Režie:
Helmut KäutnerKamera:
Heinz PehlkeHudba:
Bernhard EichhornHrají:
Romy Schneider, Horst Buchholz, Bum Krüger, Boy Gobert, Hans Hermann Schaufuss, Edith Heerdegen, Helmut Käutner, Joseph Offenbach, Mara Lane, Eva Vaitl (více)Obsahy(1)
Miláček z Paříže je romantický a vtipný milostný příběh s tragickým koncem. V Paříži se setkává mladý maďarský umělec s dívkou a oba se do sebe zamilují. Když je však ona připravena se mu odevzdat, nalézá shodou okolností v jeho pokoji dámské kalhotky. On je zcela nevinný, ale důvod proč tam kalhotky jsou je opravdu k zasmání a neuvěření. Takže když jí Monpti řekne pravdu, ona se velmi nahněvá, ačkoliv již byla připravena mu odpustit jeho chybný krok. Jiná věc jí ovšem trápí více. Anne-Claire se totiž bojí, že by o ní Monpti neměl zájem, kdyby zjistil, jak je bezvýznamná. Proto si vymyslí příběh o bohaté dívce s osobním řidičem. Když Monpti odhalí její lži, velmi se nahněvá a Anne-Claire utíká v zoufalství pryč. V tom je ale náhle sražena projíždějícím autem... (MIDO FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
Nápaditě zvolený vypravěč předkládá sladkobolnou romanci, která doslova naplňuje závěrečný citát: "Všechno na zemi je ve své podstatě lyrické, ve svém osudu tragické a ve skutečnosti komické." (Pravděpodobně George Santayana.) Příběh Monptiho a Anny Clare pohladí lehkostí a snovostí, které korepondují s pařížskou atmosférou. Monpti v podání Horsta Buchholze je správně bohémsky rozervaný (pobaví káčata v ponožce) a Anna Clare díky Romy Schneider je ve své přirozené naivitě okouzlující. Paralelní sledování znuděné dvojice má (bohužel pro hlavní hrdiny, scénáristovi dík pro příběh) podstatný význam. ()
Okouzlujícím činí tento film jeho oneirické ladění přetvářející Paříž padesátých let v nereálné kulisy „krásného snění o tragické lásce“. Snovost, umocněná několika halucinačními scénami, se zakládá na citlivé kameře, důsledně sytící každý obraz „pařížskou atmosférou“ (nejednou až do kýčové grimasy), již ovšem svým soustavným utíkáním a zmatkováním narušuje nejapný hlavní hrdina. I když ne tak docela: jeho gradovaná nedokonalost a tedy nepatřičnost v dokonalém prostředí jej společně se závěrečným pohledem na něj snícího zobrazují jako příkladného krutého snivce. A stejně tak i dynamický spád filmu, absence psychologizace postav a konečně paralela s mileneckým párem z vyšší společnosti (dovedená v závěru do křiklavého zauzlování). Uznávám: tvůrcům patrně nešlo o rozkladné zachycení snu, ale o cukrkandlovou romanci, což dokládá i naivní vypravěčský rámec. Ale i o ní se dá snít. Takže díky za tu iluzi a za hrdinku, jejíž lži zůstanou bezelstnými a její nitro neodhalené. ()
Druhé setkání Romy Schneider s Horstem Buchholzem, ze kterého mám smíšené pocity. Dva mladí lidé hledající půdu pod nohama se postupně poznávají a v okamžiku, kdy láska pro ně přestává být jen slovem, jeden z nich tragicky umírá. Téměř dvě třetiny filmu se jen tak líně táhnou a nedávají nám příliš šanci pochopit jednání mladé Anny-Claire, což je velká škoda. Samotný konec je však velmi silný a dojemný. Vidět zlomeného Horsta Bucholze, který už nikdy nepředá sáček s pomeranči své milé, to slabým povahám skutečně vžene slzy do očí... ()
Romantický příběh dvou mladých lidi, kteří se seznámí v Paříži s tragickým koncem. Takže to není ani komedie ani drama. Je to nízkorozpočtový film a je vidět, že to zřejmě jsou začátky herectví obou protagonistů jako Romy SCHNEIDEROVÉ (Sissi) a Horsta BUCHHOLZE (Chico-7 statečných). Neurazilo mě to, ale nic mi to nedalo. Tři hvězdičky dávám s velkým sebezapřením. To proto, že oba herci pak byli v pozdějších letech velké hvězdy a moc nás potěšili v jiných snímcích. ()
Protoze Romy patri k mym nejoblibenejsim hereckam vubec, chtel jsem videt neco z jejich zacatku. Film je takova divadelni romantika...nevim. Pro me asi zbytecne. Dve hvezdy pro prekrasnou a roztomilou Romy. P.S.: jeste upozornuju na moc hezkou Maru Lane, ...a za brutalni zaver nakonec pridavam jeste hvezdu navic. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (6)
- Horst Buchholz se stal díky tomuto filmu první velkou láskou Romy Schneider. (Rosalinda)
- Román maďarského autora Gábora Vaszaryho Monpti z roku 1934 vyšel v českých překladech celkem 3x (1938, 1973 a 2017). Naposledy v edici Pozdní sběr. (NinadeL)
- Po filmu Robinson nesmí zemřít (1956) druhá spolupráce Romy Schneider a Horsta Buchholze. (NinadeL)
Reklama