Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (559)
Nolan, Abrams, Hopkins, Harris...seriálová tvorba nám panečku nabírá velká jména a velkou produkci. Geniálně využitý potenciál zapadlého námětu Michaela Crichtona ze 70. let, skvělý audiovizuál, přesní herci...Na začátku jsem se nabažil fungováním celého světa, dál jsem čekal na zajímavější zápletku a čím dál víc mě zajímaly osudy postav v současnosti než ve westernovém světě...pár dílů celkem hluchých, ale od luxusního twistu až do konce dechberoucí jízda. Mít to takových 7-8 dílů, je to dokonalé. Každopádně se těším, až si to někdy příští rok zopakuji celé znovu a budu pátrat po detailech a náznacích. ()
1. série - Jednoduchý koncept vydřený téměř dokonale s dostatkem vnitřního obsahu, aby se neokoukal. I když byl největší twist čitelný dopředu, zůstala výborná zábava s fantastickými produkčními kvalitami a snovým obsazením. 90% 2. série - Za mě osobně úhyb nešťastným směrem s příliš velkou snahou o hraní si v něčem, co mě v rámci Westworldu nezajímá a navíc takovým způsobem, že jsem si ani nebyl záhy jistý tím, o co tam vlastně šlo a kdo měl jaké motivace. Tvůrčí ambice jsou hezká věc, ale určitá čitelnost a větší diváčnost nutně neznamená, že se člověk podbízí. Někdy to jen může prospět pečlivě piplanému vesmíru. 50% 3. série - Očividná snaha o zpřístupnění v rámci čitelnosti příběhu, pořád se ale nějak nemůžu naladit na to, že seriál Westworld opustil brány lunaparku budoucnosti tak brzo. Tady je sice alespoň určitá snaha o návraty, ale omezují se na minimum lokací. Co kvituji je jasná profilace postav i jejich postojů. Co naopak vůbec nefunguje je natahovaná linka Caleba Nicholse (Aaron Paul), jehož příběh by se dal říci v pěti minutách a místo toho nám tvůrci dokola jenom naznačují (a ještě pořád ty samé scény). Oproti druhé sérii jednoznačné zlepšení, ale že bych hořel zvědavostí, jak tohle dopadne, to příliš ne. Ostatně, strach o postavy už dávno neexistuje, tak proč se vzrušovat? 60%. 4. série. Do sebe zahleděné, plné křečovitých dialogů, které se tak motají v kruhu těkavosti, zmatených myšlenkových pochodů a náznacích, že by z toho Krajčo upletl novou kariéru. A bohužel i dějově slabota, který se zmůže na pouhopouhé vykrádání jiných (Matrix, Moon), případně rovnou sebe sama (první série). Ne že by tu nebyl potenciál, ale toho rádoby intelektuálního balastu, který je všude okolo, je tolik, že se to opravdu pořádně nedá sledovat. Kvůli tomu, že na životě žádné postavy vlivem neustálého oživování nezáleží, je mi dávno jedno, co se vlastně stane. Jen fascinovaně pozoruji, jak se z kdysi možná jednoduchého, ale silného konceptu stala ubíjející tvůrčí onanie, která neustále motá slova labyrint a hra. Opuštění parku byla prostě chyba. 30 %. ()
V podstatě tu máme tlupu umělé inteligence a řešíme problematiku Ghost in da shell. V moderních dějinách tolik skloňované vědomí, neboli duše, kde končí programované rozhodování, kde začíná svobodná vůle, dobrovolné rozhodnutí, kde se objeví ta podstatě člověka. Celé je to zasazeno do příběhu velkolepé hry, kterou jezdí lidé hrát, takže je zde umocňována grotesknost lidských nejnižších pudů v kontrastu nejvyšších prozření do fáze protovědomí u umělé inteligence. Brilantní počin mladšího z bratrů Nolanových. ()
Som nesmierne rád, že popri množstve úbohých filmov, ktoré v poslednej dobe sledujem sa mi podarilo vidieť aj tento seriálový skvost. O sci-fi žánre som opakovane napísal, že ho obľubujem v písanej forme, pretože k filmom nedokážem nájsť pozitívny vzťah. Najmä k tým, ktoré zabŕdajú do technického pokroku v budúcnosti, počnúc nadhodnocovanou Ikariou XB-1 až po nedávno videného Marťana. Viac sa darí filmom, ktoré sa zaoberajú morálno-etickými problémami pokroku, ako napr. Gattaca a tento seriál. Michaela Crichtona ako spisovateľa obdivujem a jeho Smrť Andromeda patrí do poličky obľúbených a nepožičateľných kníh. Ani jemu sa napriek spolupráci na scenároch príliš nedarilo dotvoriť viaceré filmy na špičkovú úroveň. Až teraz, keď vznikol tento seriál. Westworld som si naozaj užil. Mal všetko, čo od seriálu očakávam. Už úvodná podmanivá melódia ma navnadila a pozorné sledovanie, pokračovalo to zaujímavou myšlienkou o poznávaní temných stránok mysle bohatých návštevníkov zábavného parku, kde im môžu dať voľný priechod a lahôdkou boli aj inteligentné dialógy, strihačova práca pri výstavbe seriálu, vynikajúce obsadenie, pri ktorom ma okrem známych tvárí upútali aj herci, ktorých som si doteraz nevšimol. Päť hviezdičiek som mal pre seriál pripravených už po úvodných častiach a vo svojom rozvrhu času si už vyčleňujem priestor na jeho opätovné zhliadnutie. Netrpezlivo a s minimálnymi obavami budem čakať na jeho druhú sériu. Ešte jedna poznámka na záver. Dlho som ľutoval, že vďaka viazaniu tovarov som musel spolu s oboma Cinemaxami prijať aj HBO. V posledných rokoch som najmä vďaka Temnému prípadu, Jednej noci a Westworldu zmenil názor a považujem HBO v ponuke kanálov za dobrú investíciu. Tiež ma potešilo, že som jednotlivé časti seriálu mohol vidieť nielen v origináli s titulkami, ale aj s dobrým českým dabingom. Druhá séria ma sklamala minimálne tak, ako druhá séria Temného prípadu. Nebudem to rozpitvávať, jednoducho som v nej už nenašiel to, čo ma fascinovalo v prvej sérii. A to bol aj dôvod, prečo som seriálu znížil hodnotenie. ()
Možná, že byla chyba sledovat Westworld tak, jak se vysílal a nepočkat si, až bude série kompletní a potom jí dát "na jeden zátah"... Takhle mě Westworld úplně nepohltil a i když je příběh zajímavý, nemohl jsem si pomoct a přišlo mi, že se místy až moc plácá na místě... Co mi také úplně nesedělo, byly zvraty, které se ale rozvíjejí strašně dlouho - žádné BUM! ŠOK! A následné tupé zírání na obrazovku, jako je tomu třeba u GoT, tady to funguje tak, že se méně či více nápadně naznačí a pak trvá pár minut, než se rozvine - a tím pro mě zvrat ztrácí své kouzlo... Vzhledem k tomu, jak končí první série, tak ani nevím, jestli chci případně koukat na další... Sečteno podtženo: Zajímavý projekt, který si mě sice úplně nezískal, ale i tak patřil k tomu nejlepšímu, co se v poslední době na obrazovkách objevilo... ()
Galerie (654)
Zajímavosti (71)
- Jméno postavy Musashi (Hiroyuki Sanada) je inspirováno slavným japonským šermířem Miyamoto Musashim ze 17. století. Skutečný Musashi je kulturní japonskou ikonou a byl mnohokrát vylíčen v televizi a samurajských filmech. (Epistemolog)
- Ashley Stubbs (Luke Hemsworth) nosí hodinky Omega Seamaster 300m. (Liqid)
- Tvorca projektu Jonathan Nolan popísuje príbeh Westworldu, ako ďalšiu kapitolu ľudstva, v ktorej ľudia samotní prestávajú plniť úlohu hlavných protagonistov. (ZedsDead)
Reklama