Scénář:
Lucia Klein SvobodaKamera:
Asen ŠopovHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Dominika Morávková, Tibor Kotlár, Martin Finger, Bolek Polívka, Lucia Klein Svoboda, Jan Plouhar, Štěpán Kozub, Juraj Igonda, Juraj Kemka, Daniel Novák (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kruté bolestné lásky jedné slovenské plavovlásky. Osmnáctiletá Martina, která si říká Shakira, po dosažení plnoletosti opustí dětský domov, v němž vyrostla. S obálkou peněz, taškou osobních věcí a s hlavou plnou naivních představ vyrazí ze zapadlého východoslovenského regionu do Prahy za svým klukem Romanem, který z „děcáku" odešel před nějakou dobou. V české metropoli se však ukáže, že Roman se potuluje s partou mladých zlodějů, bezdomovců a narkomanů. A za peníze na dávku je schopen čehokoliv. I prodat půvabnou blonďatou Shakiru obchodníkům s bílým masem... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (151)
No jo, takhle to dopadá, když se ženete z domova hned za tím, co se vám zalíbí. Na československé poměry je to víc než dobrý film. Krásně ukazuje realitu blbých holek, co si za to můžou samy. Některé záběry byly tak pěkně detailní, že si mě film hnedka získal. Vytvářelo to skvělou atmosféru. Klidně bych tohle začal pravidelně pouštět mladším divákům, někteří lidi by si z toho mohli brát fakt dobrý příklad. Akorát podle názvu jsem čekal o něco víc drog, než jenom cigára a alkohol. A závěr? Nejsem zklamaný jako ostatní. Čekal jsem sice něco jiného, ale takhle to taky není vůbec špatné, možná ba naopak. ()
Naivita hlavní postavy byla až bolestná.To mě dostávalo. Děti z dětských domovů jsou na reálný život nepřipravené. Nemají se od čeho odrazit, nemají zázemí, nemají nic. Jen ty představy a sny, o které během jednoho okamžiku příjdou. Kdyby tam nebyly ty artové a snové pasáže, tak bych to bralo jako hraný dokument. Chvilkami to jako hraný dokument vypadá. Bylo to totiž naprosto civilní a přirozené. Podobný happy end jsem po tom všem marastu očekávala. Jen nemusel být až tak doslovný. Stačil by náznak a bylo by tím řečeno všechno. ()
Patlanice žánrů, stylů a snahy něco říct. Pokud jeden a ten samý film v jednu chvíli vypadá jako nová epizoda rakouského rodinného seriálu a o něco později nabízí přehnaně dlouhé a stylizované scény znásilňování, je to solidní haluz. A ten Gaspar Noé na konci? To nemá smysl popisovat, to se prostě musí vidět. 4/10 ()
Před nedávnem jsem v některém komentáři napsal několik kritických slov o české a slovenské kinematografii. V tomto případě to ale určitě neplatí. Abych se přiznal, tak jsem takovou smršť, která se prohnala přes mé (po)city, nečekal. Film dle obsahu končí dobře, ale tady záleží asi na tom, kdo a z jaké pozice se na film dívá. Jako normální rodič bych si zcela určitě nepřál, aby má dcera skončila takto a pokud by takto skončila, tak bych to dozajista nepovažoval za dobrý konec. Avšak z pozice člověka na úplném dně (životním, sociálním, profesním apod.) to vypadá určitě jinak. Při pohledu na film je totiž zapotřebí zahodit pýchu a dosavadní životní zkušenosti, protože to, co se odehraje v nám známých reáliích, je skutečně hnusný prožitek. Neodpustím si jízlivou poznámku (ne k autorům), mrazivě na mne zpětně zapůsobil i ten slavný plakát na horním konci Václavského náměstí, který můj prožitek z filmu doopravdy podtrhl tlustou čarou, neboť hodnota lidského života jest v novodobé historii naší společnosti asi opravdu jen tržním pojmem a lidský život stojí jen "pár peněz". Ale zpět k filmu, opravdový mrazivý zážitek, až se mi na to nechtělo chvílemi dívat. Nemohu si pomoci, ale i vzhledem k tomu, že se jedná o produkt téměř domácí (SR), musím nasolit vysoké procento, proto dávám 87%. ()
Velice drsný exemplární případ tragického osudu naivního dítěte, které má být, dle zákona, již dospělé a samostatné. Velmi slušná režie, nicméně s neskutečně odfláknutým, až absurdním závěrem. Přitom prostředí, jak feťácké, tak odporný pasácký byt, ve kterém se krásný andílek mění v bezmocnou figurku, sloužící k ukojení potřeb úchylných jedinců, je povedeně autentické, stejně tak herectví. Opravdu škoda, že děj filmu nakonec vše nadprůměrné pohřbí. ()
Galerie (50)
Zajímavosti (6)
- Scény z erotického nočného klubu sa natáčali v pražskom podniku Darling Cabaret. (Johnny.ARN)
- Film Pirko vznikal 28 natáčecích dnů, září – listopad 2015, na Slovensku a v Čechách. (Zdroj: Goodmind Films)
- Scény z tmavého zakouřeného pajzlu se natáčely v pražské metalové putyce přezdívané „Epesní ráj prasat“ na Sokolovské ulici. Při natáčení se celý štáb (kromě techniků) štítil úplně všeho. Ne nadarmo má hospoda své heslo „Špína, zápach, alkohol“. (Borg)
Reklama