Režie:
Jay RoachScénář:
John McNamaraKamera:
Jim DenaultHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Bryan Cranston, Diane Lane, Helen Mirren, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Louis C.K., David James Elliott, Elle Fanning, John Goodman, Michael Stuhlbarg (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V roce 1947 byl Dalton Trumbo (Bryan Cranston) špičkovým hollywoodským scénáristou, dokud se společně s dalšími umělci neocitl ve vězení a na černé listině kvůli svým politickým přesvědčením. Snímek (v režii Jaye Roache) vypráví o tom, jak Daltonovi jeho umění slova a smysl pro humor vynesly dva Oscary, a poukazuje na absurditu a nespravedlnost černé listiny, na níž se ocitli všichni od bulvární sloupkařky Heddy Hopperové (Helen Mirrenová) až po Johna Waynea, Kirka Douglase a Otto Premingera. (HBO Europe)
(více)Videa (7)
Recenze (218)
Jedno z těch nezáživných dramat s příběhem, který sice je silný, ale mě jako diváka prostě nevydrží 2 hodiny bavit. Přirovnal bych to třeba k filmu o princezně Dianě, ale tenhle snímek naštěstí nebyl tak prázdný. Cranston podává úžasný výkon a dost strhává pozornost na sebe, přestože mu ostatní (hlavně dámy) zdatně sekundují. Ale scénář mi přijde poměrně nudný a jak už převedl třeba Burton s Edem Woodem dá se film o filmařovi natočit mnohem lépe. Za mne bohužel průměr. ()
Príbeh Daltona Trumba je rozhodne hodný sfilmovania, je zaujímavé sledovať ako dokázala (dokáže?) Amerika postihovať niekoho iba preto lebo je sympatizant určitého režimu, aj keď sa nijako radikálne neprejavuje. A ako to dokáže ovplyvniť aj jeho prácu, v ktorej žiaden zo svojich názorov neprezentuje. O to pôsobivejšie, že sa také niečo deje vo filmovom biznise. Bryan Cranston tu predvádza excelentný výkon a rola Trumba mu je ako ušitá na mieru, od prvej sekundy mu je možné uveriť, že pred obrazovkou stojí skutočný Trumbo a nie iba herec. Dokonale vystihol jeho tvrdohlavosť, sebavedomie, ale aj občasné hysterické výstupy. Je to práve Cranston kto celý film tiahne dopredu, pretože samotný scenár je až priveľmi obyčajný, nevzrušivý a chýba mu potrebná dramatickosť. V podstate som mal pocit, že tomu Trumbovi sa ani nič výrazne nestalo. Scenár totiž takou rýchlosťou skáče z udalosti do udalosti a rýchlo sa posúva dlhými časovými obdobiami, že kým si divák uvedomí aký dopad mala jedna udalosť (strata strechy nad hlavou, uväznenie), tak už je po nej a rieši sa úplne iná situácia, často aj o pár mesiacov neskôr. Ako životopisný film tak Trumbo nemá potrebnú dramatickosť, nedokáže celú tú kauzu prenasledovania komunistov v USA a blacklistovanie tých nepohodlných dostatočne vyobraziť, tie dve hodiny sa zdajú zbytočne dlhé a v druhej polovici už smerujúce odnikiaľ nikam. CELKOVO: 3* (6/10) ()
Povedený snímek z prostředí filmové branže. Upřímný, bez většího hurá je příběh Daltona Trumba natolik poutavý sám o sobě, že nepotřeboval nezbytně větší dramatizaci, než bylo nutné. Pamětihodných scén zde proto moc nenajdete. Přesto však budete vždy zvědaví, co se dalšího slavnému scenáristovi v jeho životě nepřihodí. Cranston je skvělý Trumbo. Zdůrazňuji "je", protože jeho vystupování skutečně věříte. Ve finále mu to sice na nějaká ocenění stačit pravděpodobně nebude - stejně jako film působí oproti konkurenci totiž až příliš „všedně“, ale své příznivce si zaručeně najde . ()
║Rozpočet $15miliónov║Tržby USA $7,857,741║Tržby Celosvetovo $12,173,423▐ Zaujímavá etapa z Hollywoodu, keď sa išlo po krku komunistom. Niekdajší ospevovaný scenáristi dostávajú útrum, je pozoruhodné ako sa s tým vysporiadajú. Určite strhujúce udalosti, herecky zvládnuté, hlavne Cranston fajn, dramatizácia v norme, je to podané skôr v takom ľahšom podtóne, čo je pod taktovkou skôr komediálneho režiséra Jay Roacha očakávané, zvládol to. /70%/ ()
Aj Amerika prešla svojim politickým peklom, keď pod hrozbou komunizmu nesmeli mnohí ľudia tvoriť a pracovať... Dalton Trumbo bol významným scenáristom, ktorí je podpísaný pod skvelé snímky a tento film rozpráva o jeho životnej púti v povojnovom Hollywoode. Bryan Cranston potvrdil svoje herecké umenie a úlohy sa zhostil dokonale. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (10)
- Na předávání Oscarů roku 1954 používá moderátor větu" "And the Oscar goes to..." ("A Oscara získává..."), ta se však používá až od 90. let. Do té doby se říkalo obyčejné: "And the winner is..." ("A vítězem se stává..."). (hansel97)
- John Goodman si zahral tvorcu béčkových filmov už v snímke Matinee (1993). (ČSFD)
- Ve filmu jsou novináři velmi často vidět s mikrofony, které se začaly používat v 70. letech. Film se však odehrává na konci 40. let. (hansel97)
Reklama