Režie:
Damien ChazelleScénář:
Damien ChazelleKamera:
Linus SandgrenHudba:
Justin HurwitzHrají:
Ryan Gosling, Emma Stone, J.K. Simmons, Finn Wittrock, John Legend, Rosemarie DeWitt, Jason Fuchs, Sonoja Mizuno, Jessica Rothe, Candice Coke, Hemky Madera (více)Obsahy(2)
Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí. (Freeman Ent.)
Videa (26)
Recenze (1 162)
Další Chazellova trefa, o nadšení bych ale (po rozjezdovém prvním zhlédnutí) nemluvil. Možná jsem viděl moc starých muzikálů, tahle pocta/aktualizace se ale drží až moc při zemi na to, aby patřila mezi špičková díla. Samozřejmě chápu, že byly produkční možnosti omezené a že hudební vložky záměrně slouží komornímu příběhu. V tomhle směru mě ale prostě nic neoslnilo, takže je velká klika, že je La La Land muzikálem až v druhé řadě. Čím je především? Samozřejmě další moderní romancí, která se nebojí tnout do živého, a právě tady Chazelle znovu prodává svoji ničivou dramatickou sílu. Jeho schopnost natočit přímočarou žánrovku, která je univerzální až běda, je tu opět vytěžena na maximum. A ačkoliv nemůžu říct, že by mě La La Land stoprocentně sebral (Whiplash je o úroveň výš), pořád se jedná o nádherný biják, který si nějakou tu sošku určitě zaslouží. (8/10) ()
Neupírám tomu vnitřní energii a impozantní technické zpracování, ale při vší vůli nejsem ochoten zkousnout fakt, že muzikálová intermezza tomu vlastně škodí (druhá polovina, která se bez nich víceméně obejde, je mnohem lepší té první) a ten opulentní kýč, rámující příběh jakože naivních, ale v mnoha ohledech sebestředných narcisů, vlastně tepe v mozku do receptorů protivnosti s úderností bubeníka s aspergerem. Od Chazelleho chci jakoukoliv žánrovku, kde bude hudba pouze prostředkem, nikoliv účelem, vzhledem k věku má unikátní schopnosti. ()
Odstrašujúci muzikálový kúsok robí z režiséra Damiena Chazellea zaslúžene jedného z najhorších tvorcov. Bude rozhodne zaujímavé sledovať, kam jeho kroky budú ďalej smerovať. Aby sme sa jeho počinom vyhli. Som mierne na rozpakoch a neviem, čo si myslieť. Počul a čítal som niekoľko názorov a vysvetlenie, prečo určité veci vo filme vyzerajú ako vyzerajú a prečo sa stalo to a ono.a znie to ako tak logicky, veľa to vysvetľuje, ale rovnako si myslím, že by táto omáčka nemala byť pre potešenie z muzikálu zásadná. Podľa mňa je to bez ďalšieho vysvetľovania film na polceste a za mňa má VEĽKÝ problém vtiahnuť diváka do deja. Hneď prvá tanečná scéna mi neprišla vôbec dobrá a celkovo sa začiatok až dosť ťahal. Ryan Gosling by sa mohol tentoraz tak nejako viac snažiť, ale oproti nemu zvodná Ema Stone bola jedinou pozerateľnou vecou a tie jej veľké očiská mi vždy rozopínajú zips na nohaviciach. ()
Jediný muzikál od Moulin Rouge, ktorý nie je iba výtvarne krásny, ale aj vnútorne krehký. Najpoetickejšia romanťárna od Tigra a draka. A najviac “cute” film ever. S otvoreným srdcom a filmársky luxusne vzdaná pocta Filmu, Hudbe, Láske i mestu hviezd, ktoré vám nič nedá zadarmo. Damien Chazelle je game changer, rozumie tomu všetkému komplexne ako nikto iný. A robí si čo chce, aniž by narušil dokonalé naplnenie žánrovej škatulky. Najväčší filmársky talent tohoto desaťročia. ()
To se mám jako dojímat nad z prstu vycucanou romancí mezi dvěma nesympatickými narcistními elitáři? Mám se trápit kvůli jejich first world problems? A to ještě ke všemu ve filmu, který má děj navlečený na kostru směšně banální alegorie čtyř ročních období, takže je průhledný skoro jak duch Casper? Tak to fakt ne, ty vole. Chválit by se leccos dalo (namátkou výprava, pár milých momentů, závěrečných zhruba deset minut, které by se sympatickými hrdiny i byly bývaly fungovaly), ale pokud tohle má být bezkonkurenční favorit letošních oscarů, tak potěš kotě. Za mne teda silně NELALA, zklamání jak prase. PS: Pořád uvažuju o tom, proč to na mě nefungovalo (protože jsem si vážně myslel, že mi film sedne). Jako hlavní důvod vidím asi to, že úvodní muzikálově zkratkovité budování vztahu nedokáže /alespoň pro mě/ vystavět dostatečně bytelné základy pro procítění nemuzikálově ambiciózního závěru. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (58)
- Ryan Gosling (Sebastian) neměl ve filmu záskok, veškerou hru na klávesy obstaral sám. (Rosaviva)
- Sebastian (Ryan Gosling) vezme Miu (Emma Stone) do jazzového klubu a vysvětluje jí, jak vidí jazz on. Při jednom záběru mu přes čelo visí pramen vlasů. Následuje střih na Miu a zpět na Sebastiana a je vidět, že pramen zmizel. Ihned další střih na Miu a na něj a pramen se opět objevil. (Mydlivoj)
- Mezi inspirační zdroje patřily snímky Pomáda (1978), West Side Story (1961), Hříšné noci (1997), Smím prosit? (1937), Přidej se k nám (1953), Moulin Rouge! (2001), Funny Face (1957), Červený balónek (1956), Broadway Melodie 1940 (1940), Zpívání v dešti (1952), Páni v cylindrech (1935), Američan v Paříži (1951), Paraplíčka ze Cherbourgu (1964), Svět valčíků (1936) či Slečinky z Rochefortu (1967). (orkadimenza)
Reklama