Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
Na straně jedné perfektní obsazení (hlavně duo Hopkins - Harris plus celá plejáda hlavně seriálových herců), námět, skvěle stvárněné prostředí (jak Westworld samotný, tak jeho zázemí), na straně druhé poměrně značná rozvláčnost vyprávění. To má být v současné době zřejmě něco jako trend, majíce více navozovat jakousi epičnost celého děje. Mne to ale vždy spíše nudí (GoT by mohla vyprávět). Závěr byl nečekaný, škoda konečného řešení jistých postav. Uvidíme, co si na nás Nolan vymyslí ve druhé sérii... 2. série - Rapidní pokles. Jako kdyby už vše předestřené v první sérii nebylo dost komplikované, tak v druhé sérii jdeme ještě více do hloubky, do šířky, dozadu, hledáme game beyond the game and beneath the game, the project behind the project apod. Děj jde často více dozadu než dopředu, zcela nesmyslná (alespoň v kontextu druhé série) odbočka do Japonska a osmý (indiánský) díl, děj se odehrává současné asi v tisíci časových rovinách, ve kterých se nedá orientovat, ze sympatických postav se stávají otravní kreténi,... Třetí sérii s největší pravděpodobností oželím... 60% (1. série - 80%, 2. série - 40%) ()
Očakávania veľké, dojmy rozpačité. Príbehový posun totiž prebieha pomaly či v tomto prípade by viac sedelo, že prebieha na viac pokusov. V podstate až od 6. dielu sa dej a postavy začnú vyvíjať svižnejším, zaujímavejším smerom. Ano, na záver prvej série všetko do seba začne zapadať, dávať iný význam, prídu prekvapenia, odkrývajú sa tajomstvá, ale po tom ťažkom boji, ktorý k tomu finále viedol, nejako nepríde žiadny endorfín. Všetko odohrávajúce sa v zákulisí ma bavilo. Westernová časť, ktorá bohužiaľ prevláda, bola plná nadbytočností. Uznávam, že odkrytý potenciál nalákal na druhú sériu, takže až po nej sa ukáže, či bolo prvých 10 dielov stratou času, alebo predkrmom niečoho vypiplaného. Na záver dodám, že už dlho ma úvodné titulky nenechali tak nenamotaným, ako práve vo Westworld. ()
,,NĚKDO SI SEM JEZDÍ VYHODIT Z KOPÝTKA, SEJMOUT PÁR RUDOCHŮ, ALE TAHLE HRA MÁ VÍC ÚROVNÍ...“ /// Místy je to hrozně nudný. Vykecávaj se vo ničem (vědomí, duše…, že Dolores!) a snažej se to zachránit vystavenejma bobrama (to se moc nedaří) nebo počtem mrtvol (to už je lepší). Zpracování perfektní, ale příběh je plnej vaty. Štve mě, že to seznamování s všelijakejma serepetičkama je vlastně jen čekání na to, až hororovej scénář pro svý zakazníky zrealizujou replikanti. Takže za rok, Dolores…, snad to tentokrát dopadne líp! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám místo, kde je všechno, včetně personálu, podřízený mým přáním. 2.) Mým snem je beztrestně prznit a drancovat. 3.) Thx za titule „mark82“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * 2.Série: /// „KDO PO KRVI TOUŽÍ, V KRVI KONČÍ…“ /// Svět po průseru. Kontrolu nad parkem, kde hosti jsou regulátoři a výtvory proměnnými s cílem okopírovat lidskou mysl převzali jednotky Delosu a prováděj krvavou očistu. Role se otočili. Dolores ukazuje, že se toho hodně naučila. Maeve hledá svoji dceru a „Muž v černém“ má před sebou další labyrint… Druhá řada je parádní. V jedničce jsem se nějak nemohl kvůli kolísavýmu tempu a množství prostoru pro osvětu „chytnout“. Tady je to jiný. Řež, ve který maj uměláci navrch, nový postavy jsou vrženy do víru událostí a ty starý přebíraj otěže. Na obou stranách. Harris je furt charismatickej, takže jeho pistolník, kterýho doprovází smrt, je fajnovou rolí. Lidi se snažej zachránit a uměláci zase získat svět pro sebe. Nebo má STVOŘITEL jiný úmysly? Další – tedy nový světy a smrt je jednou z možností, jak se z nich dostat. Ale hlavní je nezemřít nadarmo… ale od toho tady bude další série. ZVEDÁM HODNOCENÍ O HVĚZDU, TEDY 4*! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Začínám se bát svýho uměláka. 2.) Chtěl bych navštívit do období Edo. 3.) Thx za titule „need4seed“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Kvalita stúpa časom a na konci sú tie najlepšie diely. Sú plné zvratov, prekvapení, možno i šokových rozuzlení. Trochu som sa obával, že tento sci fi žáner ma neosloví a prvé tri časti naozaj boli také suchšie. Avšak potom, keď roboti nadobúdajú vedomie, a všetko do seba začne pomaly zapadať, sa to rozbehne jedna radosť. Hlavne Harrisova postava je top v tomto seriáli a jej odhalenie jedným z vrcholom série. Podobne aj Hopkinsovo vyvrcholenie jeho hry. ()
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- Zásahová jednotka Westworldu používá samopaly P90. (Axarus)
- Jeden z hostitelů se jmenuje Hector Escaton (Rodrigo Santoro). Slovo „eschaton“ je spojováno s koncem světa. Ve vědecké fikci odkazuje na nadlidskou strojovou inteligenci neboli konečnou formu lidské technologie. (HellFire)
Reklama