Série(4) / Epizody(36)
-
Labyrint (2016) - 10 epizod
-
Dveře (2018) - 10 epizod
-
The New World (2020) - 8 epizod
-
The Choice (2022) - 8 epizod
Obsahy(2)
Seriál inspirovaný stejnojmenným filmem z roku 1973, který napsal a natočil Michael Crichton, pojednává o futuristickém zábavním parku obydleném robotickými bytostmi. Vítejte ve Westworldu! Poznejte svět, který uspokojí všechny vaše touhy... Dramatický seriál z produkce HBO je temnou odyseou, která nás zavede do počátku umělého vědomí a evoluce hříchu. Westworld nám představí svět, kde se protíná blízká budoucnost s minulostí, s níž se dá dle představivosti manipulovat. Svět, ve kterém lze splnit každou lidskou touhu, ať už ušlechtilou, nebo zvrhlou. (HBO Europe)
(více)Videa (37)
Recenze (560)
1. série - 4* » myšlenkami neuvěřitelně nabité, vizuálně vypiplané a atmosférou po většinu času odzbrojující, ovšem místy také poněkud zdlouhavé a rovněž zdaleka ne tak dobře vypointované, jak bych čekal.. do plných tedy jít nemůžu, ale jsem spokojen a těším se na nášup! (5.1.2017) | 2. série - 3* » hrátky s časovými liniemi (no jo, Nolan), které do sebe v první sérii krásně zapadly a vyústily v uspokojující pointu, se ve druhé řadě opakují v daleko větším měřítku a po většinu času jde bohužel jen o samúčelné překombinovávání děje, které působí tak, jako by jen mělo zamaskovat vyprázdněnost celé zápletky.. ačkoli mi to sledování seriálu dost často znepříjemňovalo, tak jsem se přesto u většiny epizod vlastně celkem dobře bavil; hlavní problém ovšem nastal u epizody poslední, kterou měla celá tahle šílená mozaika vyvrcholit - očekávané rozuzlení v kulervoucím finále se totiž zdaleka nekoná a divák má po zhlédnutí závěrečného dílu spíše pocit promarněných 10 hodin života, protože to všechno, co se během předchozích 9 epizod "budovalo", jen tak nějak vyšumí do ztracena.. a samotný konec je přinejmenším zvláštní, takže z mé strany zůstává primárně velká nejistota, zda se vůbec pouštět do následující série... (8.8.2018) | 3. série - 3* | 4. série - 4* ||| průměr = 3,5* ()
Moje skeptická polovina ve mně vře vzteky při vzpomínce na to, jak první polovinu zvýrazňuje osobní validátor takové množství glitchů, za které by vyhodili průměrného programátora ze školy při první zkoušce. Ta druhá ale upomíná na to, že se celou dobu nahrávalo na smeč velkolepých odhalení, v nichž tušíte Abramsovo klasické „všechno je jinak“, ale zároveň oceňujete Nolanovo „naleju vám to do hlavy úplně jinak“. I když něco vytušíte, něco vytušíte úplně jinak a něco vás nakonec doopravdy překvapí, po prvotním rozhořčení nakonec dojdete lehkého pocitu uspokojení. Každopádně, spíše než týdenním přídělem, bych WW ocenil v jednotném „Netflix celku“. Takhle ta úvodní utahanost spíše prudí, než zaujme. ()
Monumentální znejisťující sci-fi thriller ve westernových kulisách. Už jen to žánrové rozkročení je pozoruhodné - sci-fi a western jsou vlastně opozita (první se zabývá budoucností a druhý minulostí) a sci-fi zároveň dává znejisťujícímu thrilleru obrovské možnosti a bere ho na úplně nový level (roboti s jejichž vzpomínkami i vlastnostmi lze manipulovat a jejichž osobnosti lze vesele zaměňovat). Kromě tradičního tématu polidštění robotů se tu pak tématizuje samotné vyprávění příběhů (hned dvě postavy - jedna hlavní - jsou scénáristy). ()
Ten rozkol, když se Vám spojí žánr, který máte nejraději (sci-fi z budoucnosti) a žánr, který máte rádi nejméně (western)... První série a hlavně její úvodní díly jsou luxus (aby ne za 40k na den), to nejlepší z Humans a Detroit: Become Human zasazeno do Red Dead světa v reálných podmínkách. Roboti prozřeli a stejně jako já při pohledu na občanku zažívají existenční krizi. Ale čím víc se natahuje stopáž a ubývá smyček, tím menší je to zábava. Což naplno vyznívá hned se začátkem druhé série, kde se celých devět epizod hraje s čím dál méně uvěřitelnými zvraty westernový Terminátor. Jediný díl, který to celé zachraňuje je S02E08, poetická cesta životy androidího indiána. Třetí série nuž upadá úplně, po super rozletu, kdy jsem byla nadšená, že jsem po dlouhé době narazila na kousek, co mě nadchl hned v prvních minutách, mi Westworld připadá s každým dalším dílem vlažnější a vlažnější. Ale třeba je to jen chyba v mém programu. S01 70%; S02 50%, S03 30% ()
Je nesnadné psát o 1. sezóně Westworldu jako o zklamání (protože HBO), nicméně i takové dojmy si lze z letošní seriálové produkce největší kabelovky odnést. V na první pohled sympatickém kříženci sci-fi a westernu sice jsou vidět prachy a solidní technické zázemí, prvoplánovitě přestřelený a naivní příběh o lidské bestialitě a emoční chladnokrevnosti už mi ale takovou radost nedělal. Neplést si prosím s neschopností pochopit veškeré dějové nuance a nosnou dramatickou kostru: poslední část se povedla a nemálo puclíků zapadlo na ty správná místa. Jen mi prostě v každé epizodě děsně vadilo koukat se na něco, co je schválně scénáristickým dnem, u kterého by se měl sarkasmu a ironie znalý divák bavit. Nebavil. Naopak trpěl u dementního chování postav, přiznaně umělých dějových berliček, a také kvůli načančané nesmrtelnosti všech zúčastněných charakterů. A právě tahle poslední výtka mi zdaleka nejvíce bránila v registrování jakýchkoli empatií ke komukoliv, koho jsem za těch víc jak 10 hodin na podzim v bedně sledoval. ()
Galerie (660)
Zajímavosti (72)
- Ve scéně, kdy Maeve (Thandie Newton) ovládne drona, můžeme při útěku vidět, že ochranka má české CZ Scoprion EVO3. (UncleMorty)
- Komparzisti v seriáli museli vo svojich zmluvách podpísať a súhlasiť s veľmi netradičnými podmienkami. Napríklad dotýkanie genitálií s genitáliami, dotyky rúk na genitáliách, vytvorenie stola zo svojho nahého tela, simulácia orálneho sexu a dokonca chodenie po štyroch s nahým človekom na chrbte. (Lucasion)
- V této epizodě zazní skladba „C.R.E.M.“ od Wu-Tang Clan. (Epistemolog)
Reklama