Reklama

Reklama

Westworld - Dveře

(série)
Trailer
Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní
USA, 2018, 10 h 35 min (Minutáž: 58–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Evan Rachel Wood, Thandiwe Newton, James Marsden, Talulah Riley, Katja Herbers, Ed Harris, Jonathan Tucker, Jeffrey Wright, Neil Jackson, Brian Ames (více)
(další profese)

Epizody(10)

Videa (16)

Trailer

Recenze (111)

zelvicka. 

všechny recenze uživatele

Velmi rozporuplné, na jednu stranu mi už závěr předchozí série přišel totálně šílený. Na stranu druhou jatka, která se v zábavním parku rozpoutají jsou opravdu působivá, takže jsem samozřejmě celou sérii spolknul i s navijákem a našel si tam tu trochu filozofie, která mě bavila. Na druhou stranu mě trochu unavovala zdejší deux ex machina^2, a vlastní mechanismus viru "svobody" mi zůstal skryt. Na druhou stranu některý z mindfucků doceňuji :) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První série Westworldu se mi před dvěma lety dokonale strefila do vkusu a fascinovala mě tím, jak je možné z pozapomenutého béčkového, dávno vyčpělého bijáku vykřesat impozantní, mnohavrstevnou podívanou. Westworld stál jednak na myšlenkách a konfliktu hodnot, jednak na strhujícím příběhu pěti postav, které neúprosně směřovaly ke střetu a temnému finále. Už tehdy se sice ozývaly výtky, které směřovaly k logickým faulům, ale s kritickými hlasy jsem tehdy nesouhlasil a tvrdil jsem, že vedle velkorysé výpravy a skvělého obsazení to byl především výborný scénář, který vyváženě pracoval se všemi motivy a vytvářel přitažlivou iluzi fiktivního světa, ve který věříte, který vás baví a vzrušuje. První série si sice nechávala pootevřená vrátka pro případné pokračování, fungovala ale sama o sobě a uzavírala odpovídajícím způsobem nejdůležitější osudy a jinde nechávala přiměřenou dávku nejistoty pro divákovu fantazii. Druhá série rezignovala na myšlenky - místo nich se snaží prostřednictvím "hlubokomyslných" dialogů plných neurčitých náznaků, které se objevují ve snových scénách, vytvářet falešný pocit propracovaného, složitého světa plného záhad a důležitých tajemství, které (snad) odhalí seriáloví tvůrci v následujících sezónách. Rezignovala i na příběh. Pro pokračování jsou typické vycpávky a slepé odbočky, které v jiných projektech scénáristé používají, když se původní nápad vyčerpá a ocitají se v koncích. Typický je v tomhle ohledu 5. díl, který vyprávění neposunuje ani o píď. Druhá série zřetelně staví na šokujících zvratech a atrakcích. Pokračuje tak v trendu, se kterým kdysi přišel populární seriál Ztracení. Cílem je udržovat diváka v nejistotě a očekávání věcí příštích, vytvářet a posilovat internetovou komunitu fanoušků, kteří budou na fórech donekonečna rozebírat nejnovější zvraty, záhady a konspirační teorie. Tvůrci vlastně hrají s divákem hru, která ovšem působí potěšení jen tehdy, když přijmete fungování westworldovského světa ve stylu "kde se vzalo, tu se vzalo". Přemýšlivý divák se záhy začne ptát, jak to, že se okolní svět spokojí s vágní informací o karenténě a nepídí se po hlavounech ze správní rady, ani po tisících bohatých návštěvníků, kteří rovněž patří mezi elitu. Nikdo z nich, zdá se, nemá mobil, aby zavolal o pomoc. Početní zaměstnanci parku svým rodinám patrně také nechybí. Mocná nadnárodní korporace nepostrádá svého šéfa ani dědičku impéria. Musí na tom být opravdu špatně, když ve chvíli, kdy jí jde prakticky o všechno, vyšle tým žoldnéřů vybavených lehkými zbraněmi. Kde jsou průzkumné drony, vrtulníky a obecně technika běžně dostupná i v našich časech? Z nějakých záhadných důvodů žoldáci ze všeho nejvíc milují osobní souboje s roboty a nechávají se po tuctech masakrovat. Čím víc se zamýšlíte nad motivacemi postav a způsobem, jakým se je pokouší naplnit, tím víc musíte krčit rameny, protože nad duševními pochody aktérů zůstává rozum stát. To, co fungovalo tak dobře v první sérii, tedy prolínání časových rovin, tady působí nesmyslně. Druhá série Westworldu v mých očích troskotá na podcenění scénáristické práce, na mnohočetnosti motivů a neschopnosti s nimi pracovat, na velkohubosti a opovrhování fanouškovskou základnou. Pokud vám stačí ke spokojenosti velkorysá výprava, triky a spousta dějových zvratů, přidejte si k mým dvěma libovolný počet hvězdiček. Pro mě jde o seriálové zklamání roku. Škoda, jednička měla hodně slušně nakročeno. Celkový dojem: 40 %. () (méně) (více)

