Reklama

Reklama

Boj za svobodu

  • USA Free State of Jones (více)
Trailer 1

Boj za svobodu přináší velkolepé akční drama zasazené do dob americké občanské války. Snímek vypráví příběh odbojného jižanského farmáře Newta Knighta (Matthew McConaughey) a jeho ozbrojené revolty proti Konfederaci. Knight spolu s dalšími drobnými farmáři a místními otroky roznítil povstání, které vyústilo v odtržení mississippského okrsku Jones County od Konfederace a k založení Svobodného státu Jones. (Magic Box)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (151)

malylada 

všechny recenze uživatele

Film o dezertérovi, který se s hrstkou lidí snaží o revoltu v místním okresku, kde armáda nečestně vykořisťuje své občany během války. Na papíře dobré téma a hned mi na oko vyvstal Patriot s Melem Gibsonem. Problém je, že víc utahanější tempo režisér nemohl zvolit a zápletka z větší části nudí. Ve filmu se dalo najít tolik silných momentů, ale v žádné scéně se nepodařilo o žádnou gradaci dané situace nebo jakkoli pohnout s emocemi. Postavy krom hlavního hrdiny jsou hodně ploché, nikterak k divákovi nepřilnou a je jedno, co se s nimi v průběhu filmu stane. Ve vypjatých momentech to chtělo epičtější hudbu a dotáhnout vše do konce, ale Ross v nevhodný moment přeskakuje do jiné kapitoly a posouvá děj o nějaký kus dopředu. Délka filmu tomu moc nenapomáhá a jen mě utvrzovala v tom nezáživném zpracováni. Na druhou stranu musím ocenit výpravu, nádech období občanské války a vizuální zpracování, nicméně na dobrý historický film to nestačí. Mrzí mě to už jen kvůli mému oblíbenci McConaughey, který v tom průměru vyčnívá a snad bude mít příště lepší oko na projekty.......5/10 ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

No takže... tenkrát to byl souboj mezi Unií a Konfederací a paní Robinson. To zní dobře. A nebo ne? Já vlastně ani nevím. Je to film o tom, jak se lidi chtěli osamostatnit, ale nechtěli být na straně Unie. A přitom nešlo o to, že by si založili vlastní stát. Spíš o tom jak si vytvořili území a na stát si hráli, ale Unie a Konfederace neměli moc náladu se zabývat nějakou bandou zakomplexovaných identit. A proč se vlastně nepřidali k Unii, když na tom byli vlastně stejně? O čem tenhle film vlastně je? No hlavně jsem nechápal "flashbefory" někdy do 20. století, kde asi hádám nějaký pravnuk hlavního hrdiny řeší nějaký soudní spor. A ten vlastně nemá ani konec. Aha. A to je jako normální? Já teda nevím, ale celý mi to přijde jako kravina. Kdyby to bylo pojatý z onoho 20. století a to otrokářství by bylo jako vyprávění příběhu. A nebo nevím. Sice by to byla asi nuda, ale dávalo by to alespoň smysl. A ten Marshmeláda je snad už všude. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé, že Američanov zaujíma v kinách podstatne viac alternatívna súčasnosť v podobe komiksových adaptácií ako vlastná história. Ale takto by to samozrejme dopadlo rovnako všade, ide skôr o mentalitu súčasného väčšinového publika. McConaugheymu to pri Mississippi opäť sekne, celý film bez problémov ťahá na svojich ramenách. Film o tom, že história je celkom komplikovaná vec a rozhodnutia a činy minulosti sa prejavujú aj v ďalekej budúcnosti. A že sa toho zase tak o tých 85 rokov (paralelná línia zo súdu) veľa nezmenilo a že sa toho mohlo zmeniť dodnes stále ešte viac. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Otrokářské dějiny, jejichž průvodcem vám bude umolousaný vousáč Matthew McConaughey. Jeho oduševnělý herecký přístup je z celého filmu tím nejlepším. Sveřepě burcuje barevné, verbuje bílé válečné dezertéry i farmáře, nechává se pokousat od psů, v močálech pojídá pejsky, vede povstání proti utlačovanému černému lidu, odmítá Orlík revival. Naopak tím nejhorším na filmu je režie. Ta nenaservíruje příliš kulervoucích scén, nekompatibilní střih ukazuje řadu režijních chyb, film by byl ještě delší, má hodně přes dvě hodiny, tak je řada časových i dějových úseků zredukována na pouhý titulek s popisem. Film má dvě fáze. Dokud v té první fázi zuří občanská válka, je to celkem ok, jakmile válka skončí, film ještě zdaleka nekončí, přichází na řadu druhá, velmi nezáživná fáze, v níž sledujeme tahanice o volební právo černochů, rasistické ku klux klany o sobě dávají vědět, vše je najednou nahuštěné a pořádně nudné. Režie Garyho Rosse je televizně unylá, akční scény postupně úplně vymizí, ty, co ve filmu jsou, mají do velkoleposti i tak daleko. Vrcholem je soudní kauza, probíhající o 85 let později, na kterou se asi pětkrát během základní dějové linie prostřihne. V ní vystupuje potomek hrdinného McConaugheyho, tohle už bylo hodně idiotské. Pokud chcete na vlastní bulvy vidět, jak Newton Knight zatočil s bičem otrokáře, máte možnost. Téma zajímavé, zpracováním se to ovšem blíží televiznímu filmu, kterému chybí nějaký zásadní režijní vrchol. Na filmu jeho rozpočet (50 mega) není vůbec znát. To je jasné, prapředci našich politiků ho rozkradli. 6/10 ()

Rocky88 

všechny recenze uživatele

Místy dlouhé, místy moc roztrhané, ale přesto velice zajímavé zpracování příběhu, jehož hlavní postava je sice vykreslována převážně jako kladný hrdina, nicméně když se člověk zamyslí a pokusí se na problematiku pohlédnout z druhé strany, zas takový klaďas to nebyl. Nicméně s tímto příběhem jsem před sledováním seznámen nebyl, doplnil jsem si tedy nějaké znalosti a mohl si udělat obrázek svůj. Paradoxně hlavní nebylo vyústění McConaugheyova příběhu, ale příběhu jeho syna. Nad absurditou člověk musí zakroutit hlavou. Stopáž je bohužel trochu přepálená, střihač měl dostat více svobody... ()

Galerie (61)

Zajímavosti (5)

  • Scény natáčené v lékařském stanu, kde byla podlaha pokryta falešnou krví, se musely natáčet rychle, protože dřevěné palubky velmi rychle tekutinu absorbovaly. (BloodMax)
  • Film byl natočen v Covingtonu v Louisianě. (BloodMax)

Reklama

Reklama