Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
Na straně jedné perfektní obsazení (hlavně duo Hopkins - Harris plus celá plejáda hlavně seriálových herců), námět, skvěle stvárněné prostředí (jak Westworld samotný, tak jeho zázemí), na straně druhé poměrně značná rozvláčnost vyprávění. To má být v současné době zřejmě něco jako trend, majíce více navozovat jakousi epičnost celého děje. Mne to ale vždy spíše nudí (GoT by mohla vyprávět). Závěr byl nečekaný, škoda konečného řešení jistých postav. Uvidíme, co si na nás Nolan vymyslí ve druhé sérii... 2. série - Rapidní pokles. Jako kdyby už vše předestřené v první sérii nebylo dost komplikované, tak v druhé sérii jdeme ještě více do hloubky, do šířky, dozadu, hledáme game beyond the game and beneath the game, the project behind the project apod. Děj jde často více dozadu než dopředu, zcela nesmyslná (alespoň v kontextu druhé série) odbočka do Japonska a osmý (indiánský) díl, děj se odehrává současné asi v tisíci časových rovinách, ve kterých se nedá orientovat, ze sympatických postav se stávají otravní kreténi,... Třetí sérii s největší pravděpodobností oželím... 60% (1. série - 80%, 2. série - 40%) ()
V podstatě tu máme tlupu umělé inteligence a řešíme problematiku Ghost in da shell. V moderních dějinách tolik skloňované vědomí, neboli duše, kde končí programované rozhodování, kde začíná svobodná vůle, dobrovolné rozhodnutí, kde se objeví ta podstatě člověka. Celé je to zasazeno do příběhu velkolepé hry, kterou jezdí lidé hrát, takže je zde umocňována grotesknost lidských nejnižších pudů v kontrastu nejvyšších prozření do fáze protovědomí u umělé inteligence. Brilantní počin mladšího z bratrů Nolanových. ()
Hm. Do osmé epizody prvotřídní nepozitivní drama. Androidé, jejich lidští "bohové" a celý svět Westworldu jsou tak funkční, že divák zírá. Po celou dobu cynické, s nadstandardním množstvím nahých těl, kruté, nepáře se (standardní seriál HBO - Rome, WoT, True Detective). Co ke konci úplně nesedlo? Pozor SPOILERY ■ ■ ■ Nepochopil jsem dost dobře logiku "posunutého času". Fakt, že se děj neodehrává pro všechny postavy v jednom čase. Rozumím, že může upozornit rozdílné logo a určité další náznaky, ale nechápu, jak se Dolores mohl promítnout před zastřelením pistolníka obraz černého muže, když v tom čase ještě neexistoval (leda, že by její útěk z ranče nebyl ten samý, při kterém potkala Williama). Taky, pokud dobře chápu, jedna ze scén, kdy je s Williamem u kostela a města pod pískem, musí být někdy v mezičase, protože, když s Williamem k místu poprvé dorazí, to ještě zdaleka pod pískem není. Hodně matoucí. Konec SPOILERU. ■ Článek, kolik stojí návštěva Westworldu a jaká rizika hrozí: http://www.edna.cz/westworld/extra/chcete-navstivit-westworld-informace-ktere-potrebujete-vedet/ ()
1. série - 4* » myšlenkami neuvěřitelně nabité, vizuálně vypiplané a atmosférou po většinu času odzbrojující, ovšem místy také poněkud zdlouhavé a rovněž zdaleka ne tak dobře vypointované, jak bych čekal.. do plných tedy jít nemůžu, ale jsem spokojen a těším se na nášup! (5.1.2017) | 2. série - 3* » hrátky s časovými liniemi (no jo, Nolan), které do sebe v první sérii krásně zapadly a vyústily v uspokojující pointu, se ve druhé řadě opakují v daleko větším měřítku a po většinu času jde bohužel jen o samúčelné překombinovávání děje, které působí tak, jako by jen mělo zamaskovat vyprázdněnost celé zápletky.. ačkoli mi to sledování seriálu dost často znepříjemňovalo, tak jsem se přesto u většiny epizod vlastně celkem dobře bavil; hlavní problém ovšem nastal u epizody poslední, kterou měla celá tahle šílená mozaika vyvrcholit - očekávané rozuzlení v kulervoucím finále se totiž zdaleka nekoná a divák má po zhlédnutí závěrečného dílu spíše pocit promarněných 10 hodin života, protože to všechno, co se během předchozích 9 epizod "budovalo", jen tak nějak vyšumí do ztracena.. a samotný konec je přinejmenším zvláštní, takže z mé strany zůstává primárně velká nejistota, zda se vůbec pouštět do následující série... (8.8.2018) | 3. série - 3* | 4. série - 4* ||| průměr = 3,5* ()
Úprimne netuším, prečo som pozeral desať hodín niečo, čo bolo v Ex Machina spracované oveľa lepšie na necelých dvoch hodinách. Ani 10 dielov nestačilo, aby som uveril postavám a svetu, v ktorom existujú. Koherentný storytelling je, zdá sa, passé a Nolan a spol. si zamieňajú komplikovanosť za komplexnosť. Produkcia virálneho šumu je dôležitejšia než estetika. Ak je dnes fakt tá zlatá éra televíznych seriálov (osobne si myslím, že to príde až vtedy, ak sa nebude míňať šialených 100 mega na niečo, čo má ôsmych režisérov), tak za 30 rokov Westworld zaujme maximálne tým, ako zrkadlí trendy, ktoré určovali skutočné klasiky a duch doby. ()
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- Ve scéně s drakem se objeví David Benioff a D.B. Weiss, tvůrci seriálu Hra o trůny (od r. 2011). (Duoscop)
- Úvodnú titulkovú sekvenciu má na svedomí produkčné štúdio ELASTIC, ktoré pre HBO vytvorilo titulkové sekvencie aj k seriálom Game of Thrones (2011) či Rome (2005). (ZedsDead)
- V této epizodě několikrát zazní skladba „Rotten Apple“ od kapely Alice In Chains. (Epistemolog)
Reklama