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nedá sa nič robiť, woooooow efekt raz a navždy zmizol s posledným záberom prvej série. Som ale rád, že sa tvorivý manželský tím vydal neprebádanými cestičkami a nesnažil sa silou mocou uchovať atmosféru prvej série. Má to za následok stratu mnohých fanúšikov, mne ale osobne snaha a riziko ísť ďalej vyhovuje vic ako opakovanie overeného receptu. Občas zybtočne akčné, občas zbytočne dejovo prekombinované, ale čo sa týka filozoficko ontologických a psychologických a neviem akých ešte otázok sa išlo viac do hĺbky, len to trochu zaniklo v hluku až príliš veľkého množstva vypálených guliek. Chce to maratón prvej a druhej série, aby si človek všetko dokázal v hlave poriadne utriediť. Inak WW2 sa má k WW1 asi ako Matrix Reloaded k Matrixu a myslím, že aj preto pre viacerých sklamanie, pre iných naopak obšírnejší ponor do nastavenej problematiky. Pravdu ukáže tretia séria... VIDENÉ ZNOVA 5/20: Rozhodne je druhá séria stvorená pre opakované pozretie, tu sa nedá nič robiť a možno aj preto má kontroverznejšie hodnotenia. No a najlepšie si obe série dať krátkopo sebe a vyzbrojiť sa tak na tú tretiu. Momentálne mám celý tento fikčný svet viac utriedený a aj som si ho viac užil. Dokonca som docenil aj paralely vzťahov rodič-dieťa (ale aj partner), ktorý je tu rozoberaný u viacerých dvojíc a je akýmsi emocionálnym tmelom celej série. ()

Ravi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Co se týče děje, do páté epizody včetně se neděje téměř vůbec nic, krom toho, že se scénárista asi totálně utrhl ze řetězu co do bezmyšlenkovité tupé a ve výsledku zcela zbytečné brutality na úkor jakéhokoliv posunu v ději. Poté se objevil zčistajasna sedmý díl, ale jeho potenciál utonul v dalších dvou slabších epizodách a vše je korunováno naprosto na hlavu postavenou poslední epizodou, kde se zcela ztrácí pointa, a kde je spatláno všechno do předem dané formy tak, aby kooonečně mohla nějak začít třetí série venku. Nemůžu se zbavit dojmu, že celá druhá série je nevyvážená, nezvládnutá co do rozvržení sil a příběhů jednotlivých účastníků na epizodu, ale hlavně hrozně uspěchaná, protože některé celé epizody by v duchu první série bylo možné odvyprávět za pět minut. Zvláštní pozornost věnuju příchodu "speciálních jednotek" a jejich chování na place - to je "příběhem" samo o sobě. Tak vágní, neprofesionální a žalostný přístup bezpečnostních sil nevidíte ani v béčkových akčňákách osmdesátých let. Až jsem si říkal, jestli tohle dělali stejní tvůrci, nebo jestli si na to vypůjčili scénáristy a kompars z jiného seriálu. Vše kolem westworldu se zdá tak zašifrované, precizní a nakombinované, ale jak se objeví profesionálové, tak je to k smíchu. Bezpečnostní složky neumí střílet, jsou absolutně bez velení a koordinace činností, nemají absolutně ponětí o taktice. Dále mě hrozně zaráželo, jak malou důležitost má v některých případech život postav a v jiných je tomu diametrálně jinak. Na některých postavách (William) se přímo lpí a nechá je rozstřílet jak řešeto, zatímco kráčí stále dál jak terminátor, zatímco jiné postavy lehnou bez jakéhokoliv pozastavení se nad tím, zda má jejich smrt hlubší smysl nebo zda se jich prostě scénárista už chtěl zbavit, protože mu překážely. Zaráží mě, že seriál s tak propracovanou logikou hlavní linky nepřemýšlí nad tím, že by někdo mohl mít mobil nebo že by se mohl někdo jinak účinně bránit tomu, co se tam děje. Šéf impéria je najednou vzduch i pro své zaměstnance. Najednou zmizely všechny kamery a jiné bezpečnostní prvky a není vysvětleno, co se s nimi stalo. Člověk kolikrát čeká na vysvětlení takových zásadních věci, aby nakonec zjistil, že vysvětlení není, protože tvůrci doufají, že se na to zapomene. A postupně mě začaly na rozdíl od první série naprosto iritovat všechny ty rádoby biblické kecy pronášené z kupky hnoje se vší vážností. Ach jo. A kam zmizely motivace hrdinů? Kam? Všechno blbě. Jsem velmi zklamaný. I když si seriál udržuje jistou dávku úrovně, obsahově u mě naprosto skončil. Hrozné zklamání. 35% = 2/5 ()

Soweek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po konci první série pro mě největším strašákem bylo, že Westworld se bude dále ubývat lacinou cestou všech možných kombinací "kdo je robot, kdo je člověk, kdo je robot a myslí si, že je člověk" a snažit se tím šokovat. Leč nestalo se a karty naštěstí zůstaly rozdány stejně. Když ale nemůžete překvapovat tím, kdo je kdo, začala druhá série překvapovat tím, kdy je kdy. Mindfuck se tedy nyní dostavuje na bázi prolínání různých časových linek a musím říct, že je to opět na hraně mezi geniálností scénáře a uplné frašky. Na této hraně se Westworldu daří balancovat celkem dobře. Problém ale přichází uplně někde jinde. Druhá serie nemá dostatečně silnou munici aby utáhla 10 hodinových epizod. Z celé stopáže se hlavní dějové lince věnuje necelá polovina, zbytek je bohužel doplněn vedlejšími příběhy, které jsou pro hlavní děj nepodstatné, řada z nich je i velmi nudná a pouze tak natahují celou sérii. ()

Galerie (318)

Zajímavosti (14)

  • Po záverečných titulkoch nasleduje ešte jedna scéna. (powda)
  • Navzdory faktu, že se pan Ford (Anthony Hopkins) objeví v závěrečné scéně, kde hraje na klavír, není v závěrečných titulcích uveden. (Epistemolog)
  • V této epizodě několikrát zazní skladba „Rotten Apple“ od kapely Alice In Chains. (Epistemolog)

Reklama

Reklama