Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Spokojenost. Ve filmu se střídají dvě časové roviny, každá epizoda je sice uvozena datem, ale kdo si má pamatovat, jaké datum bylo naposled a kam ho zařadit, tohle není kniha, žejo. Naštěstí se tedy neskáče semtam, ale postupně ubíhají ony dvě linie. Poskládané je to myslím velmi dobře, takže se daří držet pravdy neznalého diváka v napětí, jak to celé skončí. Formálně nemám, co bych vytknul, stylizace velmi dobrá a herecké výkony taktéž; obzvlášt odsouzenec v poslední scéně. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodný francúzsky krimi - thriller, ktorý má jednu chybičku krásy, a to, že hneď od úvodu, predstaví podozrivého páchateľa, čo znemožňuje sa viac vcítiť do príbehu, lebo ak by som dopredu v podstate nič nevedel, tak o to zaujímavejšie to mohlo byť, k tomu sa ešte film sústreďuje na dve časové roviny, jednak Guya Georgesa ukazuje potom, čo ho chytili, ( t.j v roku 1998, v súdnej sieni, v roku 2001 ), pritom už vyšetrovatelia mali o ňom vedomosť, a pustili ho, on na oplátku, zavraždil ďalšiu mladú krásnu ženu. Vlastne, odkedy ho dolapili, odvtedy sa nachádza vo vyšetrovaciej väzbe + v súdnej sieni, kde zaň bojujú horkokrvní obhajcovia, pritom, zatiaľ Guy odmieta priznať vinu. Prvé dejstvo sa venuje dobovému Parížu, od roku 1991 a nasadenie polície + nádejný vyšetrovateľ Charlie, ktorý sa pustí do týchto prípadov - mladých, krásnych zavraždených žien, týmto pádom sa film prelína s druhou časovou rovinou, keď je Georges v súdnej sieni, a to je pre mňa - rušivý element, lebo sa zapozerám do retro štylizácie, t.j do vyšetrovacieho tímu, potom to občas tvorcovia prepísknu a strihnú to, to ma hnevalo. SK 1 v názve filmu - znamená sériový vrah. Guy Georges, prezývaný - Beštia z Bastille, bol zvrátený jedinec, ktorý sa zameriaval na mladé, atraktívne ženy, tie prepadával, znásilňoval, nakoniec ich dobodal, takto má na svedomí - 7 vrážd. Film samotný neukáže ani jednu akciu šialeného vraha, síce, áno, ale obeti sa podarí újsť, zavraždené ženy predstavuje obyčajným strihom, že ich vidím v nepríjemnej polohe, fotografie si prezerá detektív Charlie, ktorý sa zakúsol do prípadu, kde mu mierne preskakuje z ohavných činov, ktoré terorizujú Paríž. Film je takmer výborný, výborní herci v hlavných úlohách, jednak predstaviteľ Charlieho - Raphaël Personnaz i Adama Niane, ako Guy Georges, sú excelentní, zatiaľ čo Raphaël má dostatok hereckého miesta, Adama ho má málo, nezaujíma ma, že je v súdnej sieni, chcel som ho vidieť počas toho, keď to robil, nemuseli to ukázať v explicitných záberoch, aspoň náznakovo, takto prídu ako na bežiacom páse. Trochu mi to pripomína Se7en, Davida Finchera, ale Kevin Spacey, bol koľkokrát zoči - voči, húževnatým detektívom, takto strhávam plusové body ! Mali sa zamerať IBA na pátranie po Georgesovi, pridať ďalších 30 minút, rozšíriť hlavnú zápletku, nevenovať sa dolapeniu v úvode, potom by bol výsledok lepší... ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

O prípade som si vopred nič nezisťoval a asi najmä preto som bol prekvapený, akým smerom sa dej vyvinie a kam vlastne po celý čas smeruje. Než o prekvapivé zvraty skôr ide o kriminálku v štýle Dobrodružstiev kriminalistiky kríženej s Dead Man Walking, ale to neberte ako možný spoiler, ako to v skutočnosti bolo zistíte až na konci. Neviem, nakoľko práve tento prípad napomohol vo využívaní DNA pri usvedčovaní vrahov nielen nedávnej minulosti, ale podľa záverečných titulkov výrazne. K dokonalosti mi predsa len niečo chýbalo. Nie nadarmo vidíme v jednom zábere na policajnej stanici na stene mená, ako Alain Delon či Jean Gabin... ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Není tomu tak dávno, co jsem si zrovna říkal, že francouzské krimi už není to, co bývalo. Nicméně, jejich filmy vždycky měli dobrý zvuk, tak je třeba to poopravit, neboť časy se mění. A na pozicích už nekralují už takové superhvězdy, jako byli nebo jsou Jean Gabin, Alain Delon, Lino Ventura, Jean-Paul Belmondo, ale jejich mladší kolegové. Zdá se, že tenhle celovečerák je příslibem starých dobrých časů francouzského filmu. A každopádně překvapil. A to je dobře. I když na špičku pyramidy to nemá třeba v případě filmu Sicilský klan, lze tedy doufat, že to není jen nějaká výjimka. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Zdá se mi šílené, že film vychází ze skutečných událostí, brutalita vražd mě totiž docela šokovala. Jinak ale Případ SK1 ničím nevybočuje z běžného standardu obdobně laděných kriminálek. Další problém vidím v tom, že ústřední postava detektiva pátrajícího po sériovém vrahovi žen je dost nevýrazná, a to i přes jistou podobu s Alainem Delonem. Za zmínku snad jedině stojí Adama Niane, který podal vynikající herecký výkon v roli zabijáka Guye Georgese. (65%) ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Režisér Frédéric Tellier sa začal zaujímať o Guya Georgesa po tom, čo znásilnili jednu z jeho priateliek. Po naštudovaní si materiálu bol prípadom tak zaujatý, že sa okamžite rozhodol natočiť o ňom film. (Arsenal83)
  • Frédéric Tellier pred napísaním scenára strávil asi šesť rokov len výskumom prípadu (svedectvá, zápisnice). Písanie scenára mu potom trvalo ešte ďalšie tri roky. (Arsenal83)

Reklama

Reklama