Režie:
Anders Thomas JensenScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Mads Mikkelsen, David Dencik, Nikolaj Lie Kaas, Søren Malling, Nicolas Bro, Ole Thestrup, Bodil Jørgensen, Kirsten Lehfeldt, Lisbet Dahl (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Gabriel a Elias se u smrtelného lože svého otce dozví, že jsou adoptovaní. Jejich biologickým otcem je Evelio Thanatos, odborník na výzkum kmenových buněk. Po příjezdu na ostrov Ork bratři zjistí, že mají další tři sourozence – velmi neortodoxní sourozence. Jako zkultivovat trio neotesaných buranů, kteří chodí spát se slepicemi a pro ránu nejdou daleko? Uznávaný mistr černých severských komedií se po desetileté režijní pauze vrací s filmem o vejcích, která padla daleko od stromu. (Film Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (214)
Chch, chlámačky a nechápačky, prostě prdel, prostě ujetost. Černohumorné, bizarní. Neuvěřitelné, že někdo dokázal vymyslet něco takhle šíleného. Myslim, že pojem černej humor tímhle dostává úplně novej rozměr. K tomu dokonale zahrané všemi herci, kteří byli navíc dokonale namaskovaní. Ale ten příběh s tak absurdní pointou a celá cesta, po které se film šine, to je něco nevídaného. A pravda, často nechutného. Ale o to tady jde. Nečekal jsem, že mě ještě něco dokáže takhle překvapit. ()
Bizarní, absurdní, ujetý, černohumorný horůrek v podání nejlepších dánských herců, kteří si to opravdu užívali a donutili nás smát se i scénám, které byly často na hraně všeho, o čem se mi naštěstí ani nezdá. Originalita se seveřanům skutečně upřít nedá a Jensen se stává po několika filmech, které jsem od něj už viděla, mým dalším oblíbeným režisérem a scénaristou (do hlavy bych mu však radši nahlížet nechtěla). Jenom doufám, že v Dánsku podobné týpky jako ve filmu nepotkám, ale na druhou stranu zmutovaný čáp se mi moc líbil ;-) SCANDI festival 2017 ()
Parta kolem režiséra Anderse Thomase Jensena mi není cizí. Všechny jeho předchozí filmy jsem ocenil pětihvězdičkovou palbou a tak jsem také počítal s tím, že O kuřatech a lidech bude další neortodoxní zábava. A byla. Režisér evidentně má silný sklon k černému humoru a už u Řezníků to hodně křižovalo hranici všeobecné únosnosti. To jsem ale nevěděl, co přijde s příchodem tohoto filmu. O kuřatech a lidech kříží nechutenství s humorem, které během filmu víceméně až na pár scén funguje, ale ve vzpomínkách si budu říkat, co jsem to vlastně vůbec viděl za šílenost. Čtyři hvězdy tu neznamená, že by film byl slabší, než jeho předchozí bratříčci. Jen si myslím, že přes množství naprosto brutálních vtipů tenhle příběh asi už nechci nikdy v životě vidět. ()
Ty jo, vůbec jsem si neuvědomil, že to je Mads Mikkelsen! Jde vidět, že umí zahrát spoustu věcí. Jinak film velmi originální, absolutně jsem nečekal, že se z toho vyvrbí něco podobného. Bylo to až tak zvláštní, že asi nesedne každému, ale mně se líbil. i když nějaké výhrady by byly. Tento film možná Dánové pošlou do boje o Oscara, tak uvidíme. ()
Tak takhle by vypadal Darwinismus v praxi. Nenechte se zmýlit slupkou absurdní komedie. Nejedná se vůbec o bezobsažné, či samoúčelné dílko. Už Jung varoval před přílišným užíváním ratia lidského a světonázoru založeného (pouze) na jasných důkazech a empirii. Dnes, ve věku Dawkinse, Harrise, či Hitchense jsou podobné úvahy nasnadě (možná více, než kdy dřív). Tenhle film myšlenku „přízemnosti“ rozvíjí do konce, nejdříve zde máme Nietzscheovský moment smrti boha/otce a pak se noříme stále hlouběji do omezení člověka na pouhý organismus, jehož jediným cílem je souhrn násilí, sexu a zvířeckosti. Proto jsou hlavní postavy velmi inteligentní, avšak ve svém odvrhnutí jakéhokoliv vyššího smyslu značně autističtí. Chovají se jako přechytřelé děti, mají v hlavě spousty poznatků, ale ty jsou jim z hlediska duševního rozvoje k ničemu. Podobně jako rozdělil Žižek Hitchcockokův „psycho“ dům na tři podlaží, můžeme to udělat i v tomto případě. Superego je symbolem (mrtvého) otce, ego jest v prostředním patře a id se skrývá v celé své zrůdnosti ve sklepě. Konec je pak satirický obraz toho, co by se stalo, kdybychom pokračovali v současném trendu a nechali id převzít kontrolu (byť pod maskou ega). ()
Galerie (33)
Zajímavosti (3)
- Detský hlas použitý na začiatku a na konci filmu patrí režisérovej dcére Karen Marie Jensen. (Hnacik)
Reklama