Epizody(10)
-
První výtvor (S01E01)
-
Pod slupkou (S01E02)
-
Zběh (S01E03)
-
Disonanční teorie (S01E04)
-
Contrapasso (S01E05)
-
Sabotér (S01E06)
-
Optický klam (S01E07)
-
Zapomenout (S01E08)
-
Dobře temperovaný klavír (S01E09)
-
Bikamerální mysl (S01E10)
Obsahy(1)
Vítejte ve světě, kde si můžete splnit všechny své touhy – jakékoliv touhy. Svět Westworld se odehrává v době Divokého západu ve Spojených státech. Vy jako člověk si ve Westworldu můžete splnit své touhy – projíždět se na širých pláních USA, přestřelky, zabíjení, sexuální touhy a nebo jen přihlížet. Jako člověk ve Westworldu máte výhodu – jakýkoli zásah od stroje s vámi nic neudělá – jste nesmrtelní. Bohužel roboti jsou po posledních updatech divocí a vymykají se kontrolám. Správci robotů se s tím snaží něco dělat. Zároveň sledujeme příběh cizince, který ve Westworldu rozehrál svojí zvrácenou hru plnou krve a násilí. (Varan)
(více)Videa (15)
Recenze (116)
Veľké prekvapenie. V podstate až do predposlednej časti som si nebol istý čo to tu na mňa skúšajú, no potom prišiel koniec a absolútne som onemel. Western ktorý sa nebojí sci-fi vychytávok. Dialogovo a rozprávaním príbehu prvotriedna záležitosť. Šokujúce, napínavé a ajkeď miestami pomalé vôbec mi to nevadilo lebo hneď od začiatku som bol ponorený do tohto fikčného sveta. Herecky v mojich očiach najviac ťahali Hopkins a Harris a je veľká škoda že ďalšie série mali klesajúcu tendenciu. 9/10 ()
Hned od prvního dílu jsem byl nadšený. Originální myšlenka, příběh, skvělé herecké výkony, soundtrack a hlavně charismatičtí herci... V podstatě nemám co vytknout. Pokud je člověk fanda Sci-Fi, tak mu tento seriál, který kombinuje divoký západ s budoucností, mohu jen doporučit. Závěr seriálu mě neskutečně potěšil. Ač má poslední epizoda hodinu a půl, tak uteče neskutečně rychle. Vysvětlí se tam spousta věcí, je tam dost nečekaných momentů a nadějný závěr na dobré pokračování. --->93% ()
"Život si vždycky najde cestu." Hutné sci-fi a společenské téma, klasický Crichton. Dlouze přemýšlíte, zda by taková atrakce byla vůbec legální a dostanete se tím k odvěkému tématu ovládání jedné skupiny skupinou jinou. Ed Harris, kterého jsme dlouho nikde neviděli a Anthony Hopkins, často démoničtější, než v Mlčení jehňátek. 90%. ()
..."Když nejvíc trpíte, jste k nerozeznání". ... Jsme opravdu schopni dělat to nejhorší, když nebude hrozit nebezpečí ani trest? V čem se poznám já? (Zatím dva díly) ... Jako všichni ve Westworldu, i my jsme primárně naprogramováni geneticky. A následně prostředím. Zpracování seriálu není stoprocentní, ale zabrnká na strunu vědomí - můžeme se změnit?, můžeme se osvobodit ze stereotypu? ... // 10 epizod: Nahlédnutím do spleti časových smyček světa uvnitř parku můžeme přemýšlet o věčném opakování života venku. Spoiler/citace: "Utrpení vede k prozření. Muka. že svět není takovým, jaký ho chceme mýt". Klíčem je vývoj. Evoluce dává smysl opakování. ()
Jonathan Nolan a spol. dobře vědí, že už nestačí přijít s jedním šokujícím zvratem à la „někdo ze zaměstnanců je android“ a čekat, že to publikum posadí na zadek. Místo toho rozehrávají mnohovrstevnatou partii více žánrů, časových linií a skrytých motivací. A až na výjimky (k chování dvou techniků u Maeve mám pořád výhrady) se nakonec roztřepená příběhová vlákna zase spojují a vše do sebe zapadá. Až mám trochu výčitky, že jsem v průběhu seriálu na pár místech propadl „malověrnosti“ a měl tendenci vytýkat jako nedotaženost něco, co bylo pečlivým záměrem. Ani nevím, kdy naposledy jsem měl takovou chuť si něco okamžitě pustit celé znova a odchytávat detaily, jež mi napoprvé unikly. Stejně tak si je Nolan vědom toho, jak funguje sledování seriálů v digitálním věku a průběžné diskuze a konspirační teorie na fórech (sám ostatně chodí třeba na reddit). Cokoliv by scenáristé mohli vymyslet, na internetu se to objeví v ještě šílenější podobě, viz třeba mystické teorie u první řady True Detective. Když tedy dojde na nějaké odhalení či výslovné potvrzení, nepodává se to divákovi jako šokující moment. Ne, ten šok a překvapení jsou směřovány na konkrétní postavy v daných scénách, zatímco divákovi může stejně tak spadnout čelist jako si jen spokojeně pokývat hlavou. Ostatně, stejně jako u dobré detektivky tam náznaků bylo roztroušeno dost a rozhodně ne náhodou. Přezíravou reakci „pff, to jsem věděl už dávno, nuda“ by to každopádně vyvolat nemělo. Za pochvalu stojí ještě citlivá práce s žánry. U sci-fi je to asi jasné, on tady ale krásně funguje i western. A to i přesto, že je to „jenom jako“. Dál už jen telegraficky, protože toho hodně zaznělo už v recapech: herci jsou výborní, Anthony Hopkins samozřejmě vládne, příliš za ním ale nezaostávají ani Ed Harris, Jeffrey Wright, Evan Rachel Wood nebo i trochu zastíněný, leč velice přesný Jimmi Simpson (William). Soundtrack patří k tomu nejlepšímu, co televize nabízí, režii drží pevně v rukou lidé, kteří dobře vědí co dělají, a produkční hodnoty jsou na tradičně velmi vysokém HBO standardu. Po Vinylu a šesté Hře o trůny je Westworld jejich další letošní trefou do černého. ()
Galerie (130)
Zajímavosti (29)
- V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)
- Jeden z hostitelů se jmenuje Hector Escaton (Rodrigo Santoro). Slovo „eschaton“ je spojováno s koncem světa. Ve vědecké fikci odkazuje na nadlidskou strojovou inteligenci neboli konečnou formu lidské technologie. (HellFire)
- V závěru epizody během Fordova (Anthony Hopkins) projevu hraje úprava písně „Exit Music (For a Film)“ od Radiohead. Tato píseň byla původně napsána pro film Romeo a Julie (1996). (Rejfa)
Reklama