Reklama

Reklama

Zkáza krásou

  • Slovensko Zkáza krásou (více)
Trailer

Obsahy(1)

Lída Baarová. Herečka, pro kterou byla její krása největším darem i prokletím zároveň. Mladá a atraktivní dívka se rychle stala největší československou filmovou hvězdou a dokázala si podmanit i nejobávanější muže své doby. Vztah s ministrem říšské propagandy Josephem Goebbelsem z ní však obratem učinil národního nepřítele a symbol kolaborantství. Dokumentaristka Helena Třeštíková se s Baarovou setkala v jejím zahraničním exilu. Na sklonku hereččina života natočila otevřenou zpověď kdysi milované a následně zatracované hvězdy na pozadí unikátních materiálů z několika evropských filmových archivů i ukázek slavných rolí Lídy Baarové. Příběh sebedestruktivní lovestory s proporcemi antické tragédie je fatálně spjat s evropskými dějinami a ukazuje mimořádně upřímný portrét ženy, jíž na vrcholu kariéry ležel svět u nohou. O to monumentálnější byl pak její pád do zapomnění a samoty. (Aerofilms)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (171)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Z celého Třeštíkové a Hejnova dokumentu o Baarové je paradoxně nejzajímavější to, co přímo o Baarové není... Málo známé záběry ze zákulisí filmového průmyslu 30. let, kamerové zkoušky, ukázky z málo známých italských filmů, dobové týdeníky, projevy... Jakmile mluví LB nebo je řeč o LB, Třeštíková lacině zvýrazňuje pouze bulvární složku jejího životního příběhu, který je navíc vyprávěn nekonzistentně, neúplně, povrchně až zkreslujícím způsobem. Pro mě osobně je její slavné milenectví s dr. Goebbelsem nezajímavé a to, co v (nejen) jeho kontextu je skutečně důležité a významné, Třeštíková ve filmu nijak nezmíní. Tedy jestli/jak byla využívána německou propagandou, jak ji vnímali filmoví diváci, jaké měly její filmy kritické ohlasy, jaká byla její společenská role, pracovní vztahy s jinými tvůrci, vliv rodinné anamnézy (častých duševních poruch v rodině) na její kariéru...atd. atd. Dobová atmosféra je naznačena díky archivním záběrům relativně dobře, ale role Baarové v jejím kontextu je prakticky zamlžena. Skoro se až chce říct, že tento film o LB je zoufale zbytečný, protože značnou část materiálu už Třeštíková publikovala před dvaceti lety a nic nového už nepřináší. Problém samozřejmě je, že LB si svůj příběh vypráví sama, přičemž celou dobu vlastně jen sledujeme starou nešťastnou ženu se silnou poruchou osobnosti a problémy s alkoholem (což Třeštíková strašně lacině zdůrazňuje dlouhým záběrem na to, jak Baarova pije becherovku přímo z lahve nebo si zapaluje cigaretu na špatném konci). Baarová v kouřovém dýmu pouze zvýrazňuje svůj talent a krásu, vypráví nedůležité historky svých mileneckých eskapád, případně odpovídá na režisérčiny banální dotazy. To je ale trochu málo, ne? ()

Gaaron 

všechny recenze uživatele

O Baarové se v tomhle dokumentu člověk dozví maximálně to, přes jak tlusté a neprůhledné sklo svůj život (zřejmě nejen ve stáří, ale snad především v oněch "nešťastných letech") vnímala. Přesto jako celek, jako vyprávění o pohnutých dobách nahlížených skrze pohnutý život jedné ženy, funguje film výborně a má nepopiratelnou sílu. ()

Reklama

consuela1 

všechny recenze uživatele

Zkáza krásou nepřináší nic nového. Jedná se o kompilát starého dokumentu Sladké hořkosti L.B., čtení hereččiných memoárů a záběrů, které bylo možno dávno vidět v pořadech typu Hledání ztraceného času. Vznik tohoto dílka si tak vysvětluji pouze touhou svézt se na vlně zájmu o Lídu Baarovou v době vzniku filmu F. Renče. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že by Lída potřebovala konfrontaci. Z jejího vyprávění je jasné, že minimálně byla blbá jak tágo. Krásou se nevyznačovala a život v luxusu pro ní byl vším. A když o všechno přišla, tak to byla tragédie světových rozměrů. Svým rodičům zničila život, ale jediné, na co si stěžuje, je její krátký život v chudobě. 80% ()

anli 

všechny recenze uživatele

Helena Třeštíková je ,myslím ,bezesporu jedna z našich nejlepších dokumentaristek.Pro dokument žije a dokumenty prostě umí ,stejně tak ,jako vybírat si zajímavá témata a lidi pro dokument vhodné.To Lída Baarová určitě je ,stejně tak jako celý její život.Nebudu tu rozebírat a mluvit o jedné životní tragédii ,toho bylo napovídáno dost a myslím ,že většina chápe onu těžkou dobu a situaci v níž se život Lídy Baarovíé odehrával.Zajímá mě a vždycky bude onen filmařský pohled a zručné ruce režisárky ,které kouzlí a vypravují k nám divákům.Vcelku se mi film líbil ,ale byl jsem přece jen trochu zklamaný.zejména tím ,že režisérka si příliš často pomáhá dobovými materiály a tak spíše než o jedné herečce ,je film o době v které žila.A také nepřestnostmi ,kterých se film dopouští (Wanka ,Kopecký ,Lamač ,Slavínský atd.).To by se dokumentu stávat nemělo.Stejně tak výpověď samotné Baarové je útržkovitý a roztěkaný a neucelený.něčemu se věnuje příliš ,něčemu vůbec a tady měla nastoupit režisérka a věci a myšlenky utřídit a ucelit ,což se bohužel nestalo.Jinak je dokumet vcelku příjemně natočen a jistě se stane výpovědí té doby ,vhodné pro výuku do škol ,či připomenutí jedboho životního osudu na pozadí největších politicklých změn v Evropě v průběhu dvacátého století.Dávám 60% bez bázně a hany a jdu se mrknout na film Filipa Renče ,abych mohl srovnávat a zjistit ,jestli se v u nás kostýmním velkofilmům daří. ()

Galerie (14)

Související novinky

Je tu pátý ročník My Street Films

Je tu pátý ročník My Street Films

13.04.2018

Již popáté vyzývá projekt My Street Films všechny aspirující filmaře, aby do 22. dubna odevzdali svůj námět na krátký dokument. Autoři osmi nejlepších námětů získají možnost zúčastnit se zdarma… (více)

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama