artovou kinematografii.
na příspěvěk reagoval Ham.and.eggs
Uživatel Fifer smazal svůj příspěvek.
Asi tak. On je nechutně provokativní i tak a co teprve ve filmu,jenž je poudačkou o velmi inteligentním sériovém vrahovi? Se divím,že tento námět Trier nedal do placu už dřív. To je něco pro něj.:)
Uživatel Jigvell smazal svůj příspěvek.
Proč mi to přijde jako komedie??
na příspěvěk reagoval Abes
spíš třetí nymfonka..........z pohledu chlapa
No,hl.že tam už není ta zrůda Ch.Gainsbourg a S.Skarsgard s odhaleným pérem. Teď jsem četl,že několik lidí během prem.odešlo ze sálu. A to jako někho překvapuje u filmu,který Šílenec no.1 popsal jako-oslavu,že život je zlo a bezduchý?:))) Mě tam hl.hodně láká Bruno Ganz. Toho bych tedy v Trierovi nečekal. Ale to ani Dillona,či (již po2.) Turmanovou,kterou by nepoznala po té změně ani vlastní matka. Proč Umo,proč?
návrat Dillona v plné formě ????